تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 18:44
کد خبر : 36030

فواید پیچ و رولپلاک نمای ساختمان – اوج یاران

فواید پیچ و رولپلاک نمای ساختمان – اوج یاران

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان چه فوایدی دارد؟ پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان به منظور جلوگیری از بروز حوادث جانی و مالی و ریزش سنگ نما انجام می‌شود. با وجود این ظاهر این کارها بسیار ساده به نظر می‌آید اما نحوه اجرا و متریال آن ها مورد استفاده قرار می گیرد که بسیار

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان چه فوایدی دارد؟

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان به منظور جلوگیری از بروز حوادث جانی و مالی و ریزش سنگ نما انجام می‌شود.

با وجود این ظاهر این کارها بسیار ساده به نظر می‌آید اما نحوه اجرا و متریال آن ها مورد استفاده قرار می گیرد که بسیار مهم است به طوری که اگر این کار را به خوبی انجام نشود نه تنها سنگ نرم و مقاوم نمی کند بلکه به سنگ نما هم آسیب وارد می شود.

مقاله ای که پیش رو دارید و به شما راهکار های قرار دادن پیچ و رولپلاک را آموزش می دهد پس با ما همراه باشید.

چه زمان هایی بیشتر سنگ از نما جدا می‌شود و باید مراقب بود؟

به گزارش از اوج یاران پیچ و رولپلاک نمای ساختمان یکی از حیاتی ترین راه ها برای ایجاد امنیت در کشور زلزله خیز ایران میباشد، با توجه به این مورد که کشور ما ایران کشور زلزله خیز میباشد و اکثر نما های ساختمان هم در کشور ما از سنگ و سنگ نما میباشد استفاده از پیچ و رولپلاک نما خیلی حساتی میباشد.

در طول سال های کاری و همچنین تجربه نشان داده شده است که در زمان بارندگی های پاییز و زمستان و همچنین زلزله و طوفان های شدید ریزش سنگ های نما افزایش پیدا می‌ کند همچنین در تغییر فصل سرما به گرما و بالعکس ریزش سنگ ها به وجود می آید .

علت آن هم ضریب انبساط مسئله هست اما حادثه با همان یک بار هم می تواند اثرات جبران ناپذیری را به وجود آورد و باعث مرگ انسان شود.

امروزه با توجه به طراحی نما و بزرگ و بزرگتر و سنگین شدن سنگ ها و استفاده آن ها در نمای ساختمان حتما از پیچ و رولپلاک های سنگ استفاده می شود و این امر ضروری است.

ریزش سنگ نما به دلیل عدم اسکوپ سنگ و ضریب انبساط هوا ممکن است اتفاقات بدی افتاد همچنین در ساختمان های قدیمی که سنگ های کوچک و بزرگ در نمای ساختمان به کار گرفته می‌شود و به دلیل فرسایش تدریجی ملات پشت سنگ و خود سنگ باید اقدام به پیچ کردن سنگ نما باید به این نکته توجه شود که عمر ملات پشت سنگ و روش‌های سنتی ۱۵ تا ۲۰ سال است.

عوامل انسانی میتواند در ارزش سنگ ها تاثیر بگذارد مثلاً مواردی دیده شده است که برای درآوردن جای دریچه کولر یا پکیج برای چه هوا اقدام به سوراخ کردن دیوار از سمت داخل و بیرون می کنند که این امر باعث لرزش سنگ نما می شود و در نهایت باعث افتادن نمای ساختمان می گردد.

بهتر است برای انجام دادن این کار ها هستند و قسمت نمای بیرون به داخل این کار انجام شود تا دچار لرزش و شل شدگی سنگ کار نشود.

پیمانکار پیچ و رولپلاک نما

پیمانکار شخص حقوقی و حقیقی می گویند که اجرای قسمت و یا کلی از پروژه را برعهده گرفته است و در آن زمینه تخصص کافی را دارد امکان دارد برای پیچ و رولپلاک سنگ نما شما هیچ گونه اطلاعی نداشته باشید.

ولی حتماً باید کارتان را به دست کاردان بسپارید و از اینکه او در کارش خبره است اطلاع کافی داشته باشید این کار را می توانید با انجام یک تحقیق متوجه شوید و با خیال راحت کار را به پیمانکاران بسپارید.

اندازه مناسب پیچ برای تثبیت سنگ چیست؟

برای تثبیت کردن سنگ نما از پیچ ‌های سایز مختلف استفاده می‌کنند و طول ضخامت پیش وابستگی و ارتباط مستقیم با ضخامت سنگ و ملات بعد از پشت سر قرار گرفته است.

برگ سنگ هایی که ضخامت آنها یک و نیم سانتیمتر است حتماً باید دستگاه‌های ۶ سانتی متر استفاده شود تا برای سنگ هایی که ضخامت آن را دور کنیم یا سه سانتی متر است حتماً باید بیش از ۳۸ سانتی متر استفاده شود و به این گونه ضریب ضخامت طول پیچند بالا میرود.

مشخصات پیچ مورد استفاده برای پیچ و رولپلاک سنگ

تنوع پیچ های تولیدی در بازار بسیار زیاد است که برای نما استفاده می شود حتماًپ باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند در سالی که در فضای بیرون استفاده شود دارای روکش گالوانیزه است باید سوهان کاری شده باشد و چکش کاری شده باشد تا استقامت آن بالا برود چهارسو باشد که در زمان بستن سرپیچ فرار نکند و به خوبی سفت شود گل پیچ و سرپیچ و اندازه باشد که در خزینه سنگ به راحتی قرار بگیرد تمام روزه باشد در هنگام بستن در ضخامت های مختلف آن تا بسته شود مقاومت کششی بالا باشد تا وزن سنگ را متحمل شود.

فواید پیچ و رولپلاک نمای ساختمان – اوج یاران پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان چه فوایدی دارد؟

میزان تحمل بار پیچ چقدر است؟

وقتی سنگ ها پیچ و رولپلاک می شوند مثل این است که به نوعی سنگ ها را از کسب کرده ایم و در واقع جلوی حرکت آنها را به سمت جلو می گیریم اما در عین حال مقاومت این نوع از پیشگیری منظور مقاوم سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد در آزمایشگاه های معتبر سنجیده می‌شود و در صورت جدا شدن سنگ وزن سنگ را خوبی متحمل شو.

از هیچ جای بهتری استفاده می کند پیچ و رولپلاک سنگ نما حتماً باید به واسطه افرادی که تجربه این کار را دارند انجام شود افرادی که توانایی بالایی در این زمینه داشته باشند و توانایی های لازم در زمان جدا شدن سنگ و کنترل آن را دارا باشند .

همچنین در مورد جنس سنگ و سوراخکاری حتما باید اطلاعات داشته باشند به کارگیری ابزار مناسب در زمان کار بسیار حائز اهمیت است و همچنین سنگی را تا موقعی که از چسبیدن و محکم شدن آن ندارند رها نکنید.

فاصله پیش از هم چقدر باشد؟

شاید تصور کنید که هر چقدر تعداد پیچ و بهتر و بیشتر باشد سنگ بهتر می چسبد این کاملا اشتباه است باید بگوییم که اندازه خاصی دارد و اگر سوراخ کاری برای سنگ می شود اندازه انجام شود باعث ضعیف شدن سنگ شود و در نهایت باعث ترک خوردگی می گردد.

تعداد سوراخ کاری و فاصله بین آنها باید استاندارد باشد.

مثلاً در سنگ هایی که عرض ۴۰ سانتی متر برود طول آنها از یک و نیم متر بیشتر از حدود ۵۰ سانتی متر هر پیچ قرار می‌گیرد و برای سنگ هایی که عرض کمتری دارد این فاصله می تواند بیشتر هم شود.

سوراخکاری باید با دریل های مناسب انجام شود تا سرعت چرخش و بتواند کنترل کند و باعث صدمه زدن به سنگ نشود کیفیت کار را بالا ببرد و در نتیجه نمای بدون نقص را ارائه بدهد سنگهای مرمریت آهکی کیفیت کمی دارند و برای تصویر آنها باید به حوصله و دقت بیشتری در زمان کار احتیاج است.

منبع:  rapelpichrolpelak.com

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.