تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 12:34
کد خبر : 102669

مادورو: سکوت اروپا در برابر هتک حرمت قرآن، همدستی با جنایت است

مادورو: سکوت اروپا در برابر هتک حرمت قرآن، همدستی با جنایت است

رئیس جمهور ونزوئلا سکوت رهبران کشورهای اروپایی درباره افراط‌گرایان هتاک به قرآن کریم در سوئد و دانمارک را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش تیتر داغ؛ نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با انتقاد شدید از هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان در سوئد و دانمارک، گفت که سکوت رهبرای اروپایی نسبت به سوزاندن قرآن، به معنای همدستی‌شان در جنایت است.

مادورو تاکید کرد: این اقدامات نژادپرستانه و نفرت‌پراکنی علیه ملت های مسلمان را محکوم می‌کنم. سکوت رهبران اروپایی درباره سوزاندن نسخه‌های قرآن، تعجب‌برانگیز و به معنای همدستی در این جنایت است.

به گفته مادورو، غیرممکن است که بتوان مقابل چنین اقدامات تحریک‌آمیزی که برای تحقیر اسلام و مسلمین انجام می‌شود، سکوت کرد و چشم را بست.

وی تاکید کرد: اگر یک نسخه از انجیل مقابل مسیحیان سوزانده شود، آنها چه خواهند گفت؟ بنابراین، واکنش خشمناک جوامع اسلامی به هتک حرمت نسخه‌های این کتاب مقدس، کاملا طبیعی است.

اقدامات ضداسلامی همراه با سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم در روز ۲۵ جولای در نزدیکی سفارتخانه های مصر و ترکیه در کوپنهاگ رخ داد. یک روز قبل از آن نیز اقدامی مشابه مقابل سفارت عراق به وقوع پیوست. این اقدامات توسط گروه‌ راست‌گرای «میهن‌پرستان دانمارکی» صورت گرفت.

سوزاندن قرآن کریم بار دیگر در ۲۸ ژوئن در جریان تظاهراتی در مرکز استکهلم و با مجوز پلیس انجام شد. یک مهاجر عراقی به نام سلوان مومیکا، با پاره کردن صفحات قرآن و سوزاندن آن، دست به تحریک مسلمانان زد. اقدام مشابه او در ۲۰ ژوئن مقابل سفارت عراق در استکهلم، به حمله معترضان به سفارت سوئد در بغداد منجر شد.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.