تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 11:23
کد خبر : 113484

لاپید: نتانیاهو شایستگی مدیریت جنگ غزه را ندارد

لاپید: نتانیاهو شایستگی مدیریت جنگ غزه را ندارد

در پی افزایش اختلافات سرکردگان اسراییل و در شرایطی که کنیست این رژیم امروز طرح سلب اعتماد از کابینه را بررسی می‌کند، لاپید گفت که نتانیاهو شایستگی مدیریت جنگ غزه را ندارد.

به گزارش تیتر داغ؛ یائیر لاپید رهبر مخالفان کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که کابینه در شرایط جنگی قادر به مدیریت سرزمین‌های اشغالی نیست و اسراییل هم اکنون نیازمند ایجاد تغییر است.

لاپید تصریح کرد که نتانیاهو و کابینه وی شایستگی مدیریت سرزمین‌های اشغالی را ندارند.

حزب صهیونیستی یش عاتید از احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرده که قصد دارد طرح سلب اعتماد از کابینه کنونی اسراییل به ریاست بنیامین نتانیاهو را در جلسه امروز کنیست مطرح کند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که حزب کار نیز هفته گذشته چنین طرحی را به کنیست اسراییل برد، اما در گرفتن رأی از نمایندگان برای سلب اعتماد کابینه ناکام ماند.

یش عاتید اعلام کرده است که این طرح را در پی جزئیات بودجه سال ۲۰۲۴ و تصویب آن در کابینه مطرح کرده، علاوه بر اینکه مخالفان، نسبت به نحوه مدیریت کابینه در جنگ رضایت ندارد.

بر اساس طرح ارائه شده از سوی این حزب قرار است یائیر لاپید از رهبران مخالف کابینه به عنوان فرد مأمور تشکیل کابینه معرفی شود و وزارت جنگ این رژیم به عهده «اورنا باریفای» از نمایندگان کنیست گذاشته شود.

روزنامه عبری زبان «اسراییلیه» اعلام کرده است که نمایندگان حزب «اسرائیل خانه ما» در نشست امروز برای بررسی طرح سلب اعتماد از کابینه حضور پیدا نخواهند کرد.

منبع: شبکه خبری الجزیره

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.