تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 0:58
کد خبر : 114067

مقایسه ترموود با چوب‌های مصنوعی

مقایسه ترموود با چوب‌های مصنوعی
برای تهیه ترموود یا چوب های مصنوعی باید به تفاوت آن‎ها از نظر دوام، طبیعی بودن و نگهداری دقت کرد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

ترموود یا چوب های مصنوعی؟ شما انتخاب کنید

یکی از مهم‌‌ترین عناصر طبیعت که در موارد متعددی کاربرد دارد و بدون وجود آن بشر به سطح رفاه الان خود نمی‌رسید، چوب است. این متریال جایگاه بسیار ویژه‌ای در اقتصاد دنیا به خود اختصاص داده‌ و به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تجدیدپذیر شناخته می‌شود.

ترموود بخش مهم از فناوری مدرن چوب است که با تلاش صنعت‌گران اروپایی تولید شده است و از مزایای زیادی نیز برخوردار می‌باشد. از سوی دیگر چوب مصنوعی یا همان چوب پلاست نیز استفاده‌های زیادی دارد. اما سوال اصلی این است، ترموود یا چوب‌های مصنوعی کدام‌یک متریال برتر هستند؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال، این مطلب را از دست ندهید.

ترموود چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد؟

ترموود از پرکاربردترین متریال‌های چوبی در صنایع گوناگون مثل صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌آید که در چند سال گذشته از این چوب برای کاربردهای متفاوتی دیگری هم استفاده شده است. ترموود در اصل یک متریال چوبی است که بر اساس یک فرایند ویژه در حرارت زیاد، ساخته می‌شود. باتوجه‌به خاص بودن نوع تولید این چوب و استفاده از ماده اولیه چوب، ترموود محبوبیت خاصی را در بین طراحان دکوراسیون، معماران و سایر افراد کسب کرده است.

ازآنجایی‌که ترموود دارای ویژگی‌های جذابی است، از آن می‌توان در موارد بسیار زیادی استفاده کرد. کاربردهای این متریال بسیار زیاد هستند که برای مثال می‌توان به ساخت کف‌پوش، دکینگ استخر، آلاچیق، دکوراسیون داخلی، پله و نرده، دیوارپوش، استخر، سونا، روف‌گاردن، قرنیز، پرگولا، لوور و… اشاره کرد. مزایای استفاده از ترموود هم باعث شده که استفاده از این متریال پرطرفدار هر روز رایج‌تر از روز قبل شود.

برخی از بهترین مزایای ترموود عبارت‌اند از:

  • مقاومت مناسب در برابر اشعه ماورای بنفش نور خورشید
  • دوام بالا در مقابل قارچ، حشرات و …
  • طول عمر بالای این چوب
  • تنوع در طرح
  • رنگ‌های جذاب و متنوع با بهترین کیفیت
  • عایق صوتی و حرارتی مناسب
  • ثبات و پایداری
  • مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی مثل برف، باران، طوفان و …
  • بادوام در مقابل نفوذ رطوبت

چوب مصنوعی چیست و از چه مزایای برخوردار است؟

چوب مصنوعی از سایر متریال ساخت و ساز به شمار می‌آید. این نوع چوب مصنوعی از ترکیب لیگنو سلولزی یا همان آراد چوب با مدل‌های مختلف پلاستیک مثل PVC، PP و همچنین PE سنگین یا سبک تولید می‌شود. علاوه بر این ترکیبات دیگری مثل کند سوزکننده، ضد قارچ، آنتی‌ اکسیدان، جفت کننده و رنگدانه هم در تولید این چوب به کار می‌‌روند.

برای انتخاب ترموود یا چوب های مصنوعی باید به ویژگی‌های آن‌ها دقت باشید. برای مثال امروزه در صنعت ساخت و ساز، استفاده از چوب مصنوعی هم مانند ترموود رایج است و بسیاری از معماران برای صرفه‌جویی در هزینه از این متریال استفاده می‌کنند. از این محصول می‌توان به عنوان دوست‌دار محیط زیست نیز نام برد، چرا که در فرآیند تولید آن مواد قابل بازیافت، انواع پلاستیک، دورریزهای چوب و پسماندهای کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از مزایای چوب های مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوست‌دار طبیعت و محیط‌زیست
  • عدم نیاز ب نگهداری
  • قیمت ارزان و مناسب
  • نصب ساده
  • مقاومت در برابر رطوبت

مقایسه ترموود با چوب‌های مصنوعی

ترموود یا چوب مصنوعی؛ کدام‌یک بهتر هستند؟

قبل خرید ترموود یا چوب های مصنوعی از چندین جهت باید این دو متریال را با هم مقایسه کرد. کاربردهای ترموود و چوب مصنوعی تقریبا یکی هستند و عملکرد این دو محصول است که باعث برتری آن‌ها بر دیگری می‌شود. در واقع نتیجه نهایی پروژه باعث انتخاب یکی از این دو متریال خواهد شد.

اگر در پروژه خود به دنبال مقاومت بالاتر، زیبایی بیشتر و عدم نیاز به تعویض چوب هستید، بهتر است که ترموود را انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید پروژه خود را با هزینه کم‌‌تر به سرانجام برسانید و همچنین فعالیتی برای نگهداری آن انجام ندهید، چوب مصنوعی گزینه بهتری برای شما به شمار می‌آید. اما به طور کلی از بین ترموود یا چوب های مصنوعی کدام‌یک گزینه بهتری برای پروژه‌های مختلف ساخت و ساز هستند. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

تفاوت ساختاری ترموود و چوب مصنوعی

ترموود و چوب مصنوعی از نظر ساختار با هم متفاوت هستند. در تولید ترموود چوب‌های خام را به کار می‌برند. اما در فرآیند ساخت چوب مصنوعی از پلاستیک و آرد چوب استفاده می‌شود و چوب مصنوعی در واقع متریال چند پلیمری به شمار می‌رود.

با توجه به همین دلیل است که چوب مصنوعی محصولی کامپوزیتی و ترمو چوب یک محصول طبیعی هستند. از نکات جالب توجه به خصوص ترموود می‌توان به عدم استفاده از مواد شیمیایی در پروسه ساخت این متریال اشاره کرد. بنابراین ترموود محصولی ۱۰۰ درصد ارگانیک است و از این نظر نسبت به چوب های مصنوعی برتری دارد.

ترموود یا چوب های مصنوعی؛ کدام‌یک مقاومت بیشتری دارند؟

یکی دیگر از برتری‌های ترموود در برابر چوب مصنوعی، میزان مقاومت این محصول است. به عبارتی ترمو چوب در مقابل تغییرات جوی گوناگون و همچنین اشعه UV نور خورشید مقاومت بسیار بالایی دارد. اما چوب مصنوعی ممکن است بر اثر تغییر دمای هوا و اشعه ماورای بنفش خورشید با صدمه و همچنین تغییرشکل مواجه شود.

ترموود طول عمر بیشتری در قیاس با چوب مصنوعی دارد و در برابر رطوبت نیز بسیار بادوام است. اگر در بین خرید ترموود یا چوب های مصنوعی قرار بر انتخاب یک گزینه بود، به این توجه داشته باشید که چوب مصنوعی با جذب رطوبت بعد از مدتی پوسیده می‌‌شود، اما از آنجایی که تولید ترموود با حرارت همراه بوده، این چوب در برابر جذب رطوبت بسیار بادوام است.

تفاوت از نظر مراقبت و نگهداری

یکی دیگر از موضوعاتی که در انتخاب ترموود و چوب های مصنوعی باید به آن دقت داشته باشید، بررسی شرایط مراقبت و نگهداری از این محصولات است. ترموود که یک محصول بسیار مستحکم است، قابلیت نصب کردن در محیط بیرون و فضای باز را دارد. با توجه به اینکه ترموود از چوب طبیعی تولید می‌شود در مقایسه با چوب های مصنوعی به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارد.

ترموود و چوب های مصنوعی از نظر قیمت چه تفاوتی دارند؟

برای انتخاب متریال کاربردی یکی از عوامل تعیین‌کننده هزینه است. قیمت ترموود نسبت به چوب مصنوعی بیشتر است. البته این تفاوت قیمت بنا به دلایلی مانند فرآیند تولید، کیفیت، مقاومت، ارگانیک بودن، نوع ساختار و همچنین زیبایی بیشتر ترموود کاملا طبیعی می‌باشد.

استفاده از چوب مصنوعی در ساخت و ساز ممکن است برای شما گران‌تر تمام شود. چرا که مقاومت پایین این چوب‌ها و ساختار پلاستیکی آن‌ها احتمال خراب شدن این محصول را افزایش می‌دهند. در این صورت شما مجبور هستید که هزینه تعمیر یا تعویض سازه را نیز بپردازید.

مقایسه ترموود با چوب‌های مصنوعی

خرید ترموچوب از مجموعه معتبر پارس آرای کوهستان

در این مطلب متوجه شدیم که ترموود در مقایسه با چوب‌های مصنوعی گزینه بهتری برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی است. شما هم اگر می‌خواهید با تهیه ترموود از مزایای این محصول برخوردار شوید، بهتر است خرید خود را از مجموعه‌ای معتبر و باسابقه انجام دهید.

مجموعه پارس آرای کوهستان با بیش از ۱۶ سال ارائه بهترین خدمات در حوزه واردات و فروش چوب‌های تخصصی مثل ترموود، سعی در جلب اعتماد صد در صدی مشتریان دارد. مجموعه ما تاکنون بیش از صدها پروژه ساخت و ساز از جمله اجرای نمای بیرونی ساختمان و ساخت سازه‌‌های چوبی گوناگون از جمله دکینگ، پرگولا، روف‌گاردن، لوور، آلاچیق و … را در نقاط مختلف کشور اجرا کرده است

سؤالات متداول

چوب ترمو در چه رنگ‌هایی قابل سفارش و اجرا است؟

ترموود از رنگ‌های بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند زیبایی پروژه شما را دوچندان کند. این چوب‌ها دارای رنگ‌هایی مختلفی مثل قهوه‌ای، کرمی، رنگ‌های مدرن، رنگ‌های فانتزی و… هستند و با هر سلیقه‌ای سازگاری دارند.

عوامل مؤثر بر قیمت ترموود چه مواردی هستند؟

از عواملی که منجر به تعیین قیمت ترموود می‌‌شوند می‌توان به ابعاد چوب، نوع چوب، میزان ضخامت، قیمت روز و تعرفه مجموعه فروشنده اشاره کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.