تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400 - 8:22
کد خبر : 21671

نخست وزیر سابق فرانسه، عضو هیئت مدیره شرکت بزرگ نفتی روسیه شد

نخست وزیر سابق فرانسه، عضو هیئت مدیره شرکت بزرگ نفتی روسیه شد

به تازگی افشا شده است که فرانسوا فیون به عضویت هیئت مدیره شرکت «زاروبژنفت» که یک شرکت بزرگ انرژی در روسیه است منصوب شده است.

به گزارش تیتر داغ؛  وبسایتی که اسناد تجاری را افشا می‌کند به تازگی با انتشار فهرستی اعلام کرد، فرانسوا فیون، نخست وزیر سابق فرانسه، به عضویت هیئت مدیره شرکت زاروبژنفت (Zarubezhneft)، یک شرکت نفتی دولتی روسیه منصوب شده است.

شرکت زاروبژنفت از اظهار نظر درباره این لیست افشا شده که می‌گوید فیون از ۲۸ ژوئن در هیئت مدیره این شرکت منصوب شده است خودداری کرد.

فیون، که بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ در دوران ریاست جمهوری نیکولاس سارکوزی به عنوان نخست وزیر منصوب شده بود، مدتی نیز مدیریت جانبی شرکت صنعتی آمریکایی آپترا (aptera) را به عهده داشت.

او  پیش از این از طریق شرکت آپترا با شرکت‌های روسی همکاری داشته و در ماه ژوئن توسط دولت در مسکو برای حضور در هیئت مدیره شرکت زاروبژنفت نامزد شده بود. فیون ۶۷ ساله آخرین نفر از افراد سیاسی ارشد سابق اروپایی است که به شرکت‌های انرژی روسی پیوسته اند.

پیش از فیون، کارین کنایسل، وزیر امور خارجه سابق اتریش، در ماه ژوئن ۲۰۱۸ به عضویت هیئت مدیره شرکت روسنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه درآمده بود.

همچنین گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان از سال ۲۰۱۷ رئیس هیئت مدیره روسنفت بوده و درآمد سالانه آن ۶۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه که فیون هم یکی از نامزد‌های آن بود اتهاماتی منتشر شد مبنی بر اینکه او از محل بودجه دولتی بیش از یک میلیون یورو به همسر و دو فرزندش پول پرداخت کرده است. در پی این اتهامات او به سه سال حبس تعلیقی و دو سال حبس قطعی محکوم شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.