تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 12:52
کد خبر : 31663

نورپردازی محیط های بیرونی و فضاهای باز

نورپردازی محیط های بیرونی و فضاهای باز

همان طور که مستحضر هستید، نورپردازی محیط های بیرونی و فضاهای باز بسیار حائز اهمیت است. به خصوص در هنگام تاریکی هوا و شب به وسیله ای نیاز پیدا می کنیم که بتواند برای ما روشنایی مطلوبی را ایجاد کند. امکان دارد تا به الان عنوان چراغ پارکی به گوشتان نخورده باشد. چراغ های پارکی

همان طور که مستحضر هستید، نورپردازی محیط های بیرونی و فضاهای باز بسیار حائز اهمیت است.

به خصوص در هنگام تاریکی هوا و شب به وسیله ای نیاز پیدا می کنیم که بتواند برای ما روشنایی مطلوبی را ایجاد کند. امکان دارد تا به الان عنوان چراغ پارکی به گوشتان نخورده باشد.

چراغ های پارکی از پرکاربردترین روشنایی ها در نورپردازی محوطه های بیرونی هستند؛ برای مثال برای بالکن و دیوار یک حیاط کوچک و یا حتی نورپردازی یک پارک چندین هکتاری، از این چراغ های زیبا استفاده می کنند. اگر قصد دارید تا برای نورپردازی حیاط منزل، ویلا، محوطه بیرونی ساختمان و یا هر جای دیگری از این چراغ ها استفاده کنید، قطعا با تنوع بالایی از محصولات رو به رو می شوید که جنس بدنه، تکنولوژی ساخت و رنگبندی های متنوعی دارند، پس پیش از خرید، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. در ادامه ی این مقاله سعی کرده ایم تا تعدادی از سوالات متداولی که در رابطه با چراغ های حیاطی و پارکی و خرید این محصولات برای شما پیش می آید را بررسی کنیم تا بتوانید خرید خود را با اطمینان انجام دهید.

چراغ پارکی یا حیاطی:
چراغ پارکی یا حیاطی به نوعی از چراغ ها می گویند که از ظاهر ویژه و به خصوصی برخوردارند. از چراغ های پارکی یا حیاطی به صورت عمده در پارک ها، محیط خانه، فضای سبز، ویلا، فضای بیرونی تالارها، محیط های خیابانی، باغ رستوران ها و غیره استفاده می شود. جالب است بدانید که چراغ حیاطی، چراغ خیابانی، چراغ باغی و حتی چراغ دیواری نیز از خانواده چراغ پارکی هستند.

به طور معمول، چراغ های پارکی بر روی پایه ای نصب می گردند. نصب چراغ های پارکی بر روی پایه، زیبایی چشم نواز و خیره کننده ای به آن داده و به فضای اطراف روح و جان خواهد داد. چراغ های پارکی یا حیاطی بهترین نوع چراغ ها به جهت محافظت برای لامپ ها و نور منعکس از آن ها می باشند.

به طور معمول، پایه هایی که برای چراغ پارکی یا حیاطی استفاده می کنند، به سه مدل بلند، متوسط و کوتاه تقسیم می گردند. مدل پایه در چراغ پارکی یا حیاطی به مکانی که قصد داریم چراغ حیاطی خود را در آن نصب کنیم، وابسته است. برای مثال برای فضاهایی مانند خیابان ها، پارک ها و تالارها پایه ی بلند مناسب تر می باشد. جالب است بدانید که طراحی چراغ پارکی به شکل سلطنتی و سنتی است.

کاربرد چراغ حیاطی و مزایای استفاده از آنها:

نورپردازی محیط های بیرونی و فضاهای باز

بی شک سپری کردن اوقات فراغت در مکان های سرسبز و باز ساختمانی بدون آن که هیچ نوری در فضا وجود داشته باشد، آن چنان جذاب نبوده و تاریک بودن محوطه سطح امنیت آن را تا حد زیادی کم خواهد کرد.  همچنین وجود درختان بلند در باغ ها یا حیاط سبب تاریکتر شدن فضا شده و برای از بین بردن این تاریکی، چراغ های دیواری به تنهایی کافی نمی باشند. همچنین ارتفاع کمتر این چراغ ها نیز نسبت به چراغ های دیواری سبب شده تا چراغ های محوطه ای یا باغی انتخاب مناسبتری برای استفاده در این مکان ها باشند. لازم به ذکر است که به کار بستن این چراغ ها تنها به جنبه روشنایی آنها محدود نشده و این چراغها سبب زیبایی محیطنیز می شود و از آنجا که امروزه توجه زیادی به باغ ها و اماکن تفریحی نشان داده می شود، به نورپردازی مناسب این اماکن اهمیت زیادی می دهند.

انواع چراغ حیاطی بر اساس کاربرد:

اول، چراغ حیاطی دیواری:

از جمله چراغ های محوطه، چراغ حیاطی دیواری بوده که با نصب بر روی دیوار، در هر جایی از دکوراسیون خارجی، محیط کار، منزل و صنایع مختلف قابل استفاده می باشد. چراغ محوطه دیواری بر اساس مدل امکان تابش نور به سمت بالا، پایین و در هر دو جهت را خواهند داشت.

دوم، چراغ حیاطی سرلوله:

چراغ حیاطی سرلوله به جهت نورپردازی فضاهای بزرگ مانند پارک، فضاهای باز، مکان های تفریحی و غیره بهترین گزینه می باشد. مساحت تابش نور این چراغ ها بالا بوده که علاوه بر روشن کردن فضاهای بزرگ، حس امنیت را نیز فراهم نموده و محیط مناسبی را برای افراد فراهم خواهد کرد. در حقیقت چراغ حیاطی سرلوله، چراغ هایی می باشند که روی لوله هایی با ابعاد مختلف نصب شده که کوتاه یا بلند بودن پایه چراغ ها به نیاز شما و متراژ محیط وابسته است. خرید چراغ حیاطی ایستاده یا سرلوله به جهت روشن کردن فضاهای باز و محیط های بیرونی بزرگ بهترین گزینه است.

سوم، چراغ حیاطی آویز:

از جمله مدل های پرفروش چراغ حیاطی، مدل های چراغ آویز می باشد. چراغ های آویز در دکوراسیون خارجی همانند لوسترها در دکوراسیون داخلی هستند. در طی سال های گذشته، خرید چراغ حیاطی آویز به جهت روشنایی قسمتی به محوطه های باز در منزل، محیط کار، پارک و باغ ها بالا تر رفته است. چراغ حیاطی باغ مدل آویز در آلاچیق ها کاربرد دارد. از این مدل برای منازل و ویلاها به منظور روشنایی بالکن و فضای جلوی درب ورودی استفاده می کنند. این چراغ ها علاوه بر کاربرد دکوراتیو، در روشنایی و افزایش حس امنیت نیز نقش موثری دارند.

نورپردازی محیط های بیرونی و فضاهای باز

کلام آخر:

در سال های اخیر، بیتانور در تولید و عرضه ی لوازم روشنایی فعال عمل کرده است تا بهترین کیفیت را همراه با نازل ترین قیمت ها به شما عزیزان ارائه کند. شماره تماس مشاوره رایگان ۰۲۱۴۰۷۷۲۹۳۲

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.