تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آبان 1401 - 10:46
کد خبر : 90388

لپ تاپ مناسب دانشجوهای رشته مکانیک

لپ تاپ مناسب دانشجوهای رشته مکانیک

رشته مهندسی مکانیک، از آن دسته رشته هایی است که برای تحصیل و موفقیت در آن، حتما نیاز به یک لپ تاپ دارید. ترکیب این رشته با نرم افزار های کامپیوتری و مهندسی، به شما قدرت ساخت سازه ها و ماشین آلات مختلف را می دهد. اما چه لپ تاپی مناسب این رشته است؟ در

رشته مهندسی مکانیک، از آن دسته رشته هایی است که برای تحصیل و موفقیت در آن، حتما نیاز به یک لپ تاپ دارید. ترکیب این رشته با نرم افزار های کامپیوتری و مهندسی، به شما قدرت ساخت سازه ها و ماشین آلات مختلف را می دهد. اما چه لپ تاپی مناسب این رشته است؟ در این مطلب، قصد داریم چندین مدل مناسب رشته مکانیک را به شما معرفی کنیم.

چرا برای رشته مکانیک به یک لپ تاپ نیاز داریم؟

رشته مکانیک بطور کلی طراحی، توسعه و ساخت سازه ها و تجهیزات مکانیکی است. این طراحی و توسعه نیاز به انجام محاسبات و نقشه کشی هایی دارد که اکثرا انجام آن بر روی کاغذ کاری طاقت فرسا است. همچنین چنین محاسباتی که توسط انسان انجام می شود می تواند دارای خطا های بسیاری باشد.

امروزه رشته های مهندسی نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده اند. نقش کامپیوتر ها نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و حتی در بسیاری موارد جای انسان را در برخی کار ها گرفته اند. امروزه بیشتر کار های محاسباتی، روتین و تکراری به کامپیوتر ها سپرده شده تا در سریع ترین زمان ممکن به بهترین نحو انجام شوند.

اگر شما یک لپ تاپ در اختیار داشته باشید، به طیف گسترده ای از نرم افزار ها دسترسی خواهید داشت. این نرم افزار ها با ابزار هایی که در اختیار شما قرار می دهند، کار ها را برای شما بدون خطا و بسیار ساده تر انجام می دهند. از این رو، داشتن چنین ابزاری برای این رشته بسیار ضروری است.

لپ تاپ استوک بهتر است یا نو؟

ابتدا بهتر است درباره لپ تاپ استوک بیشتر بدانیم. اجناس استوک با اجناس دست دوم تفاوت بسیار زیادی دارند. اجناس استوک به کالایی گفته می شود که فروش آن متوقف شده و مدتی در اختیار شرکت و یا سازمانی بوده که از آن استفاده نشده است. پس از گذشت این مدت زمان، این دستگاه با وجود نو بودن، با قیمت بسیار کمتر فروخته می شود. این کاهش قیمت در حدی است که شما یک لپ تاپ با مشخصات پرچمدار را با قیمت یک لپ تاپ میان رده خریداری می کنید.

لپ تاپ استوک لزوما به معنی دست دوم بودن آن نیست. کالا ممکن است در حین تولید، یک ایراد کوچک داشته و سپس توسط خود تولید کننده رفع ایراد شده باشد. این نوع دستگاه نیز توسط خود تولید کننده با گارانتی تحت عنوان استوک فروخته می شود. به همین دلیل، عملا تفاوت چندانی با یک لپ تاپ نو ندارند و قیمت آنها بسیار پایین تر می باشد. ندارند و قیمت

آنها بسیار پایین تر می باشد.

چه مشخصاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟

اولین مشخصه ای که باید در خرید لپ تاپ مناسب رشته مکانیک مد نظر داشته باشید، واحد کنترل پردازش ( CPU) است. از آنجایی که نرم افزار های رشته مکانیک پردازش زیادی انجام می دهند، عموما به یک CPU قوی نیاز دارید. توصیه ما به شما این است که ترجیحا یک CPU حداقل core i5 نسل ۷ را خریداری کنید که جوابگوی نیاز شما باشد.

یکی دیگر از فاکتور های مهم خرید لپ تاپ مهندسی، میزان RAM است. نرم افزار های مهندسی حجیم هستند و برای اجرا نیاز به حافظه موقت (RAM) زیادی دارند. حداقل مورد نیاز برای نرم افزار های مکانیک ۸ گیگابایت است. اما اگر بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید، فضای RAM بیشتر می تواند سرعت اجرای کار شما را بیشتر کند.

برخی از فاکتور ها هستند که اهمیت چندانی ندارند و بسته به بودجه شما برای خرید لپ تاپ می توانند متغیر باشند. برای مثال، کیفیت صفحه نمایش می تواند HD، FULL HD و یا ULTRA HD باشد. ظرفیت هارد می تواند متغیر باید و بعد از خرید نیز می توانید برای افزایش ان در آینده اقدام کنید. البته به وسیله هارد دیسک اکسترنال می توانید نیاز خود به فضای بیشتر را برطرف کنید.

 

معرفی چند مدل استوک قدرتمند مناسب رشته مکانیک

یکی از مدل هایی که حتما خرید آنرا توصیه می کنیم، لپ تاپ استوک اچ پی HP ZBOOK 15 G4 است. این مدل یک رم ۱۶ گیگابایتی در کنار یک cpu core i7 درون خود جای داده است. این مشخصات باعث می شوند که این دستگاه از هر نظر برای رشته مکانیک فوق العاده باشد. کیفیت صفحه نمایش full hd به شما این امکان را می دهد که جزئیات بصری را به بهترین نحو ممکن مشاهده کنید. پردازنده گرافیکی QUADRO M2200 در کنار حافظه گرافیکی ۴ گیگابایتی شما را از هر چیزی بی نیاز می کند.

لپ تاپ مناسب دانشجوهای رشته مکانیک

لپ تاپ استوک اچ پی HP ZBOOK 15 G4

 

اگر کیفیت صفحه نمایش بالا در کنار مشخصات قدرتمند مد نظرتان است، لپ تاپ استوک دلDell Precision 5520 را به شما پیشنهاد می کنیم. این دستگاه کیفیت صفحه نمایش ۴k ULTRA HD در اختیار شما قرار می دهد که یکی از بهترین صفحه نمایش هایی است که می توانید در اختیار داشته باشید. همچنین مشخصات سخت افزاری این دستگاه نیز دست کمی از مدل های رده بالا ندارد. Cpu core i7 در کنار رم ۱۶ گیگابایتی کاملا جواب گوی خواسته های شما برای اجرای هر نرم افزاری می باشد.

معرفی مدل ارزان قیمت و کاربردی برای رشته مکانیک

اگر به دنبال لپ تاپی هستید که قیمت ارزان تری داشته باشد، لپ تاپ استوک لنوو Lenovo ThinkPad P51 می تواند فوق العاده باشد. این مدل با بهره گیری از یک cpu core i5 نسل هفتم در کنار رم ۸ گیگابایتی، یک لپ تاپ خوش قیمت و مناسب به حساب می آید. کیفیت صفحه نمایش این محصول full hd است که برای این رده قیمتی فوق العاده است. پردازنده گرافیکی نیز در حد مطلوب عمل می کند.

لپ تاپ مناسب دانشجوهای رشته مکانیک

لپ تاپ ارزان قیمت استوک مناسب رشته مکانیک

معرفی فروشگاه برای خرید لپ تاپ استوک دانشجویی

متاسفانه در ایران، برخی فروشندگان لپ تاپ تعمیری و نیمه خراب را در قالب استوک به فروش می رسانند. با وجود این مسئله، بسیار مهم است که قبل از خرید وقت صرف کنید تا یک فروشنده مطمئن پیدا کنید. این کار می تواند کمی سخت باشد و به همین منظور، ما کار را برای شما راحت کرده ایم.

فروشگاه پیشتاز سیستم یکی از اصلی ترین مراجع خرید انواع لپ تاپ استوک در ایران است. این مجموعه با ارائه بهترین کیفیت و کمترین قیمت، یکی از مطمئن ترین مجموعه ها برای خرید به حساب می آید. تمامی محصولات ارائه شده دارای گارانتی بوده و استوک واقعی می باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.