تاریخ انتشار : جمعه 13 تیر 1399 - 11:15
کد خبر : 10418

محکومیت ۴ «فعال حقوق بشری» به جرم ارتباط با تروریسم در ترکیه

محکومیت ۴ «فعال حقوق بشری» به جرم ارتباط با تروریسم در ترکیه

۴ «فعال حقوق بشری» به اتهام ارتباط با تروریسم و همچنین ارتباط با کودتای ناموفق در ترکیه، در دادگاه این کشور محکوم شدند.

به گزارش تیتر داغ؛ دادگاه ترکیه روز جمعه به اتهامات مربوط به ۴ «فعال حقوق بشری» در ارتباط با کودتای ناموفق در ترکیه رسیدگی کرد.

دادگاه ترکیه مدیر اجرایی سابق عفو بین‌الملل در این کشور را به بیش از ۶ سال زندان محکوم کرد. همچنین براساس رای این دادگاه، ۳ فعال حقوق بشری دیگر هم با اتهاماتی در خصوص ارتباط با تروریسم محکوم شدند. براساس رای دادگاه، این ۳ نفر به ۲ سال و یک ماه زندان محکوم شدند.

سازمان عفو ترکیه در توییتر اعلام کرده که ۷ متهم دیگر در این کشور که ۳ سال پیش در پی کودتای ناموفق سال ۲۰۱۶ دستگیر شده بودند، آزاد شدند. دستگیری‌های گسترده پس از کودتای ناموفق در ترکیه، موجب اعتراض‌های بین‌المللی نسبت به وضعیت حقوق بشر در ترکیه شد. اتباعی از کشور سوئد و آلمان در میان ۷ نفر آزاد شده، حضور دارند.

همچنین در پی اعلام احکام دادگاه در خصوص افراد مذکور، سازمان عفو بین‌الملل واکنش تندی نشان داده است. اندرو گاردنر، نماینده عفو بین‌الملل در توییتر خود این‌طور واکنش نشان داد: «پس از ۳ سال محاکمه، تانر کیلیچ، رئیس افتخاری عفو بین‌الملل ترکیه به جرم عضویت در یک سازمان تروریستی محکوم شده است. این محکومیت از سر عصبانیت و ادعا‌یی پوچ و بدون مدرک است».

در پی کودتای ناموفق در ترکیه، آنکارا حدود ۸۰ هزار نفر را دستگیر و زندانی کرده‌ است. همچنین در مدت زمان مشابه، ۱۵۰ هزار کارمند دولت، پرسنل ارتش و افراد دیگر هم از کار برکنار شده‌اند. ترکیه فتح‌الله گولن را که مورد حمایت آمریکا قرار دارد، عامل کودتا معرفی می‌کند.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.