تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 4:05
کد خبر : 15895

میدان تره بار بهمن در انتظار ساماندهی/ کم کیفیتی میوه ها دغدغه افراد محلی

میدان تره بار بهمن در انتظار ساماندهی/ کم کیفیتی میوه ها دغدغه افراد محلی

فروش میوه های کم کیفیت و مراجعات انبوده از سراسر تهران به این منطقه، موجب نارضایتی افراد محلی شده است.

به گزارش تیتر داغ؛  شهرداری تهران از سال‌ها پیش با هدف حمایت از سبد میوه و غذا شهروندان اقدام به راه اندازی میادین میوه و تره بار کرد، تا این میادین میوه با کیفیت را با قیمیتی ارزانتر از مغازه‌های سطح شهر به دست مردم برسانند و اندکی از فشار مالی آن‌ها کاسته شود.

میدان میوه و تره بار بهمن در جنوب تهران هم یکی از این میادین است که از سال‌ها پیش با هدف خرید ارزان و با کیفیت میوه ایجاد شد تا شهروندانی که خرید از مغازه‌های سطح شهر برای آن‌ها فشار مالی به دنبال دارد، بتوانند میوه مورد نیاز خانواده خود را با قیمتی مناسب تهیه کنند.

میدان میوه و تره بار بهمن در این سال‌ها از ماموریت اصلی خود که تامین میوه با کیفیت برای خانواده هاست فاصله گرفته و بیشتر سالن‌های آن بیشتر از آنکه محل توزیع میوه باشند، به محل توزیع گوشت و مرغ تبدیل شده اند. آن هم نه توزیع محلی! توزیع گوشت ومرغ در سطح تهران که همین موضوع مشکلاتی را برای اهالی محله نازی آباد و خیابان‌های اطراف میدان تره بار بهمن به وجود آورده است.

میوه های کم کیفیت سهم مردم جنوب شهر

یکی از ساکنین این محدوده ، با گلایه مندی از اینکه کیفیت میوه‌های این میدان پایین است، گفت: چرا باید همیشه در میدانی مثل قزل قلعه در شمال تهران، میوه‌های با کیفیت توزیع شود و در میدان بهمن در جنوب تهران میوه‌های کم کیفیت توزیع شوند؟ مگر انسان‌هایی که در محله‌های شمال تهران ساکن هستند، چه تفاوتی با انسان‌های جنوب تهران دارند، که در آنجا میوه با کیفیت بالا توزیع می‌شود و در اینجا همواره میوه کم کیفیت را به همان قیمت به دست مردم می‌رسانند.

وی با بیان اینکه انتظار از میدان تره بار بهمن، توزیع مرغ و گوشت به اندازه نیاز‌های محلی است، گفت: اکنون ماموریت این میدان توزیع مرغ و گوشت در سطح شهر تهران است و همین وضعیت سبب شده هنگام صبح که به این میدان مراجعه می‌کنیم، دقایق زیادی را در صف خودرو منتظر باشیم تا نوبتمان برسد و هنگامی هم که وارد میدان می‌شویم، به خاطر حجم زیاد خودرو‌ها به سختی جای پارک پیدا کنیم.

میدان تره بار بهمن در انتظار ساماندهی/ کم کیفیتی میوه ها و رفع ترافیک فرامنطقه‌ای دغدغه افراد محلی

ترافیک محلی، نتیجه انحراف در ماموریت

این شهروند ادامه داد: مراجعات از سطح محلات تهران به میدان تره بار بهمن سبب شده، گاهی اوقات از ورود به میدان منصرف شویم و تصمیم به پارک خودروی خود در بیرون از میدان گیریم. اما در این شرایط حتی در طول خیابان های  مجاور میدان تره بار بهمن هم جایی برای پارک خودرو یافت نمی‌شود و به ناچار سراغ خیابان‌های دورتر می رویم و پس از آنکه خرید می‌کنیم باید با حجم زیادی از خرید، یک مسیر طولانی برای رسیدن به خودرویمان را طی کنیم.

سعید راد رئیس سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار شهرداری تهران گفت: کاربری میدان تره بار بهمن مثل سابق است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

رئیس سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار شهرداری تهران تصریح کرد: چون آن میدان از قدیم فعال بوده، کاربری‌های آن به همان شکل سابق است، ولی ما برنامه داریم تا کاربری‌های آن را ساماندهی کنیم.

وی در خصوص علت اختصاص چند سالن این میدان به محل توزیع گوشت ومرغ سراسر تهران گفت: شهرداری محل عرضه گوشت ومرغ نیست و وزارتخانه‌های مرتبط باید پاسخگو باشند.

راد در پاسخ به گلایه شهروندان مبنی بر ترافیک مستمر در ورودی میدان تره بار بهمن گفت: من دیروز آنجا بودم، و حتی یک خودرو هم در صف نبود.

چند روز قبل برخی شهروندان ساکن در محدوده میدان میوه و تره بار بهمن با ارسال تصاویری از وضعیت ورودی این میدان و فروش میوه‌های بی کیفیت  خواستار ارتقای سطح خدمات دهی در این میدان شده بودند.

میدان تره بار بهمن در انتظار ساماندهی/ کم کیفیتی میوه ها و رفع ترافیک فرامنطقه‌ای دغدغه افراد محلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.