تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1402 - 12:00
کد خبر : 100496

رئیس پلیس فتای استان سمنان:

مردم مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

مردم مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری‌های سودجویان اینترنتی باشند.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ محمد رضا فداییان اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی، برخی از مجرمان با سو استفاده از احساسات و اعتقادات مذهبی همشهریان در فضای سایبر اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی گفت: این روزها شاهد تبلیغاتی با موضوعات مختلف مانند جمع‌آوری هزینه قربانی برای نیازمندان، مشارکت در قربانی و با ارسال لینک‌های جعلی در کانال و گروه شبکه‌های اجتماعی هستیم

رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینکه مجرمان اینترنتی با این ترفند شهروندان را به صفحات جعلی یا همان فیشینگ هدایت می‌کنند، گفت: کلاهبرداران با کپی اطلاعات حساب و کارت بانکی افراد اقدام به برداشت از حساب کاربران می‌کنند.

فداییان تاکید کرد: شهروندان برای پرداخت کمک‌های مالی خود حتماً از مراجع رسمی اقدام کنند و به هیچ عنوان قریب تبلیغات انجام شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

وی گفت: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در راستای رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir درخواست خود را ثبت کنند.

منبع: روابط عمومی انتظامی سمنان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.