تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1401 - 6:13
کد خبر : 30260

قیمت نفت به کانال ۱۰۰ دلار برگشت

قیمت نفت به کانال ۱۰۰ دلار برگشت

قیمت نفت برنت دریای شمال امروز در بازار جهانی با ۲ دلار و ۲۸ سنت افزایش به ۱۰۰ دلار و ۷۶ سنت رسید.

به گزارش تیتر داغ؛ قیمت نفت امروز افزایش یافت و کاهش شدید قیمت‌ها در روز قبل جبران شد، زیرا بازار ارزیابی کرد که ظرفیت بیشتری برای تحریم‌های بخش انرژی روسیه وجود دارد و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هشدار داد که افزایش تولید به اندازه کافی برای جبران عرضه ازدست‌رفته غیرممکن است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت تجاری اوندا در یادداشتی در این باره گفت: در صورت تحریم انرژی روسیه، بازار نفت در معرض یک شوک بزرگ است و این خطر همچنان وجود دارد.

قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال امروز (۲۳ فروردین ماه) در بازار جهانی نسبت به آخرین قیمت‌های روز گذشته با ۲ دلار و ۲۸ سنت افزایش به ۱۰۰ دلار و ۷۶ سنت رسیده که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته ۲.۳۲ درصد افزایش را به خود دیده است.

همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در بازارهای جهانی با ۲ دلار و ۲۶ سنت افزایش به ۹۶ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته ۲.۴۴ درصد کاهش را به خود دیده است.

قیمت نفت برنت دریای شمال روز جاری نسبت به ۵ روز پیش با کاهش ۶.۲۶ درصد یا ۶ دلار و ۷۰ سنتی روبرو شده است، همچنین قیمت این محصول نسبت به ۲۰ روز پیش با کاهشی ۲.۴۲ درصدی یا ۲ دلار و ۳۶ سنتی و نسبت به دو ماه پیش با افزایشی ۱۵.۴۷ درصدی یا ۱۶ دلار و ۶۲ سنتی روبرو شده است.

از طرف دیگر قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت روز جاری نسبت به ۵ روز پیش با کاهش ۵.۹۵ درصدی یا ۶ دلار و ۱۱ سنتی روبرو شده است، همچنین قیمت این محصول نسبت به ۲۰ روز پیش با افزایش ۱.۱۲ درصدی یا ۱ و ۰۶ سنتی و نسبت به دو ماه پیش با افزایش ۱۲.۶۲ درصدی یا ۱۳ دلار و ۳۹ سنتی روبرو شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.