تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 13:55
کد خبر : 21390

فوت کوزه گری برای موفقیت کافی شاپ ها

فوت کوزه گری برای موفقیت کافی شاپ ها

امروزه جوانان زیادی از علاقه مندیشان به داشتن یک کافی شاپ می گویند. زیرا دیگر، کافی شاپ تنها مختص افراد ثروتمند و خاص نیست. به اذعان گزارش های جهانی، کافی شاپ ها حتی در شرایطی که کرونا همه گیر شد و سراسر دنیا را درگیر کرد، تنها کاهش ۱۷.۹ درصدی درآمد را تجربه کردند. چنین

امروزه جوانان زیادی از علاقه مندیشان به داشتن یک کافی شاپ می گویند. زیرا دیگر، کافی شاپ تنها مختص افراد ثروتمند و خاص نیست. به اذعان گزارش های جهانی، کافی شاپ ها حتی در شرایطی که کرونا همه گیر شد و سراسر دنیا را درگیر کرد، تنها کاهش ۱۷.۹ درصدی درآمد را تجربه کردند. چنین آماری اشتیاق عمومی مردم برای حضور در این مکان ها را نشان می دهد؛ که می تواند سرمایه گذاری در این حوزه را متفکرانه جلوه دهد. کشور ما نیز به گواه شاهدان عینی از این قائده مستثنا نیست. اما باید به این موضوع توجه بیشتری کرد که کافه، بیش از یک مکان لوکس و تفریحی است. متخصصان حوزه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار، بر این باورند که در هر صنفی ، اصل مهم، آگاهی کامل از نیازمندی های آن شغل است.

شرکت تولیدی بروفه نیز در این حوزه نکته قابل توجهی را عنوان می کند: مردم، کافی شاپ رفتن را کنار نمی گذارند، چون علاوه بر مزایای سلامتی، از نوشیدنی ها و موارد دیگری  بهره مند می شوند. آنها علیرغم  اینکه با چنین مکانی ارتباط حسی برقرار کرده اند؛ به این سبک از لذت بردن، وابسته شده اند. بنابراین با توجه به چنین جامعه هدفی باید با شناخت کافی و لازم، و برنامه ریزی دقیق از این کسب و کار نهایت استفاده را برد.

نیازهای کافی شاپ

البته که افتتاح کافی شاپ بسیار ارزشمند است، اما در نوع خود یک تجربه چالش برانگیز نیز می باشد. بدون شک آگاهی کامل از نیازهای کافی شاپ می تواند روند کار را آسان تر کند. بنابراین گام نخستی که به گفته اهل فن باید در مورد آن آگاهی پیدا کرد، خواست فردی و پذیرفتن این شغل با تمام سختی ها و مشقت هایش است. زیرا آنان که تجربه کافی شاپ داری را دارند، مکررا جوانان را اسیر جلوه های جذاب این حرفه عنوان می کنند و همین مورد را باعث شکستشان در همان آغازین مراحل راه اندازی کسب و کار می دانند.

نیازهای کافی شاپ

مکان مناسب برای کافی شاپ

کیایی مالک شرکت تولیدی بروفه می گوید؛ بی تردید هر شغل لذتها و دشواری هایی در آغاز کار به همراه دارد، اما در مورد راه اندازی کافه این موضوع کمی متفاوت تر است. زیرا در این مکان شما ارتباطات ویژه ای با افراد خواهید داشت. چنین ارتباط هایی حتما به یک مکان ویژه و منحصر به فرد نیز نیاز دارد، تا خاطره انگیز شود. پس توصیه ما این است که در گام دوم با تحقیقات دقیق و جامع مکان مناسبی را انتخاب کنید. چون برای در خاطره ماندن، باید خاطره ساخت.

طراحی فضا و چیدمان کافی شاپ

طراحی فضا و چیدمان کافی شاپ می تواند به موفقیت شما کمک شایانی کند. باید یادمان نرود که همه چیز از چشم ها سرچشمه می گیرد. از همین رو جلوه کافی شاپ شما باید آنقدر گیرا باشد تا بتواند در نگاه نخست تاثیر خود را بگذارد. البته این موضوع به واسطه اینکه شما روی کدام جامعه هدف می خواهید سرمایه گذاری کنید، مشخص می شود. بنابراین در مرحله سوم پیش از شروع کار حتما به این موضوع بپردازید.

وی می گوید؛ شما اکثرا در کافی شاپ ها قفسه هایی را مشاهده می کنید که بسیار کاربردی هستند. آنها علاوه بر ارائه نمای جذاب، باعث ایجاد نظم و پاکیزگی می شوند که برای مشتریان بسیار مهم است. به همین دلیل ذکر این مورد که حتما در طراحی فضای موجودتان برای قفسه بندی نیز تدبیری اتخاذ کنید را خالی از لطف ندانستیم.

نورپردازی در کافی شاپ

گزارش ها حاکی از آن است که طراحی های نورپردازی موجود در برخی از کافی شاپ ها کمک شایانی به دارندگان کافه کرده است. از جمله آن طراحی های خلاقانه ای است که در تمامی ۲۴ ساعت می تواند با داشتن تنوع، سلایق بیشتری را پوشش دهد و نقطه عطفی در اثرگذاری روی مشتری ها باشد. استفاده از نور طبیعی و داشتن فضای های نوری متعدد نه تنها هزینه های بالایی ندارد، بلکه با کارهای مبتکرانه می توان آن را با هزینه های کمتری نیز تهیه کرد.

چیدمان ها در کافی شاپ

روانشناسان بر این باورند که خُلقیات افراد با یکدیگر متفاوت است و تا زمانی که این خلقیات خللی در زندگی روزمره آنها ایجاد نکرده باشد، می تواند به عنوان یک خصوصیت قلمداد شود. از همین رو در کسب و کار نیز آگاهی از این خصوصیات موجب همراهی با خیل عظیمی از مشتریان می شود که می توان از آن بهره مند شد. ایشان مثال جالبی در این حوزه می زند که از مشاهدات خود اوست.

شما افرادی را مدنظر قرار دهید که میز کنار شیشه را انتخاب می کنند و توجه آنها به رفت و آمد های موجود در بیرون است. و همین طور به فردی توجه کنید که یک میز در انتهای سالن را انتخاب می کند. اگر شما برای هر دو مورد چیدمان طراحی در نظر نگیرید، قطعا از داشتن یکی از آنها محروم می شوید.

موسیقی در کافی شاپ

موسیقی دامنه وسیعی از تاثیرگذاری را در بر می گیرد. موسیقی های متنوع در ساعت های مختلف می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد. این تنوع و اشتراک آن با مشتریان باعث ایجاد صمیمیت و ارتباط بیشتر می شود که این موضوع می تواند برگ برنده دیگری برای شما باشد. علاوه بر آن برای پوشش مهمانی ها، جشن ها و مناسبت های مختلفی که معمولا در کافی شاپ ها برگزار می شود، داشتن چنین مزیتی بسیار حائز اهمیت است.

نیازهای کافی شاپ

لوازم مورد نیاز کافی شاپ ها

قدم بعدی داشتن آشنایی با لوازم مورد نیاز کافی شاپ هاست که باید با دقت و تامل زیاد انتخاب و خریداری شوند. خریدن تجهیزات کافی شاپ همیشه ساده نیست. زیرا اگر عموما با نیازها و برنامه ریزی های شما مطابقت نداشته باشند، هزینه های بی موردی را روی دست شما می گذارند و امکان استفاده از آنها هم برای طراحی و ساختاری که شما برای کافه خود در نظر گرفته اید، ممکن نمی شود.

متخصصان عموما تجهیزات کافی شاپ ها را به دو دسته تقسیم می کنند و خاطرنشان می کنند که دستگاه های مورد نیاز نوشیدنی گرم و دستگاه های نوشیدنی سرد مهمترین و اصلی ترین نیاز هر کافی شاپ به حساب می آید. البته آنها در ادامه به تجهیزات لازم برای تهیه انواع میان وعده ها و … نیز اشاره دارند. اما به عنوان مثال نداشتن دستگاه اسپرسوساز برای تهیه یک شات اسپرسو لذیذ، قطعا مانع بزرگی در پذیرایی از خیل عظیم مشتریان ایجاد می کند. این خلل زمانی احساس می شود که مردم می خواهند بدون توقف طولانی شات اسپرسو خود را میل کنند.

تجهیزات آشپزی کافی شاپ

دستگاه های کافی شاپ به تعبیر دیگر موارد لازم برای پشتیبانی از منوی شما هستند، حتی اگر مربوط به قهوه نباشد! بیشتر کافی شاپ ها گزینه های متنوعی برای صبحانه ، ناهار و میان وعده ها دارند. بنابراین تأمین وسایل پخت استاندارد غذا برای ارائه غذایی با کیفیت، جز کارهای ضروری است که علاوه بر اضافه کردن آپشن به منوی کافی شاپ، در ارتقا جایگاه آن نیز نقش بسزایی ایفا می کند. بنابراین میزان پخت و پز روزانه را در نظر بگیرید و طبق آن اجاق گاز ، کوره، توستر و دیگر موارد مورد نیاز را تهیه کنید.

سیستم تصفیه آب

کیفیت آب به طور مستقیم بر کیفیت قهوه و سایر نوشیدنی های شما تأثیر می گذارد. تحقیقات فراوانی در این خصوص نشان می دهد که دو عامل اصلی یعنی سختی و قلیایی آب مهمترین نقش را در نتیجه نهایی ایفا می کنند. علت استفاده از سیستم تصفیه آب نیز به دلیل داشتن آب مناسب و با کیفیت است. زیرا کیفیت آب در مناطق مختلف با توجه به اکوسیستم موجود هر منطقه متغیر است و املاح موجود دستخوش تغییرات می شوند.

تیترداغ 3

لوازم و تجهیزات جانبی

لوازم و تجهیزات جانبی که در یک کافی شاپ مورد نیاز است در مسیر طراحی شما و تهیه لیست خرید نمایان می شود. به عنوان مثال دیده شده که بعضی از کافی شاپ ها از پیک نیز استفاده می کنند که در این صورت تهیه لوازم مخصوص آن نیز الزامی است. بنابراین با توجه به خواسته های شما نیاز جانبی متغیر خواهد بود که می توانید به کمک آنها دارای ویژگی های خاص و مزیت هایی نسبت به سایر رقبا باشید.

رضایت مشتری

بهترین اتفاق ممکن رضایت مشتری است. بنابراین بدیهی است که تمام تلاشتان را برای تهیه بهترین نوشیدنی های سرد و گرم و میان وعده ها بکار ببندید تا در ارائه آن کمترین ضعف را داشته باشید. یک طعم لذیذ و مورد پسند می تواند سالهای سال تبلیغ کننده شما بین مردم باشد. این تجربه در جهان به کار گرفته شده و نتیجه نهایی آن دائمی شدن مشتریان است.

شخصی سازی

موسس بروفه گام نهایی را شخصی سازی عنوان می کنند و اذعان دارد که با تکیه بر این موضوع می توان منحصر به فرد بودن را در مقیاس گسترده تری به رخ کشید. از چیدمان گرفته تا انواع ظروفی که برای میزبانی استفاده می شود نیز در این راستا کمک بگیرید. در نظر داشته باشید در فضایی که شما طراحی می کنید و لوازمی که برای پذیرایی استفاده می کنید، همه چیز تازه گی داشته باشد، چه تاثیری روی مشتری می گذارد؟!. به عنوان مثال فرض کنید صاحب برندی قرار کاری خود را در کافه شاپ شما برگزار می کند. اگر شما با ظروفی که مربوط به برند این فرد است، از خود او و مهمان یا مهمان هایش پذیرایی کنید، چه واکنشی نشان می دهد؟!

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.