تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 5:10
کد خبر : 34459

مجارستان بدنبال کاهش قدرت پارلمان اروپاست

مجارستان بدنبال کاهش قدرت پارلمان اروپاست

قانونگذاران مجارستانی بدنبال محدود کردن قدرت پارلمان اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش تیتر داغ؛ قانونگذاران مجارستان روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که خواستار محدود کردن قدرت پارلمان اتحادیه اروپا شده است.

این قطعنامه که توسط اعضای حزب حاکم مجارستان به تصویب رسید، به پارلمان ملی این کشور اختیار می‌دهد تا هر قانونی که در سطح اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌شود، در صورت نیاز در مجارستان لغو و وتو کند.

این قانون همچنین بیان می‌کند که قانون‌گذاران اتحادیه اروپا باید توسط نمایندگان پارلمان کشورهای عضو منصوب شوند، نه توسط رأی مستقیم شهروندان.

در این قطعنامه آمده است: «دموکراسی اروپایی باید از بن‌بستی که پارلمان اروپا آن را ایجاد کرده است، خارج شود. اتحادیه اروپا باید تغییر کند، زیرا برای چالش‌های دوران ما آماده نیست.»

با وجود تصویب این قطعنامه، اما دولت در بوداپست در هفته‌های اخیر رویکرد آشتی‌جویانه‌تری را در قبال درخواست‌های مقر اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ کرده است و به دنبال دسترسی به منابع مالی مسدود شده خود در اتحادیه اروپاست، زیرا واحد پول مجارستان در برابر یورو و دلار به پایین‌ترین حد خود رسیده است و اقتصاد این کشور بالاترین تورم را در نزدیک به ۲۵ سال گذشته تجربه می‌کند.

با این حال، این قطعنامه که به دنبال انتقال بخش عمده‌ای از قدرت قانون گذاری اتحادیه اروپا به دولت‌های ملی است، احتمالاً با مخالفت مقامات اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد.

این قطعنامه همچنین خواستار ممنوعیت پذیرش هر گونه بدهی بیشتر توسط اتحادیه اروپا شده است.

منبع: آسوشیتدپرس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.