تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 11:03
کد خبر : 101612

فناوری نوین زمین گرمایشی ۳.۵ مگاوات برق تولید کرد

فناوری نوین زمین گرمایشی ۳.۵ مگاوات برق تولید کرد

یک شرکت فناوری به دستاوردی در زمینه فناوری زمین گرمایشی دست یافته و توانسته دریک آزمایش ۳۰ روزه در چاهی در شمال نوادا ۳.۵مگاوات برق تولید کند.

به گزارش تیتر داغ؛ شرکت «فروو انرژی» به دستاوردی در زمینه فناوری زمین گرمایشی دست یافته است. این شرکت یک آزمایش ۳۰ روزه در چاهی در شمال ایالت نوادا انجام داد و اعلام کرد به نرخ دبی ۶۳ لیتر در ثانیه در دمای بالا برسد و ۳.۵ مگاوات برق تولید کند.

به گفته شرکت طی یک آزمایش، بازده برق و دبی آب برای یک سیستم زمین گرمایشی رکورد زد و بدون هیچ اختلالی تکمیل شد.

یک مگاوات برق می تواند الکتریسیته ۷۵۰ خانه را همزمان تامین کند. پیش بینی می شود شرکت فروو منطقه «پروژه سرخ» خود را در سال جاری به شبکه توزیع برق متصل کند. از این تاسیسات برای تامین برق مراکز داده گوگل و چند واحد زیر ساخت دیگر در ایالت نوادا استفاده می شود. گوگل و فروو در سال ۲۰۲۱ میلادی توافقی را امضا کردند تا نسل آینده پروژه برق زمین گرمایشی را بسازند.

این نخستین باری است که یک شرکت انرژی نشان داده یک سیستم زمین گرمایشی پیشرفته( EGS) را می توان در مقیاس تجاری به کار گرفت. البته مسیر دستیابی به این دستاورد بسیار طولانی بوده است و محققان از دهه ۱۹۷۰ میلادی تلاش خود در این زمینه را آغاز کردند.

برای آنکه یک سیستم زمین گرمایشی طبیعی برق تولید کند، باید گرما، مایعات و نفوذپذیری سنگ را ترکیب کند. در بسیاری از مناطق صخره گرمای لازم را دارد اما نفوذ پذیری آن برای جریان مایع کافی نیست.

یک سیستم زمین گرمایشی پیشرفته می تواند این نفوذپذیری را با ایجاد حفره ای در زیر زمین و تزریق مایعات برای ایجاد ترک هایی در سنگ، به وجود بیاورد. چنین روشی به طور گسترده تعداد مناطق احتمالی برای ساخت واحد زمین گرمایشی را افزایش می دهد.

منبع: انگجت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.