تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 7:09
کد خبر : 8928

واکسن کرونا روی میمون‌ها با موفقیت عمل کرد

واکسن کرونا روی میمون‌ها با موفقیت عمل کرد

محققان شرکت داروسازی “سینوواک بایوتیک”(Sinovac Biotech) چین اخیرا اظهار کرده‌اند آزمایش واکسنی که برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده‌اند با موفقیت بر روی میمون‌ها انجام شده است.

به گزارش تیتر داغ ؛برای نخستین بار یکی از واکسن‌هایی که برای بیماری کووید- ۱۹ توسعه داده شده است توانست با موفقیت بر روی یک حیوان آزمایش شود. چینی‌ها ادعا کرده‌اند این واکسن چند میمون رزوس را از ابتلا به ویروس کرونا محافظت کرده است.

بنابر گزارش‌ها پس از آزمایش این واکسن بر روی این میمون‌ها محققان هیچ گونه عوارض جانبی در این حیوانات مشاهده نکردند و بنابر گفته آنها آزمایش فاز انسانی این واکسن از ۱۶ آوریل آغاز شده است.

محققان این شرکت داروسازی چینی دو دوز مختلف از این واکسن بیماری کووید-۱۹ را به هشت میمون رزوس تزریق کردند. سه هفته بعد، این محققان ویروس”کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲”(SARS-CoV-۲) ویروسی که باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود را از طریق چند لوله به ریه میمون‌ها تزریق کردند و مشاهده کردند هیچ یک از آنها دچار عفونت شدید نشدند. سیستم ایمنی میمون‌هایی که بیشترین دوز واکسن را دریافت کرده بودند بهترین واکنش را نشان دادند. به گفته محققان هفت روز پس از آنکه آنها ویروس را به ریه میمون‌ها تزریق کردند به دلیل تزریق این واکسن هیچ نشانه‌ای از ویروس در ریه و حلق آنها مشاهده نکرده‌اند.

بعضی از حیوانات که دورز کمتری از واکسن مذکور را دریافت کرده بودند دچار نوسان بار ویروسی(viral blip) شده بودند که محققان توانستند آن عفونت را کنترل کنند. اما یکی از نکاتی که می‌بایست ذکر کرد این است که فعلا نمی‌توان حیوان خاصی را به عنوان گزینه مناسب آزمایش حیوانی انتخاب کرد چرا که علائم شدیدی که توسط کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ در انسان‌ها ایجاد می‌شود در میمون‌ها ایجاد نمی‌شود.

منبع ؛ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.