تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 17:12
کد خبر : 97796

فیصل المقداد: فرصت برای اقدام مشترک بین ترکیه و سوریه وجود دارد

فیصل المقداد: فرصت برای اقدام مشترک بین ترکیه و سوریه وجود دارد
وزیرخارجه سوریه در نشست چهارجانبه مسکو اعلام کرد اگرچه در سال‌های اخیر روابط خوبی میان ترکیه و سوریه وجود نداشته اما اکنون با کمک ایران و روسیه، فرصت برای اقدام مشترک میان دو کشور وجود دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه، طی سخنانی در نشست چهار جانبه مسکو تصریح کرد: ما آماده‌ایم با آغوش باز و به شکل سازنده وارد گفتگو با ترکیه شویم؛ چراکه معتقدیم گفتگو و مذاکره بهترین راه برای رسیدن به هدف است؛ البته لازمه گفتگو احترام دو طرف به حق حاکمیت، استقلال، یکپارچگی سرزمین‌ها و عدم دخالت در امور یکدیگر است.

وی افزود: روند مذاکرات آستانه، اگرچه در حل و فصل برخی مسائل موفق نبوده، اما با تلاش‌های مشترک طرف‌های گفتگو، نتایج مثبت بسیاری را در پی داشته است. ما در صددیم تا ساختار جدیدی را ایجاد کنیم که پویایی بیشتری در حل و فصل مسائل مورد نظر ما داشته باشد.

فیصل المقداد ادامه داد: سوریه و ترکیه مرزهای طولانی و اهداف و منافع مشترکی دارند. از دیدگاه ما، اکنون فرصت مناسبی دست داده تا با وجود رخدادهای منفی سال‌های گذشته، با کمک و پشتیبانی دوستان ایرانی و روس، این اهداف و منافع مشترک که چشم‌انداز مورد انتظار دو ملت ترکیه و سوریه را تأمین می‌کنند، محقق شوند.

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: هدف اصلی ما پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای نظامی بیگانه در سوریه از جمله نیروهای نظامی ترکیه است اما تا زمانی که پیشرفتی در این خصوص حاصل نشود، تلاش‌ها بی‌فایده خواهد بود.

همچنین فیصل المقداد مبارزه با تمامی گروه‌های تروریستی حاضر در خاک سوریه را ضروری دانست و افزود: این گروه‌ها نه تنها برای سوریه خطرآفرین هستند، بلکه جامعه جهانی را نیز تهدید می‌کنند.

منبع: روسیا الیوم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.