تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 12:14
کد خبر : 90671

همه چیز درباره شرکت کارگزاری و خدمات آن

همه چیز درباره شرکت کارگزاری و خدمات آن

اگر به بازار سرمایه و فعالیت در آن علاقمند بوده و به دنبال فرصت‌های شغلی آن مثل استخدام کارگزاری مفید هستید، حتما با نام و فعالیت کارگزاری‌ها تاحدودی آشنایی دارید. شرکت کارگزاری واسط معاملاتی افرادی است که نمی‌توانند به صورت مستقیم به معامله سهام و اوراق در بورس و فرابورس بپردازند. شرکت های کارگزاری براساس

اگر به بازار سرمایه و فعالیت در آن علاقمند بوده و به دنبال فرصت‌های شغلی آن مثل استخدام کارگزاری مفید هستید، حتما با نام و فعالیت کارگزاری‌ها تاحدودی آشنایی دارید. شرکت کارگزاری واسط معاملاتی افرادی است که نمی‌توانند به صورت مستقیم به معامله سهام و اوراق در بورس و فرابورس بپردازند. شرکت های کارگزاری براساس درخواست مشتری به خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار، فرابورس و… پرداخته و در مقابل، کارمزد دریافت می‌کنند. در این مقاله با شرکت کارگزاری و خدمات اصلی آن آشنا می‌شویم.

شرکت کارگزاری چیست؟

شرکت کارگزاری به عنوان یک واسطه عمل کرده و خریدار و فروشنده را به هم متصل می‌کند تا امکان معامله فراهم شود. شرکت‌های کارگزاری می‌توانند بعد از انجام موفقیت آمیز معامله، از طریق کارمزد (کارمزد ثابت یا درصدی از مبلغ معامله) حق‌الزحمه خود را دریافت کنند. اگر علاقمند به فعالیت در کارگزاری‌های معتبر مانند استخدام کارگزاری مفید هستید، می‌توانید مهارت‌های مورد نیاز، شرایط استخدام و میزان حقوق را در صفحه فرصت های شغلی کارگزاری مفید ببینید.

نقش شرکت کارگزاری

یک کارگزار ممکن است برای شرکت های کارگزاری کار کرده یا به عنوان نماینده مستقل فعالیت کند. در یک شراط ایده‌آل که همه افراد اطلاعات کافی برای انجام معاملات بورسی را داشته و بتوانند به سرعت و به طور مناسب بر اساس آن اطلاعات عمل کنند، دیگر نیازی به شرکت‌های کارگزاری نخواهد بود.

شرکت‌های کارگزاری برای کمک به مشتریان جهت انجام معامله با بهترین قیمت (هم برای خریدار و هم فروشنده) تاسیس شده و از طریق دریافت کمیسیون کسب درآمد می‌کنند. هنگام انتخاب یک شرکت کارگزاری، سرمایه گذار گزینه‌های مختلفی دارد. نوع خدمات که یک فرد نیاز دارد به سطح دانش بازار، پیچیدگی، تحمل ریسک و راحتی در اعتماد به دیگران برای مدیریت پول خود بستگی دارد.

خدمات کارگزاری‌ها

کارگزاری‌ها چند خدمت اصلی ارائه می‌دهند که شامل:

خرید و فروش سهام

اصلی‌ترین خدمتی که یک شرکت کارگزاری ارائه می‌دهد، انجام خرید و فروش سهام برای مشتریان خود است. شرکت کارگزاری دریافت کد بورسی و کد معاملات آنلاین را برای مشتریان انجام داده و با فراهم آوردن امکان خرید و فروش سهام در سامانه های معاملاتی انلاین به سهولت انجام معامله کمک می‌کند.

آموزش

یکی دیگر از خدمات اصلی کارگزاری‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه دانش و اطلاعات به‌روز و تخصصی در حوزه معاملات بورسی است. بسیاری از افرادی که به تازگی به حوزه معاملات بورسی وارد شده‌اند می‌توانند از آموزش‌های مقدماتی و رایگان کارگزاری‌ها (مانند مفهوم عرضه و تقاضا، آشنایی با انواع تحلیل بازار و…) که به صورت حضوری یا غیرحضوری ارائه می‌شوند استفاده کنند.

همچنین در آگهی‌های استخدام کارگزاری مفید، “بورس آموزی در آکادمی مفید” نیز ارائه شده است که علاقمندان می‌توانند با شرکت در آن هم درباره بازار بورس اطلاعات کسب کرده و هم با کسب تجربه در کارگزاری‌های معتبر استخدام شوند.

مشاوره

شرکت‌های کارگزاری همچنین به ارائه خدمات مشاوره معاملات بورسی می‌پردازند تا افراد بتوانند بهترین معاملات را به انجام برسانند. ارائه مشاوره آنلاین، حضوری و یا اختصاصی در قالب پیشنهاد سبد سرمایه گذاری، تحلیل بنیادی و تکنیکال سهم‌ها و… از خدمات اصلی یک کارگزاری معتبر است.

پشتیبانی

یکی از خدمات مهم کارگزاری‌ها، ارائه پشتیبانی مناسب در هنگام بروز مشکل است. مشتریان ممکن است در فرآیند پذیرش، حین انجام معاملات بورسی و معاملات آتی خود دچار مشکل ‌شوند، در این هنگام پشتیبانی آنلاین و تلفنی از خدماتی است که یک کارگزاری خوب و معتبر ارائه می‌کند.

نحوه انتخاب یک شرکت کارگزاری

همیشه توصیه می‌شود که برای سرمایه‌گذاری درست، یک شرکت کارگزاری معتبر و قابل اطمینان را انتخاب کنید. اما شرکت‌های کارگزاری متعددی در ایران وجود دارند و انتخاب از بین آن‌ها می‌تواند سخت باشد. هنگام انتخاب یک شرکت کارگزاری، بررسی این عوامل ضروری را در نظر بگیرید:

  1. نظرات: شنیدن نظرات مشتریان قبلی و فعلی یکی از بهترین راه‌ها برای کسب اطلاعات درست در مورد یک کارگزاری است. شما می‌توانید از تجربیات افراد دیگری که قبلا با شرکت سروکار داشتند استفاده کنید. به نظرات مثبت و منفی توجه کنید و مطمئن شوید که نظرات واقعی هستند. همچنین به دنبال بررسی و رتبه بندی کارگزاری در روزنامه‌ها و وب سایت‌های معتبر باشید. با جستجوی نام کارگزاری می‌توانید به نظرات و مقالات منتشر شده درباره آن در سطح وب دسترسی پیدا کنید.
  2. اعتبار: قبل از انتخاب یک کارگزاری، بررسی کنید که آیا نام آن در لیست اعضای کانون کارگزارن ثبت شده است یا خیر.
  3. شهرت: همیشه به سراغ کارگزاری‌هایی باشید که شهرت خوبی دارند و نام آن‌ها را حداقل یک بار شنیده‌اید. شهرت یک روزه ساخته نمی‌شود. بنابراین، کارگزاری‌های مشهور و معتبر سابقه کاری بسیار خوبی داشته‌اند. بررسی میزان اعتبار برند کارفرمایی و تعداد و نوع آگهی‌های آن‌ها مثل استخدام کارگزاری مفید می‌تواند اطلاعات خوبی درباره شهرت شرکت به شما بدهد.
  4. هزینه‌ها: اگر به تازگی وارد بازار خرید و فروش سهام شده‌اید، بهترین راه این است که به سراغ یک کارگزاری که خدمات کاملی ارائه می‌دهد باشید؛ این نوع کارگزاری با دریافت هزینه، شما را در تمامی مراحل معاملات و قبل و بعد از آن همراهی می‌کند. اگر یک معامله‌گر باتجربه هستید، می‌توانید یک کارگزاری با تخفیف برای خدمات حرفه‌ای‌تر را انتخاب کنید. هزینه‌های دریافت شده بابت خدمات در کارگزاری‌های مختلف را مقایسه کرده و موردی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما و مقرون به صرفه باشد.
  5. کاربری آسان: پلتفرم‌های معاملات آنلاین دسترسی ساده و سریعی را به کاربر ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از هر کجا و در هر زمان در این پلتفرم‌ها معامله کنید. این پلتفرم‌ها طیف گسترده‌ای از ابزارهای معاملاتی مانند ارائه داده‌های بازار، نمودارهای قیمت و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. بنابراین، در زمان انتخاب یک شرکت کارگزاری مناسب، پلتفرم‌های معاملاتی پیشنهادی آن‌ها را نیز مقایسه کنید.
  6. خدمات مشتری: در حالت ایده‌آل، شرکت کارگزاری شما باید خدمات مشتری را در قالب‌هایی مانند تلفن، ایمیل، و چت آنلاین ارائه کند. یک کارگزاری خوب باید بتواند هر مشکلی را در کمترین زمان ممکن حل کند.
  7. هزینه‌های پنهان: برخی از کارگزاری‌ها ممکن است بعد از انجام معامله، هزینه‌های دیگری از شما دریافت کنند که اصطلاحا به آن هزینه‌های پنهان می‌گویند. بنابراین، از ابتدا باید تصویر واضحی از هزینه‌های دریافتی کارگزاری‌ها داشته باشید. با نمایندگان کارگزاری صحبت کرده و قبل از افتتاح حساب از آنها لیستی از تمام هزینه‌ها را بخواهید.

جمع‌بندی

ورود به بازار بورس و معامله سهام نیازمند داشتن دانش و اطلاعات کافی و همراهی افراد متخصص است. کارگزاری‌ها به عنوان واسط بین فرد و بازار سهام، کمک می‌کنند تا معاملات به درستی صورت بگیرند. در این مقاله، به معرفی شرکت کارگزاری و خدمات ارائه شده آن برای سرمایه گذاری پرداختیم. شما می‌توانید فرصت‌های شغلی کارگزاری‌های معتبر مانند استخدام کارگزاری مفید را در سایت‌های استخدام و کاریابی مشاهده کنید.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.