تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 - 18:51
کد خبر : 90746

لیزر برش چیست

لیزر برش چیست

استفاده از لیزر یک فرآیند برش حرارتی است که برای فلزات انجام می شود. پرتو لیزر توسط منبع لیزر کی منبع بسیار قوی ساخته می‌شود که در آن یک لیزر پرتو را با قدرت بسیار زیاد و در خطر کم به ورق می تابانند و آن را ذوب می کند از مزیت های لیزر برش

استفاده از لیزر یک فرآیند برش حرارتی است که برای فلزات انجام می شود.

پرتو لیزر توسط منبع لیزر کی منبع بسیار قوی ساخته می‌شود که در آن یک لیزر پرتو را با قدرت بسیار زیاد و در خطر کم به ورق می تابانند و آن را ذوب می کند از مزیت های لیزر برش می توان به تحویل در کمترین زمان با نازلترین قیمت دستگاه مطابق با پیشرفت های روز دنیا و تخفیفات ویژه و همچنین دارای دقت و ظرفیت بسیار بالای آن ها می توان اشاره کرد.

قابلیت برش انواع ورق های استیل آلومینیوم مس آهن را دارد و ضخامت دو دهم میلیمتر تا ۲۰ میلیمتر با دقت ۰/۰۱ انجام می دهد.

در رابطه با برش های لیزری باید گفت که زاویه کونیک را دارا می باشد. یعنی تغییر قطر سوراخ در ضخامت برش را دارد قطعاً هر چه پیش تولید شده باشد و بعد از فروش کنترل میشود کیفیت نهایی بهتر است و نیاز به فرایند ماشینکاری ثانویه ندارد و  در واقع کوچکترین الشعاع قابل برش را مشخص می نماید که وابسته به ضخامت ورقه است و بهتر است در طراحی از لحاظ شود به عنوان مثال گشایی بسیار تیز باید داشته باشند.

همچنین حداقل سوراخ های قابل اجرا در ورق های فلزی با ضخامت های مختلف بستگی دارد بدیهی است که هرچه کره دستگاه کمتر شود قابلیت فروش کانکتور ها و دنده های ریز ضخیم و پیچیده تر بیشتر خواهد شد سرعت برش کاری بستگی

لیزر برش چیست

خیلی زیادی به قابلیت دستگاه و توانایی لیزری آنها دارد هرچه توان دستگاه بیشتر شد امکان بالا تعریف برای سرعت برش فراهم می‌کند صافی سطح یکی از مهمترین پارامتر درباره برش می باشد که سطح و عدم اکسید شدن را به همراه دارد که با تلفیق تکنولوژی های مختلف و تنظیم صحیح و با دقت پارامترهای کنترلی همچون نوع گاز فشار گاز سرعت برش و تنظیم توان اشعه لیزر ایجاد میشود.

دستگاه های برش لیزری جز پیشرفته ترین و قدرتمن.

دترین برش ها هستند که حالت بین‌المللی دارند این ترکیب پروژه های با کیفیت بسیار بالا و دقت های زیادی را به همراه دارند تکنولوژی بسیار بالای مورد استفاده در دستگاه برش باعث پایین آمدن هزینه های جاری و برشکاری می‌شود و رقابت پذیری بیشتری برای ورزشکاران به همراه دارد.

تکنولوژی به کار رفته در لیزر ها امکان فروش انواع فلزات رنگی را هموار آسان کرده است و این در حالی است که با تکنولوژی های قدیمی مثل استفاده از لیزرهای قدیمی تر این امکانات وجود نداشت.

لیزر برش چیست

معرفی دستگاه های لیزر مختلف

امروزه دستگاه های حکاکی و برش لیزر در صنایع مختلف مثل طلاسازی پوشاک تبلیغات کیف و کفش ساختمان سازی دکوراسیون های داخلی و غیره کاربرد های فراوانی پیدا کرده است.

این دستگاه ها در مدل های متنوع به بازار روانه شدند که مشتریان می‌توانند نسبت به نیاز خود مدل های مناسب آن را خریداری نمایند اول باید بدانید که در زمان خرید دستگاه های لیزر دو نوع برش و حکاکی بر روی فلزات و غیرفلزات وجود دارد که هر نوع از این دستگاه ها از لحاظ تکنولوژی ساختاری دو دسته فایبر و لیزر co۲ هستند و شما نباید با توجه به تمایل که برای کار کردن نسبت به آن دارید اقدام به خرید کنید.

یکی از گزینه های زیر می تواند بهترین انتخاب باشد دستگاه برش و حکاکی لیزری برای غیر فلزات بر روی نمد پارچه پلکسی چوب چرم کاغذ مقوا و غیره قابل انجام است و برش و حکاکی های دقیقی انجام می دهد.

یکی از پر طرفدارترین دستگاه انتخابی دستگاه لیزر سایز ۱۳۰ در ۹۰ می باشد. سایز این دستگاه برای اکثر صنایع بسیار مناسب تر است و برای برش و حکاکی سایز بزرگتر نیاز به دستگاه های بزرگتری مثل دستگاه‌های ۱۳۰ در ۸۰ هست از دیگر دستگاه های حکاکی فلزات دستگاه هایی هستند که بر روی استیل و طلا مورد استفاده قرار می گیرند دستگاه لیزر فایبر یکی از بهترین ها برای هک کردن برای فلزات هستند.

در صورتی که نیاز به برش برای فلزات دو سایز بزرگتر باشد نیاز است که هستند با یک مشاور و متخصص در این زمینه صحبت کنید و اطلاعات دقیق را از او بگیرید و سپس اقدام به خرید داشته باشید.

آیا شما می خواهید بدانید که دستگاه برش لیزر چه چیزی است و چگونه کار می کند این مطالب را مطالعه کنید . اولین دستگاه برش لیزر در سال ۱۹۶۵ میلادی توسط یک تیم تحقیقاتی و مهندسی آمریکا ساخته شده بود.

دو سال بعد در سال ۱۹۶۷ در بریتانیا نسبت به ساخت پرتکرار آن اقدام کردید  و اولین دستگاه برش لیزر که قابلیت برش فلزات را داشت را ساختن دستگاه واژه اکسیژن کار می کرد استفاده از اکسیژن ها تکنولوژی بسیار پیشرفته بود این تکنولوژی در سال ۱۹۷۰ وارد صنعت هوافضا شد و از آن برای برش فلزاتی مثل تیتانیوم استفاده می کردند و  عنصر شیمیایی میباشد و یکی از عناصر مهم در ساخت بدنه سامانه هوایی مثل موشک موتور جت و فضاپیماها شده است .

لیزر برش چیست

دستگاه لیزری وجود دارد که با گاز co۲ کار می‌کند و برای روش های غیر فلزات مثل پارچه چوب و پلکسی گلاس ها مورد استفاده قرار می گیرد. لیزری فناوری می باشد که در آن اشعه لیزر برای برش عکس ها مورد استفاده قرار می گیرد این لیزر ها  مدل های مختلفی دارند از اجزای تشکیل دهنده دستگاه برش می توان بهت تیوب چیلر آینه استپ موتور میله های آهنی اشاره نمود که هرکدام کارایی خاص خود را انجام می دهند و با قرار گرفتن در کنار هم می توانند یک لیزر برش و بسیار قدرتمند را تشکیل بدهند مثلاً وظیفه تیوب در لیزرها یه برش این است که باعث تولید اشعه گاز co۲ می شود.

چند نکته در رابطه با تیوب دستگاه لیزر وجود دارد این است که لیزر یک جزء مصرفی می باشد یعنی بعد از گذشت عمر مفید آن باید آن را تعویض کرد به دستگاه و در برخی از موارد قابل شارژ هستند ولی در موارد قدیمی تر باید یک کلیپ جدید را جایگزین آنها نمود دستگاه های برش آینه ها وظیفه هدایت کردن اشعه را دارند و آنها را به سمت تیوب با استفاده از خرید دستگاه میفرستم عموماً هر دستگاه برش دارای دو آینه است.

گروه صنعتی برش لیزر ایران فلز  ارائه تمامی خدمات برشلیزر از ۰ تا ۱۰۰ به بهترین نحو ما بهترین ها را برای دریافت رضایت شما ارائه میدهیم. برش لیزر، خم کاری، طراحی نقشه های CNC، رنگ پودری ( الکترواستاتیک) ، آبکاری فلزات، ساخت باکس و جعبه های فلزی و هر آنچه شما در صنعت فلزات از خدمات برش لیزر میخواهید.

راه های ارتباطی

آدرس :البرز کمالشهر روبروی ظفر

تلفن :۰۹۳۵۵۶۰۰۷۷۵

ایمیل :iranfelez.industry@gmail.com

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.