تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 7:10
کد خبر : 24802

لودریان: پنجره مذاکرات با ایران در مورد برجام برای همیشه باز نمی‌ماند

لودریان: پنجره مذاکرات با ایران در مورد برجام برای همیشه باز نمی‌ماند

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی گفت که پنجره مذاکرات هسته‌ای برای همیشه باز نمی‌ماند و مذاکرات با ایران باید شامل برنامه موشکی این کشور باشد.

به گزارش تیتر داغ:   با ادامه بن بست پرونده هسته‌ای ایران که ماه هاست متوقف شده است، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه امروز شنبه اظهار داشت که راه مذاکره با تهران برای همیشه باز نمی‌ماند.

لودریان در  مصاحبه با العربیه خواستار از سرگیری مذاکرات وین در مورد توافق هسته‌ای ایران در اسرع وقت شد. او در ادامه خاطر نشان کرد که برنامه موشکی ایران باید بخشی از مذاکرات منطقه‌ای با این کشور باشد.

او با اشاره به اینکه پنجره مذاکرات با ایران در مورد برجام برای همیشه باز نمی‌ماند، ادعا کرد: «اقدامات  ایران بازگشت به مذاکرات وین را پیچیده‌تر می‌کند.»

لودریان همچنین در ادامه اتهام زنی‌ها به ایران مدعی شد: «نمی توان به ایران اجازه داد که تصور کند زمان به نفع و در دست اوست. زیرا برنامه هسته‌ای آن پیشرفت کرده و باعث نگرانی بیشتر مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌شود.»

وزیر خارجه فرانسه همچنین خواستار خروج مزدوران از لیبی و برگزاری انتخابات این کشور در تاریخ مقرر شد. او همچنین از تلاش‌های عراق برای اتحاد و بازگرداندن حاکمیت به مجمع عمومی سازمان ملل حمایت کرد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیشتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشته بود که، «در نیویورک گفتگوی سازنده و رو به جلو را با «لودریان» وزیر خارجه فرانسه داشته و با بیان اینکه از بی‌عملی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان شدیداً انتقاد کرده»، آورده است: پاریس آمادگی جدی خود را برای مرور روابط و توسعه آن اعلام کرد.

قابل ذکر است که ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه و برنارد امی، رئیس اطلاعات این کشور روز یکشنبه آینده به شهر نئوم عربستان سفر خواهند کرد و درباره مسائلی از جمله پرونده‌ هسته‌ای ایران بحث خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.