تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401 - 1:38
کد خبر : 93782

ما صدای زنان ایران هستیم که به جهانیان ثابت کنیم که می توانیم

ما صدای زنان ایران هستیم که به جهانیان ثابت کنیم که می توانیم

تیتر داغ: هر آنچه افتخار کسب کرده ایم، تماما آنها را تقدیم به بانوان شریف ایرانی می کنیم.

مرجان دلخواه استاد دانشگاه و سفیر مد و لباس ایرانی گفت: جوایز و مدالهایی که به بچه های ما اهداء کرده اند، مدالهای مهم و بزرگی می باشند. قطعا نام هنرجویان مرجان دلخواه را در لیست طراحان بین المللی و برتر جهان قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی سایت خبری تیتر داغ، استاد مرجان دلخواه طراح برتر لباس، استاد دانشگاه، سفیر مد و لباس ایرانی و داور بین المللی به هنگام بازگشت از رویداد جهانی گلوبال وومن دوبی در کشور امارات، در گفتگو با خبرنگاران تخصصی حوزه مد و لباس در فرودگاه بین المللی امام خمینی گفت: هر آنچه افتخار کسب کردیم، تماما تقدیم به بانوان شریف ایرانی می کنیم.

وی ادامه داد: ما چند ماه پیش در یک کشوری مسابقه داشتیم و در آنجا ۱۵ تن از هنرجوهاینم شرکت داشتند که لباس هایشان را ارائه کرده بودند.

این استاد برتر طراحی و دوخت لباس دانشگاه پیام نور افزود: آنجا تشخیص دادند که مرا به عنوان ملکه مد جهان انتخاب نمایند؛ آنجا می خواستند تاجگذاری کنند؛ ولی به خاطر اتفاقات چند ماه اخیر کشور که در شرایط نرمالی نبود، بنده نپذیرفتم.

دلخواه ادامه داد: قرار بر این شد در یک کشور دیگری، زمانی که حال مردم ما مقداری خوب شد، این کار صورت گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: مقامات جهانی مد، تاج را تحویل مقامات کشور امارات دادند که قرار شد در فشن ویک خاورمیانه که قرار بود در آنجا برگزار شود، بنده هم شرکت نماینم.

سفیر مد و لباس ایرانی، افزود: ولی شوربختانه بخاطر شرایط کشور که در آن بودیم، باز هم نتوانستم در فشن ویک شرکت نمایم؛ ولی طرح ها و لباسها را ارائه دادیم. در فشن ویک خاور میانه هرسال طراح برتر خاورمیانه انتخاب می‌شود؛ اما دنبال کنندگان دنیای مد دیدند که دبیر فشن ویک امسال اعلام کرد، اختتامیه نخواهیم داشت و طراح برتر را به زودی اعلام میکنم.

دلخواه، در ادامه گفت: در رویداد بعدی (گلوبال وومن دوبی) که در امارات برگزار شد به عنوان داور، دعوت شدم و قرار شد آنجا مراسم تاج گذاری را انجام دهند. در واقع بنده در جریان اعطای نشان طراح برتر خاور میانه نبودم و در یک مراسم پر سر و صدا سورپرایز شدم

وی افزود: آنجا مراسم تاجگذاری را که به همراه هنرجویانم حضور داشتم، برگزار و نشان برتر طراح خاورمیانه را به بنده اهداء کردند.

مرجان دلخواه، داور بین المللی و استاد ارشد دانشگاه، در ادامه اظهار داشت: در مسابقه میس وورد استانبول که ۱۵ تن از هنرجویانم شرکت داشتند، سه مقام برتر جهانی را در بین ۴۷ کشور جهان کسب کردند و آنجا هم ایران در مد و فشن مقام اول را کسب کرد.

دلخواه، ادامه داد: آنجا برگزیدگان برتر، همینطور هنرجویان من بودند؛ در این دوره، در واقع ما ۲۶ شرکت کننده داشتیم و هیات انتخاب ایرانی پس از ارزیابی، از میان آنها این ۶ تن را تایید کردند که به دبی اعزام شدند.

وی تصریح کرد: این ۶ تن هم به ترتیب مقام اول تا ششم را کسب کردند؛ در واقع، دوباره بین ۶۱ کشور جهان، ایران مقام اول را آورد.

این طراح مد و لباس برتر جهان و خاورمیانه، در ادامه اسامی این هنرجویان برتر جهانی را به قرار زیر اعلام داشت:

سارا رامتین، (نی نی شینا) از تبریز – مقام اول

الناز محمودی، (آلا مزون) از لنگرود – مقام دوم   

ندا صادقی زاده (مزون سپیده) از بندر دیلم مقام سوم 

شیوا بلوری، از تبریز

ندا رستمی، از مشهد

ریحانه رحمتی، از کلاچای

مرجان دلخواه، در ادامه افزود: جوایز و مدالهایی که به بچه های ما اهداء کرده اند، مدالهای مهم و بزرگی می باشند. قطعا نام هنرجویان مرجان دلخواه را در لیست طراحان بین المللی و برتر جهان قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه، ما آنجا صدای زنان ایران زمین بودیم، اظهار داشت: ما حدود ۱۰ سال است که در حیطه ی آموزش طراحی و دوخت، ثروت آفرینی و توانمندسازی بانوان ایرانی فعالیت می کنیم. تا الان مشغول توانمندسازی آنها بودیم و اینک می خواهیم تمام این قابلیتها را به جهانیان به نمایش بگذاریم و به مردم دنیا نشان دهیم که زنان ایرانی توانایی بسیار بالایی دارند؛ و لی متاسفانه تا حالا نادیده گرفته شده است.

این استاد برتر دانشگاه تصریح کرد: ما صدای زنان ایران هستیم که به جهانیان ثابت کنیم که می توانیم.

خانم دلخواه، در پایان سخنان خود، از تلاشهای بی وقفه دکتر سینا حسنی کیا، مشاور ارشد خود، نهایت سپاسگزاری را بعمل آورد و گفت: در این یک سال اخیر که از همکاری بنده با ایشان سپری می شود، اگر تلاشهای دلسوزانه و مشاوره های فوق حرفه ای ایشان نبود، هرگز این اتفاقات خوب رقم نمی خورد. همینطور از بانو شمس عزیز و خانم حسین زاده، دستیاران عزیزم و هممچنین همسر، فرزندانم و خواهرم که اگر صبوری و تشویق و حمایت های آنها نبود، این اتفاقات خوب هیچگاه به سر انجام نمی‌رسید.

آدرس سایت رسمی استاد مرجان دلخواه:

      www.delkhah-marjan.com

آدرس پیج اینستاگرام رسمی استاد مرجان دلخواه:

 @delkhah_marjan

مصاحبه و تنظیم خبر: کوروش جم

گفتگو با استاد مرجان دلخواه در فرودگاه بین المللی امام خمینی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.