تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1400 - 8:07
کد خبر : 21577

چین در حال ساخت ۱۱۹ سکوی پرتاب موشک است

چین در حال ساخت ۱۱۹ سکوی پرتاب موشک است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد مقامات چینی در حال ساخت ۱۱۹ سکوی پرتاب موشک‌های بالستیک قاره پیما در این کشور هستند.

به گزارش تیتر داغ؛ روزنامه واشنگتن پست به نقل از مرکز «جیمز مارتین» اعلام کرد مقامات چینی در تلاشند برای پرتاب موشک‌های بالستیک قاره پیما در یک منطقه کویری در نزدیکی شهر «یومن» استان «گانسو» ۱۱۹ سکو بسازند که ممکن است نشان دهنده افزایش قابل توجه توان هسته‌ای پکن باشد.

تصاویر ماهواره‌های دریافت شده توسط این مرکز نشان می‌دهد که کار در صد‌ها کیاومتر مربع در حال انجام است، که شامل ۱۱۹ سایت ساختمانی تقریباً یکسان است که حاوی همان تاسیسات پرتاب موشک‌های بالستیک زرادخانه‌های چینی مجهز به کلاهک هسته‌ای است.

واشنگتن پست در ادامه مدعی شد: ایجاد بیش از ۱۰۰ سکو برای پرتاب موشک، در صورت تکمیل شدن، تحولی تاریخی برای چین است که فکر‌می‌شد این کشور دارای یک انبار نسبتا کوچک برای زرادخانه هسته‌ای ۲۵۰ تا ۳۵۰ کلاهک هسته‌ای است.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که تعداد واقعی موشک‌هایی که قرار است در این تاسیسات مستقر شوند، نامعلوم است، اما ممکن است کمتر باشد؛ چراکه چین پیشتر سکو‌های جعلی راه اندازی کرده است.

مرکز جیمز مارتین اعلام کرد که چین تا حدی توانایی هسته‌ای خود را تقویت می‌کند که بتواند از عامل بازدارنده پشتیبانی کند.

چندی پیش «وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز با انتقاد از اظهارات اخیر «آنتونی بلینکن»، همتای آمریکایی خود اعلام کرد آمریکا تنها به دنبال خروج از پیمان‌ها و سازمان‌های بین المللی است و به طور خودسرانه تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه اعمال می‌کند و دخالت‌های نظامی و تهدید علیه سایر کشور‌ها انجام می‌دهد که به صلح و ثبات بین المللی و همچنین منطقه آسیب جدی وارد می‌کند و قانون بین الملل و هنجار‌های اساسی حاکم بر روابط بین المللی را به طور جدی نقض می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.