تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 10:56
کد خبر : 17223

واردات ۴.۲ دوز واکسن آسترازنکا به ایران/ واکسن را سیاسی نکنید

واردات ۴.۲ دوز واکسن آسترازنکا به ایران/ واکسن را سیاسی نکنید

نمکی گفت: وزیر بهداشت سیاسی نیست ما مکلف به حفظ سلامتی مردم هستیم. خواهش می کنم که برخی تامین واکسن را سیاسی نکنند.

به گزارش تیتر داغ؛ سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  متاسفانه باز هم جهان در التهاب بیماری کووید ۱۹ گرفتار است و باز هم متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمریکا با ۳۶۳۲ مرگ، انگلیس با ۱۴۴۹، برزیل با ۱۲۴۰، آلمان با ۹۹۰ مرگ، اسپانیا با ۷۲۴ مرگ، ایتالیا ۴۳۹، فرانسه ۴۸۵ مرگ و … شبانه روز تلخی را گذراندند.

وی درباره آمار فوتیهای کرونا در ایران در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در کشور ما گرچه آمار فوتیها زیر صد و دو رقمی است و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۷۹ مرگ، ثبت شد که امیدواریم با رعایت پروتکلهای بهداشتی و اقدامات انجام شده، روند کاهشی را شاهد باشیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مورد جدیدی از ابتلای مردم به ویروس کرونای جهش یافته گزارش نشده است و اقدامات سختگیرانه ای برای ردیابی آلودگی و تردد ها شروع کرده ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: ایران گرچه در شرایط بسیار سختی است اما باز هم در عرصه مقابله با کرونا افتخارآفرین است و در قالب طرح شهید سلیمانی با همه هم پیمانانمان جلو می رویم. ما خوشبختانه توانستیم بیماری را در کشور مهار و کنترل کنیم؛ اما آنچه که باعث نگرانی بنده و همکاران شده آن است که با کاهش رعایت دستورالعمل‌ها و عدم پایبندی به موازین و مقرراتی که ما برای فاصله‌ گذاری‌ها اعلام کردیم، خیز ملایمی را در میزان بیماران سرپایی در برخی استانها مشاهده می کنیم.

نمکی با اشاره به خیز کرونا در پایتخت گفت: در تهران نیز گزارشاتی که دریافت می کنم حاکی از آغاز یک خیز ملایم در تعداد بیماران سرپایی است و به طور حتم بعد از آن شاهد خیر در بیماران بستری خواهیم بود و در هفته های بعد ممکن است با افزایش مرگ و میر مواجه باشیم باشد. و باز هم تقاضا می کنیم رعایت دستورالعمل‌ها فراموش نشود.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی کشور بیان کرد: نقشه آتشین روزهای قبل امروز بدل شده به یک نقشه بسیار فرحبخش‌تر که نسبت به روزهای گذشته برای مردم و عزیزان مضطرب در نظام سلامت امیدوار کننده تر است و امیدوارم با رعایت دستورالعمل‌ها این اضطراب را از جامعه درمانی کمتر کنیم البته میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هنوز هم به میزان قابل قبول است.

وی با اشاره به ردیابی ویروس جهش یافته کرونا در کشور گفت: از ویروس موتاسیون یافته در کشور خوشبختانه غیر از آن مواردی که پیش از این گزارش کرده بودیم مورد جدیدی نداریم و تمام هم و غم ما باز کردن چشم‌ها در مرزها و گذرگاه‌های کشور است تا ورودی‌ها را چک کنیم و مورد جدید این ویروس جهش یافته رصد و ردیابی شود. خوشبختانه نه در خیز استانهای داخلی و نه در ورودی‌ها به کشور، موتاسیون جدیدی را هنوز دریافت نکرده ایم.

نمکی بیان کرد: مردم باور دارند که وزیر بهداشت سیاسی نیست ما مکلف به حفظ سلامتی همه مردم می دانیم. خواهش می کنم که برخی تامین واکسن را سیاسی نکنند.ما به طور جدی دنبال ساخت واکسن ایرانی بودیم.

وزیر بهداشت گفت: در هفته آینده انستیتو رازی کار مطالعه انسانی را شروع خواهد کرد. ۴/۲ دوز کواکس از فوریه توزیع می شود .سیاست ما این است که واکسنی که دریافت خواهیم کرد باید در خارج از ایران مطالعات بالینی را انجام داده باشد. واکسن روسی در کشورهای مختلف در حال مصرف است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.