تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اسفند 1401 - 15:56
کد خبر : 95326

نحوه راه اندازی خط تولید تنباکو به صورت قدم به قدم

نحوه راه اندازی خط تولید تنباکو به صورت قدم به قدم

نحوه راه اندازی خط تولید تنباکو به صورت قدم به قدم بیایید پیش از اینکه به نحوه راه اندازی خط تولید تنباکو به صورت قدم به قدم بپردازیم کمی در رابطه با توتون یا تنباکو صحبت کنیم. تنباکو در واقع گیاهی با برگ های پهن است که بیشتر در مراتع و زمین های آمریکای شمالی

نحوه راه اندازی خط تولید تنباکو به صورت قدم به قدم

بیایید پیش از اینکه به نحوه راه اندازی خط تولید تنباکو به صورت قدم به قدم بپردازیم کمی در رابطه با توتون یا تنباکو صحبت کنیم. تنباکو در واقع گیاهی با برگ های پهن است که بیشتر در مراتع و زمین های آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی  و اقصی نقاط جهان کشت میشود.

توتون یا تنباکو از برگ های بسیار خشک و بریده شده گیاه تولید میشود و طی فرایند هایی به شکل تنباکو های مصرفی موجود در بازار، در می آید. کسی که تنباکو را کشف کرد کسی نیست جز کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا بود و شیوه استعمال تنباکو را از سرخ پوستان آمریکایی یاد گرفت و به سر تا سر دنیا انتقال داد. این کالا بعد ها تبدیل به یک کالای تجاری و اقتصادی شد و در سراسر آمریکا و اروپا و دیگر قاره ها نفوذ کرده و امروزه در سایر مناطق دنیا نیز استفاده از تنباکو به چشم میخورد.

در رابطه  با نحوه راه اندازی خط تولید تنباکو به صورت قدم به قدم باید گفت که امروزه راه اندازی خط تولید تنباکو یکی از پردرامد ترین مشاغل به حساب می آِید و این محص.ل در شهر های اصفهان و بوشهر و مناطق شمالی کشور عزیزمان ایران در حال کشت و بهره برداری میباشد. این گیاه به صورت کاهو های بوته ای کرمی مایل به قهوه ای است.

فرایند قدم به قدم تولید تنباکو

این فرایند به این صورت است که برگ های توتون بعد از خشک شدن در دستگاه های مخصوص به وسیله دستگاه های برش خرد و به سایز های خرد و در نهایت پودر میشوند. پس از پودر شدن توتون ها آنها را داخل دستگاهی به نام میکسر میریزند و با اسانس های مختلف مخلوط کرده و در نهایت توتون به صورت خمیری در می آید.

پس از خمیری شدن مواد آنها را داخل دستگاهی به نام اکسترودر ریخته و به صورت تکه های کوچک تبدیل میشود. تکه های خارج شده از دستگاه اکسترودر توسط دستگاه بسته بندی پیولپک به صورت افقی بسته بندی شده و داخل سلفون های مخصوص قرار میگیرد. البته نحوه بسته بندی تنباکو ها بنا بر نوع برند آنها متفاوت است و میتوانید تنباکو ها را به صورت عمودی نیز داخب سلفون ها بسته بندی کرد.

پس از بسته بندی اولیه تنباکو ها لازم است آنها را داخل کارتون های کوچک تهیه شده برای تنباکو ها گذاشته و دور جعبه ها را با توسط سلفون کش چهارگوش، سلفون بکشیم. این دستگاه های سلفون کش چهار گوش دارای دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته میشود و قابلین ایجاد خاصیت آُسان باز شو بر روی بسته ها را دارا میباشد.

نحوه راه اندازی خط تولید تنباکو به صورت قدم به قدم

دستگاه های مورد نیاز تولید تنباکو

برای راه اندازی هر کسب و کاری در ابتدا باید تمامی ابعاد دستگاه های مورد نیاز را به طور کامل بشناسیم تا اطلاعات کافی در رابطه با راه اندازی و خرید آنها را به دست بیاوریمو با آنها آشنا شویم. در ادامه به معرفی دستگاه های مورد نیاز در خط تولید تنباکو به صورت مجزا بپردازیم.

  • وان شستشو

اولین دستگاه در خط تولید تنباکو، دستگاه شستشو است. این دستگاه در دو مدل وان پلی آتلین و وان پلی استیل ساخته میشود. دستگاه پلی آتلین نیاز به نیرو و دخالت انسانی دارد اما دستگاه وان پلی استیل دستگاهی اتوماتیک میباشد که نیازی به نیرو و دخالت انسانی ندارد.

  • دستگاه خشک کن

این دستگاه برای آبگیری استفاده میشود و آب حاصل از شستشوی محصول را به طور کامل میگیرد و مکانیزم کاری این دستگاه از نیروی گریز از مرکز استفاده میکند. در واقع این دستگاه آب میان بافتی محصولات را خشک نمیکند.

  • میکسر

از مهمترین دستگاه های خط تولید تنباکو میباشد و از جنس استیل میباشد تا از زنگ زدگی و فاسد شدن محصولات جلوگیری کند.

  • خشک کن

برای خشک کردن برگ های توتون از دستگاه خشک کن استفاده میکنیم. این دستگاه از دو مدل کابینی و تونلی درست شده است. در حین خشک کردن تنباکو باید حتما کیفیت ان را حفظ کنیم.

خط بسته بندی توتون

این بخش از تولید تنباکو نیاز به چندین دستگاه مجزا دارد. برای بسته بندی این محصول ابتدا باید نوع بسته بندی های آن را بشناسیم.

  • دستگاه بسته بندی تنباکو

این دستگاه در دو مدل عمودی و افقی ساخته میشود و این که از کدام نوع بسته بندی استفاده کنید مستلزم این است که شما بدانید که محصول خود را به چه صورت میخواهید بسته بندی کنید. اما بهترین حالت بسته بندی برای تنباکو، به صورت افقی میباشد.

  • دستگاه پیلوبک

این دستگاه مناسب بسته بندی های تک نفره است و به صورت بالشتی محصولات را بسته بندی میکند.این دستگاه به دوصورت پی ال سی و مکانیکی در بازار موجود است.

  • دستگاه کارتونینگ

این دتسگاه برای کارخانه با ظرفیت های بالا بسیار گزینه مناسبی میباشد.این دستگاه به صورت اتوماتیک میباشد و در استفاده از آن نیازی به نیروی انسانی نداریم.

  • سلفون کش

این دستگاه به صورت دستی و اتوماتیک میباشد و سلفون کشی را دور تا دور محصولات انجام میدهد.با کمک این دستگاه شما محصولات خود را مهر و موم شده میکنید.

هزینه و قیمت خط تولید تنباکو

در ابتدا باید یاد آوری کنیم که قیمت و هزینه های راه اندازی این خط تولید به عوامل زیادی بستگی دارد. در ابتدا جهت آگاهی از قیمت تجهیزات لازم است بدانیم دستگاه ها را برای چه میزان ظرفیت تولیدی نیاز داریم. خط تولید مد نظر میتواند به دو صورت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک باشد و همچنین سایز و ابعاد دستگاه ها باید متناسب با نیاز مشتری با ظرفیت های مختلف قابلیت اجرا دارد.

متریالی که در تولید تنباکو استفاده خواهید کرد، در افزایش یا کاهش قیمت تمام شده برای شما تاثیر زیادی دارد.

انواع تنباکو مورد استفاده در ایران

تنباکو شیرین

این نوع از تنباکو نسبت به سایر نوع های خود ملایم تر است و نیکوتین کمتری را دارا میباشد. تنباکوی شیرین در شهر های اراک، اصفهان، کاشان و شهر های جنوبی کشور یافت میشود.

تنباکوی تند

این نوع از تنباکو ها نسبت به سایر انواع مختلف تنباکو درصد قند، نیکوتین و روغن بیشتری دارد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.