تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1403 - 11:24
کد خبر : 116672

هشدار زلنسکی درباره سرنوشت شوم اوکراین بدون کمک کنگره آمریکا

هشدار زلنسکی درباره سرنوشت شوم اوکراین بدون کمک کنگره آمریکا

رییس جمهور اوکراین با هشدار تند به آمریکا، گفت که کی‌یف بدون کمک حیاتی واشنگتن که در کنگره مسدود شده، در خطر شکست مقابل روسیه قرار گرفته است.

به گزارش تیتر داغ؛ ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با اشاره به نیاز حیاتی این کشور به کمک بلاتکلیفی که در کنگره آمریکا مسدود مانده است، گفت که در صورت عدم تصویب این بسته کمکی، اوکراین در جنگ با روسیه شکست خواهد خورد.

زلنسکی با تاکید بر نقش حیاتی کمک آمریکا برای اوکراین در دفاع از خود، گفت: اگر کنگره به اوکراین کمک نکند، جنگ را خواهد باخت.

وی اهمیت حمایت کنگره آمریکا را بسیار چشمگیر خواند و گفت که بدون این حمایت، اوکراین برای غلبه بر روسیه یا حتی حفظ حاکمیتش، به تقلا خواهد افتاد. اظهارات زلنسکی در بحبوحه تلاش‌های جاری به منظور تصویب لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری کاخ سفید برای اوکراین مطرح شده است؛ لایحه‌ای که به دلیل مناقشات حزبی در کنگره آمریکا بلاتکلیف مانده است.

زلنسکی همچنین با اشاره به پیامدهای گسترده‌تر شکست احتمالی اوکراین، مدعی شد که شکست کی‌یف، مسکو را برای گسترش آنچه «تجاوزات روسیه خوانده است، جسورتر خواهد کرد و احتمال استفاده از تهدید هسته‌ای برای هراساندن کشورهای غربی را افزایش می‌دهد.»

اضطراری بودن شرایط اوکراین با آگاهی از پیشروی‌های اخیر ارتش روسیه از جمله در مجاورت شهر راهبردی «چاسیف یار» در شرق دونتسک، بیش از پیش برجسته می‌شود.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.