تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 13:06
کد خبر : 110088

سرهنگ موسوی پور عنوان کرد؛

مطالبه شهروندان از پلیس برای برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش

مطالبه شهروندان از پلیس برای برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش

رییس پلیس راهور تهران بزرگ، از مطالبه شهروندان از پلیس برای برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، تغییر غیرقانونی و دستکاری پلاک خودرو جرمی است که در سال‌های اخیر در شهرهای بزرگ روندی افزایشی داشته است. این گروه از رانندگان با افرایش استفاده پلیس از دوربین در خیابان‌ها و جاده‌ها به سمت مخدوش کردن پلاک رفتند تا از تیررس پلیس مخفی شوند.

وی افزود: مخدوش کردن پلاک خودرو و به تازگی موتورسیکلت‌ها جدا از تبعات کیفری که برای رانندگان دارد، باعث به دردسر افتادن شهروندان دیگر شده که یکی از اثرات آن ثبت جریمه برای خودروهای دیگر به خاطر تغییر در شماره پلاک خودروی متخلف است.

سرهنگ موسوی پور گفت: اثر دیگر آن، ارتکاب راحت جرایم توسط مجرمان به خصوص سارقان است که کشف جرم را با مشکل رو به رو می‌کند. این اتفاقات باعث شده برخورد با این مجرمان به مطالبه عمومی تبدیل شود و شهروندان خواستار برخورد جدی پلیس باشند. موضوعی که باعث شده پلیس به طور میانگین ماهانه در هشت ماه نخست امسال بیش از ۵۴ هزار خودرو پلاک مخدوش را جریمه کند.

وی افزود: این روزها ارسال جریمه‌های اشتباهی راهنمایی و رانندگی یا ثبت پلاک خودروها به صورت اشتباه باعث دلخوری و دردسر برخی از شهروندان شده است، موضوعی که گاهی با اعتراض رانندگان رفع و گاهی فرد به علت عدم پیگیری با جریمه‌های سنگین مواجه می‌شود اما نکته مهم در این خصوص سودجویی عده‌ای با پلاک دیگران است که به علت مخدوش کردن پلاک رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر سری به مراکز رسیدگی به اعتراضات راهنمایی و رانندگی بزنید با افرادی روبرو می‌شوید که نسبتاً به جریمه خودرو خود اعتراض دارند و مدعی هستند در حالی که ماشین آنها در زمان ثبت تخلف در آن نقطه نبوده است، پلیس آنها را جریمه کرده و مأموران پلیس را مقصر می‌دانند. در حالی که با بررسی بیشتر تخلفات مشخص می‌شود عده‌ای از هموطنان برای فرار از قانون پلاک خودرو خود را مخدوش و باعث ایجاد مشکل برای سایر هموطنان شده‌اند.

چگونه پلاک خودرو مخدوش می‌شود

وی افزود: در سال‌های گذشته افراد برای ورود به طرح ترافیک پلاک خودرو را دستکاری و مخدوش می‌کردند تا از جریمه پلیس در امان باشند اما این روزها با افزایش مبلغ جریمه افراد با دستکاری شماره پلاک مثل کم رنگ کردن اعدادی مانند ۲ و۳ پلاک را تغییر داده و باعث اعمال قانون اشتباهی می‌شوند. موضوعی که دیگر داد همه شهروندان را در آورده و خواستار برخورد با متخلفان به صورت جدی از سوی پلیس هستند.

قانون چه می‌گوید

سرهنگ موسوی پور گفت: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی اگر هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه تغییری ایجاد کند یا به عمد از پلاک تقلبی استفاده کند، به ۶ ماه تا یکسال حبس محکوم می‌شود.

وی ادامه داد: پلیس نیز بر اساس این قانون موظف است علاوه بر اعمال قانون موظف است فرد متخلف را به مرتجع قضائی معرفی کند.

برخورد قاطعانه پلیس با پلاک مخدوش خودرو و موتور سیکلت

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به برخورد قاطع مأموران پلیس با پلاک مخدوش، گفت: مأموران پلیس راهور اگر با پلاک پوشیده یا مخدوش روبرو شوند بر اساس قانون، اعمال قانون و در موارد لازم فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه پلاک مخدوش جزو خطوط قرمز پلیس است که هیچ اغماضی با متخلفان نمی‌شود، تاکید کرد: برخی متخلفان که پلاک را تغییر داده‌اند بر اساس قانون به مراجع قضائی معرفی شدند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.