تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 5:15
کد خبر : 33254

موشن گرافیک و قصه پردازی

موشن گرافیک و قصه پردازی

موشن گرافیک و قصه پردازی یک نقطه اشتراک بزرگ با انیمیشن دارند . در موشن گرافیک داستان گویی با بیان احساسات نیست . این یعنی شما از موشن گرافی در بیان حقایق فیزیکی و تعریف پدیده ها استفاده میکنید . ذات موشن گرافیک یک ذات توصیف کننده است . یعنی در آن توصیف به صورت

موشن گرافیک و قصه پردازی یک نقطه اشتراک بزرگ با انیمیشن دارند . در موشن گرافیک داستان گویی با بیان احساسات نیست . این یعنی شما از موشن گرافی در بیان حقایق فیزیکی و تعریف پدیده ها استفاده میکنید . ذات موشن گرافیک یک ذات توصیف کننده است . یعنی در آن توصیف به صورت معرفی عملکرد یا فرآیند پدیده هاست .

برای مثال شما برای معرفی خط تولید یک محصول ، برای مثال خودرو ، میتوانید از موشن گرافیک استفاده کنید . حالا فرض کنید این کار را میبایست با تصویر برداری و فیلم انجام میدادید . همه اینها بیان گر نقش مهم تبلیغاتی موشن گرافیک است. در واقع در دنیای تبلیغات قصه گویی و نگهداشتن مخاطب برای دیدن ادامه ویدیو بسیار مهم است . این اتفاق با یک توضیح مناسب از محصول رخ میدهد. امروزه موشن گرافیک وارد قصه گویی شده است . یعنی همان بخش قوی انیمیشن ، که یکی از کلیدی ترین تفاوت ها با موشن گرافیک بشمار می رود.

نکته مهم تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن بحث خلاقیت است . اگرچه خلاقیت هیچ محدودیتی ندارد اما دست شما در انیمیشن بعلت امکان بیان بیشتر احساسات باز است . خوشبختانه امروزه با امدن سبک هایی نظیر کات اوت و استاپ موشن این نقاط اشتراک داستان گویی با انیمیشن بیشتر شده است. سبکی نظیر کات اوت با ورود به دنیای موشن گرافیک یک سبک مهم در ساخت انیمیشن های تلویزیونی ایجاد کرده است . در کات اوت شما میتوانید بسرعت انیمیشن مورد نظر خود را تولید کنید . این انیمیشن ها در حال حاضر بطور گسترده از تلویزیون و شبکه های اجتماعی پخش می شوند. یکی از محبوب ترین انیمیشن های سبک کات اوت شکرستان است . علت محبوبیت این سبک در موشن گرافیک سرعت بالا و امکان بیان احساسات بسیار قوی است که در کات اوت و مخصوصا سریال های طنز انیمیشنی بسیار قدرتمند است.

یکی از نرم افزارهای مناسب برای شروع یادگیری موشن گرافیک فوتوشاپ است . اما چرا فوتوشاپ در حالی که فوتوشاپ یک نرم افزار ۲ بعدی صرف است ؟

جواب این سوال را نرم افزار افترافکت به آسانی داده است . شما برای ساخت موشن گرافیک نیاز به محیط ۲.۵ بعدی دارید . این یعنی محیط افتر افکت یک محیط ۲.۵ بعدی است . شاید بتوان افتر را یک ورژن ۲.۵ بعدی و پیشرفته تر فوتوشاپ نامید . در نتیجه یادگیری فوتوشاپ قبل از افترافکت کمک زیادی به شما میکند . در فوتوشاپ شما از سیستم لایه بندی استفاده می کنید . در سیستم لایه بندی ، لایه ها روی هم افتاده و اصطلاحا کامپوزیت اتفاق می افتد . این دقیقا همانه اتفاقیست که برای ساخت موشن گرافیک در افترافکت صورت می پذیرد . پس نقاط زیاد اشتراک فوتوشاپ و افتر بسیار به شما کمک میکند برای یادگیری بهتر و سریعتر

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.