تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 7:14
کد خبر : 35091

هشدار روسیه درباره توجیه استفاده از سلاح هسته ای توسط ناتو

هشدار روسیه درباره توجیه استفاده از سلاح هسته ای توسط ناتو

معاون هیئت روسیه در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی«ان پی تی» درباره توجیه استفاده از سلاح هسته ای توسط کشورهای عضو ناتو هشدار داد.

به گزارش تیتر داغ؛ «آندری بلوسوف» معاون هیأت روسیه در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) گفت که می‌توان انتظار داشت که کشورهای عضو ناتو در آینده هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای را توجیه کنند.

بنا بر این گزارش، بلوسوف خاطرنشان کرد که سرانجام ناتو از جایگاه یک بلوک سیاسی – نظامی هسته‌ای برخوردار شده و این همان چیزی است که در بیانیه نهایی اجلاس سران ناتو در مادرید به طور مستقیم به آن اشاره شد.

وی افزود: این مسئله ما را مجبور می‌کند به وضعیت اعضای غیرهسته‌ای ائتلاف به‌ویژه کشورهایی که اجازه استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود را می‌دهند، متفاوت نگاه کنیم. در این مورد، این سوال واقعاً فوری به نظر می‌رسد که حضور سلاح‌های هسته‌ای خارجی در خاک کشورهای اروپایی و مشارکت آنها در یک اتحاد هسته‌ای چگونه با تعهدات آنها بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای مطابقت دارد؟

این دیپلمات روس تأکید کرد: مسکو همچنین مدت هاست که در مورد «مأموریت‌های هسته‌ای مشترک» اجرا شده توسط ناتو در زمینه آزمایش استفاده از تسلیحات هسته‌ای که اعضای غیرهسته ای این ائتلاف فعالانه در آن مشارکت دارند، سؤالاتی را مطرح کرده است.

وی خاطرنشان کرد که مسکو بارها ادعاهایی شنیده است مبنی بر اینکه این اقدامات با تعهدات مندرج در معاهده مغایرت ندارد و افزود: ما این استدلال‌ها را چیزی جز بهانه‌هایی برای توجیه اقدامات مغایر با مفاد اصلی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به عنوان رکن اصلی امنیت بین المللی نمی‌دانیم. وقتی همه این حقایق در نظر گرفته شود، می‌توان نتیجه گرفت که می‌توان انتظار داشت که کشورهای عضو آینده ناتو هرگونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را توجیه کنند.

آن دری بلوسوف در پایان توضیح داد که اسناد دکترین نظامی آمریکا امکان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را به بهانه تهدید علیه منافع حیاتی این کشور یا متحدانش پیش بینی کرده است.

منبع: روسیا الیوم

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.