تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 - 8:28
کد خبر : 23074

هشدار وزیر دفاع انگلیس درباره قدرت گرفتن القاعده در افغانستان

هشدار وزیر دفاع انگلیس درباره قدرت گرفتن القاعده در افغانستان

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان، در خصوص بازگشت گروه‌های تروریستی از جمله القاعده به این کشور و قدرت گرفتن آنها هشدار داد.

به گزارش تیتر داغ؛  بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به تحولات اخیر در کشور افغانستان واکنش نشان داد و درباره قدرت گرفتن گروه های تروریستی از جمله القاعده هشدار داد.

او گفت: افغانستان به احتمال زیاد به سمت یک کشور شکست خورده پیش می‌رود که می‌تواند به محلی برای پرورش گروه‌های تروریستی از جمله القاعده تبدیل شود.

بن والاس اعلام کرد: من بسیار نگران هستم که شکست دولت‌ افغانستان زمینه رشد گروه‌های تروریستی شود ، احتمالا القاعده باز خواهد گشت.

وزیر دفاع انگلیس با هشدار به وقوع جنگ داخلی در افغانستان افزود:  غرب باید درک کند که طالبان یک نهاد واحد نیست بلکه در برابر رقیب خود یعنی دولت افغانستان دارای یک سری منافع است و حامیانی دارد. انگلیس در دهه ۱۸۳۰ دریافت که افغانستان کشوری است که از سوی فرماندهان جنگ و استان‌ها و قبایل مختلف هدایت می‌شود اگر جنگ داخلی در این کشور صورت گیرد حاکمیت دولت به پایان می‌رسد و من فکر می‌کنم که افغانستان به سمت یک جنگ داخلی حرکت می‌کند.

همزمان با پیشروی گروه طالبان در افغانستان، وزارت خارجه ۳ کشور اروپایی شامل آلمان، انگلیس، و فرانسه در بیانیه‌هایی جداگانه از اتباع خود خواستند خاک افغانستان را در اسرع وقت ترک کنند.

پیش‌تر وزارت خارجه آمریکا نیز از اتباع خود خواسته بود هر چه سریعتر خاک افغانستان را ترک کنند. گروه طالبان تاکنون مدعی تصرف چندین شهر بزرگ افغانستان از جمله هرات، قندهار و بادغیس شده است.

فرانسه دیروز پنجشنبه اعلام کرد به علت تشدید درگیری‌ها بین طالبان و نیرو‌های حامی دولت افغانستان، اخراج مهاجران افغان را که با درخواست پناهندگی آن‌ها مخالفت شده از اوایل ماه ژوئیه‏ به حال تعلیق در آورده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.