تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1401 - 7:12
کد خبر : 36932

موافقت گانتز و لاپید با پیشنهاد ترسیم مرزها/کابینه تایید می‌کند

موافقت گانتز و لاپید با پیشنهاد ترسیم مرزها/کابینه تایید می‌کند

هاآرتص ضمن اعلام موافقت یائیر لاپید و بنی گانتز با پیشنهاد آمریکا درباره ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، از تایید احتمالی آن در کابینه رژیم صهیونیستی در روز پنج شنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ روزنامه هاآرتص امروز دوشنبه در گزارشی ضمن اعلام موافقت یائیر لاپید نخست وزیر و بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی، از تایید احتمالی این توافق در کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد.

هاآرتص به نقل از یک مقام سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: لاپید و گانتز ضمن تایید پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو، آن را برای رای گیری در جلسه آینده کابینه در روز پنج شنبه هفته جاری مطرح خواهند کرد.

این روزنامه در ادامه پیش بینی کرد با توجه به موافقت دو عضو اصلی کابینه رژیم صهیونیستی، این توافق از سوی دیگر اعضای کابینه نیز به طور نهایی مورد تایید قرار گیرد.

در همین رابطه، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درخصوص توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان گفت که در نهایت این توافق ماهیت اقتصادی دارد و طبیعتا در حین مذاکرات نمی‌توان جزئیات توافق را اعلام کرد اما اگر به نسخه نهایی از توافق دست یافتیم، این توافق بر روی میز کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) قرار خواهد گرفت و نکات مهم آن به طور منظم و شفاف در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

گانتز تاکید کرد که از نظر امنیتی، این توافق عدم درگیری با لبنان در آینده را تضمین نمی‌کند اما بی شک، ثبات و بازدارندگی را تقویت می‌کند.

گفتنی است در اوایل هفته جاری آمریکا پیشنهاد جدیدی را در زمینه ترسیم مرزهای دریایی به طرف لبنانی و صهیونیستی ارائه کرد که از سوی دو طرف به طور مقدماتی مورد تایید قرار گرفته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.