تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401 - 4:52
کد خبر : 91816

نتایج تالو در اندونزی بی‌سابقه بود/ ووشو شایسته این قهرمانی بود

نتایج تالو در اندونزی بی‌سابقه بود/ ووشو شایسته این قهرمانی بود

سرمربی تیم ملی تالو جوانان ایران پس از قهرمانی در جهان، گفت: عملکرد تالوکاران با کسب نیمی از مدال‌های طلای تیم ملی در رقابتهای قهرمانی جهان، بی سابقه و درخشان بود.

به گزارش تیتر داغ؛ فرشاد عربی با بیان مطلب فوق افزود: هشتمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان جهان با حضور ووشوکارانی از ۶۲ کشور جهان با برگزاری خوب میزبان در سطح فنی بالایی برگزار شد. ووشو در المپیک ۲۰۲۶ جوانان حضور دارد و همین موضوع باعث شده همه کشورها با سرمایه گذای ویژه روی ووشو و بهترین نفرات خود به اندونزی بیایند.

عربی ادامه داد: ضمن اینکه شاهد حضور برخی کشورهای جدید در این دوره بودیم. در چنین شرایطی تیم ملی ایران با شایستگی همه رقبا را پشت سر گذاشت و با نتایجی بهتر از دوره قبل موفق شد عنوان قهرمانی خود را تکرار کند.

وی افزود: در تالو ۵ نماینده داشتیم، دو نفر نونهالان، یک نفر نوجوانان و دو نفر جوانان که در ۱۴ رویداد با رقبای خود دیدار کردیم که در نهایت سه طلا، یک نقره و دو برنز به دست آوردیم. تیم ملی ایران در مجموع ساندا و تالو در این دوره از مسابقات ۱۳ مدال طلا کسب کرد که ۶ مدال آن یعنی چیزی نزدیک به نیمی از طلاها را تالو دختران و پسران کسب کردند به جرأت می‌توان گفت این نتیجه برای تالو بی سابقه بوده است.

نتایج تالو در اندونزی بی‌سابقه بود/ ووشو شایسته این قهرمانی بود

قهرمان سابق تالو جهان در پاسخ به سوال که مدال‌های طلا در نبود چینی‌ها به دست آمده گفت: در تالو شرایط واقعاً متفاوت است و رسیدن و عبور از چینی‌ها کار بسیار سختی است. رقابت‌های دوره قبل که برزیل میزبان بود، در دو فرم با چینی‌ها رقابت داشتیم، در این دوره هم در سه فرم حریفانی از چین حضور داشتند که در یک مورد آن هم در بخش دختران، نماینده ما بهتر بود و طلا گرفت و رقیب چینی به نشان برنز دست یافت. در دو فرم دیگر به نشان برنز دست یافتیم.

سرمربی تیم ملی تالو ایران ادامه داد: ساختن یک تالو کار در اندازه کسب مدال جهانی باشد، کاری سخت و زمان بر است که با یکی دو سال شدنی نیست. اگر مدال جهانی می‌خواهیم باید با برنامه پیش برویم. من از عملکرد تالوکاران در این دوره رضایت داریم. این یک موفقیت برای تالو ایران است که با جهش خیلی خوب نسبت به دوره قبل، نزدیک به نیمی از طلاهای کسب شده توسط تیم ملی ووشو ایران را تالوکاران کسب کرده‌اند.

عربی در پایان گفت: سالهای قبل مجیری که در رده بزرگسالان قهرمان جهان شد، از همین تیم نوجوانان و جوانان به رده بالاتر رفت. در این دوره هم اگر چنین دستاوردی را می‌خواهیم باید روی این قهرمانان سرمایه گذاری کرده و برای مسابقات آتی از جمله بازی‌های آسیایی آماده شویم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.