تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 11:36
کد خبر : 108604

مخالفت رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت درباره غزه

مخالفت رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت درباره غزه

رژیم صهیونیستی ضمن اعلام مخالفت با قطعنامه شورای امنیت درباره وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه، اعلام کرد که بدون بازگشت اسرای صهیونیست از غزه جایی برای آتش‌بس بشردوستانه وجود ندارد.

به گزارش تیتر داغ؛ وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با تصویب قطعنامه در شورای امنیت با هدف وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه مخالفت کرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تصمیم خود مبنی بر آزادی «گروگان‌ها» در غزه را اجرا کند و گفت که بدون بازگشت آنها جایی برای آتش‌بس بشردوستانه وجود ندارد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: ما انتظار داریم شورای امنیت صریحاً حماس را محکوم کرده و نیاز به ایجاد یک واقعیت امنیتی جدید در غزه را بررسی کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت آرای کشورهای عضو، قطعنامه پیشنهادی مالت مبنی بر برقراری آتش بس بشردوستانه فوری و گسترده در نوار غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن در این نوار برای روزهای کافی جهت ایجاد امکان دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل مطابق با قوانین بین المللی را تصویب کرد.

در این قطعنامه بر برقراری آتش بس فوری و گسترده بشردوستانه و ایجاد گذرگاهی امن در سراسر نوار غزه تاکید شده است.

گفتنی است این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی با قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت درباره مردم مظلوم فلسطین مخالفت می‌کند و تاریخ جعلی این رژیم شاهد مخالفت‌های مکرر با قوانین و موازین بین المللی بوده است.

منبع: الجزیره

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.