تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400 - 9:14
کد خبر : 28862

هشدار سازمان جاسوسی انگلیس نسبت به تبدیل دوباره افغانستان به خاستگاه “تروریسم”

هشدار سازمان جاسوسی انگلیس نسبت به تبدیل دوباره افغانستان به خاستگاه “تروریسم”

رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس موسوم به ام‌آی‌۵ هشدار داد، افغانستان بار دیگر در حال تبدیل شدن به خاستگاه “تروریسم” است و افراط‌گرایان انگلیسی ‌هم‌اکنون برای ورود به این کشور تلاش‌هایی دارند.

به گزارش تیتر داغ؛  به نوشته روزنامه دیلی میل، “کن مک‌کالوم” رئیس ام‌آی‌۵ گفت که درباره “زیرساخت‌ها و شبکه‌های ترویستی در حال بازسازی” در افغانستان، درست چند ماه پس از خروج بی‌برنامه و بدون نظم غرب از این کشور نگران است.

وی در سپتامبر گذشته میلادی هشدار داده بود که ام‌آی‌۵ آماده “افزایش تروریسم الهام‌گرفته” و “رشد دوباره و بالقوه توطئه‌هایی به سبک القاعده” است، چون با روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان، “افراط‌گرایان شجاع‌تر شده و جسارت بیشتری پیدا کرده‌اند.”

اکنون رئیس آژانس جاسوسی داخلی انگلیس یا همان ام‌آی‌۵ اذعان دارد که تلاش‌های برخی از افراط‌گرایان الهام‌گرفته و تحریک‌شده در انگلیس برای سفر به سمت افغانستان “رصد و شناسایی” شده است.

وی همچنین هشدار داد که گروه‌های “تروریستی” ممکن است بتوانند در داخل افغانستان تغییر ساختار یافته و عملیات‌ پیچیده‌ای را برای هدف قرار دادن انگلیس برنامه‌ریزی کنند.

رئیس ام‌آی‌۵ در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ همچنین دو خطر را پررنگ کرده بود؛ “یکی از آنها افزایش فوری روحیه‌ای است که وضعیت افغانستان به افراط‌گرایان در انگلیس القا می‌کند و دیگری، خطر آماده‌سازی و پروراندن تدریجی گروه‌های تروریستی است که خودشان را در داخل افغانستان بازسازی و برای تهدید علیه غرب از جمله بریتانیا برنامه‌ریزی می‌کنند.”

این مقام ارشد اطلاعات انگلیس همچنین گفت که منطقه می‌تواند به آهن‌ربایی برای افراط‌گرایان انگلیسی بدل شود، همانند سوریه که صدها تن برای پیوستن به داعش به این کشور رفتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.