تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 8:14
کد خبر : 19829

واکسیناسیون گروه هدف را با ۲ هفته تأخیر تمام کردیم

واکسیناسیون گروه هدف را با ۲ هفته تأخیر تمام کردیم

نمکی گفت: به دلیل بدعهدی تامین‌کنندگان واکسن، با ٢ هفته تاخیر توانستیم جمعیت گروه هدف را واکسینه کنیم.

به گزارش تیتر داغ؛ سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم آغاز فاز دوم واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی در شهر تبریز برگزار شد، اظهار کرد: از عزیزانی که فاز یک واکسیناسیون کرونا را خوب مدیریت کردند، کمال تشکر را دارم. گرچه آغاز راه بود و بعضاً مورد قبول من نبود؛ البته هر کاری در آغاز می‌تواند فراز و فرود‌هایی داشته باشد.

او ادامه داد: هرچند با بدعهدی تامین کنندگان واکسن ما دیرتر از موعد و کمتر از حد مورد نظر واکسن دریافت کرده ایم  و با ٢ هفته تاخیر توانستیم جمعیت گروه هدف را واکسینه کنیم، اما امروز فاز دوم واکسیناسیون عمومی کرونا را در کشور آغاز می‌کنیم.

نمکی افزود: توانستیم فاز سه مطالعات بالینی یکی از معتبرترین واکسن‌های جهان که با انتقال فنی از کوباست، آغاز کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز با مجموعه دیگری از شرکت‌های بایوتکنولوژی کشور که واکسن دیگری را با استرالیا پیش می‌برند جلسه داشتیم که این واکسن هم یک نقطه امید است. هر شب هنگام خواب از خدا می‌خواهم که یک خبر خوش در مدیریت بیماری کرونا و ساز و کار مقابله با آن به من بدهد.

او افزود: خبر خوش دیگر امروز این است که یک شرکت دیگر هم به جمع سایر شرکت‌ها در فاز کارآزمایی بالینی می‌پیوندد. همچنین مجموعه واکسن اسپوتنیک وی در داخل کشور به عنوان کار بسیار عظیم در آغاز راه قرار دارد و تولیدات داخلی هم در اوایل خرداد خواهیم داشت و سفارشات خارجی هم به دستمان می‌رسد. از این ماه سرعت قابل توجهی در پوشش واکسیناسیون کرونا در گروه‌های هدف طبق جدول سند ملی خواهیم داشت.

نمکی با تاکید بر اینکه مردم نباید سرگردان و نا آگاه از شیوه واکسیناسیون باشند، گفت: همکارانم باید با مهارت و تکیه بر زیرساخت نظام شبکه به موقع به مردم خبر دهند که کسی در هیچ لحظه‌ای دچار ابهام نشود که آیا امروز مستحق دریافت واکسن است یا خیر و یا باید به کجا مراجعه کند؟ ما نباید شاهد ازدحامی مردم در محل‌های تزریق واکسن باشیم.

وزیر بهداشت گفت: امروز واکسیناسیون جمعیت ۸۰ سال به بالا آغاز می‌شود و ممکن است برخی از این عزیزان قابلیت آمدن یا آورده شدن به مراکز تزریق واکسن را ندارند و همکاران من باید ساز و کار مناسبی برای تکریم این عزیزان که عمری گذرانده‌اند، داشته باشند. چرا که ما فرهنگ غنی در احترام به پیشکسوتان داریم. نگذارید پیرزن و پیرمردی تنها که جز خداوند کسی را ندارد درون خانه آه و حسرت بکشد که‌ای کاش کسی بود تا او را ببرد و واکسن بزند.

او بیان کرد: از همکارانم و عزیزان بهداشت می‌خواهم که هیچ پیرزن و پیرمردی در این فاز واکسیناسیون به دلیل نداشتن همراه و عدم جابه‌جایی از واکسیناسیون دور بماند. در این زمینه اگر لازم است از عزیزان بسیجی، هلال احمر و خیرین و سازمان‌های مردم نهاد کمک بگیرید و کار را انجام دهیم و تا پیرزن و پیرمردی در خانه نماند که در واکسیناسیون از قلم بیفتد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اطلاع‌رسانی برای واکسیناسیون باید دقیق و به موقع باشد و مردم به دقت مطلع باشند و دچار سردرگمی نشوند. اگر جایی در استانی واکسن کم داریم و ۸۰ سال به بالا در منطقه‌ای بیشتر است دوستان در معاونت بهداشت باید ساختاری ایجاد کنند تا شاهد آن نباشیم که فردی بالای ۸۰ سال در استانی با عدم تزریق واکسن روبرو نشود و در استان دیگر واکسن اضافه بیایید.

نمکی گفت: امروز دوست داشتم در آذربایجان شرقی بودم و مردم نازنین را زیارت می‌کردم. امیدوارم این حرکت بزرگ گامی موثر در کاهش ابتلای این گروه عزیز به بیماری باشد و برای گام‌های بعدی واکسیناسیون توفیق یابیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.