تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مرداد 1399 - 19:08
کد خبر : 11927

واکنش نتانیاهو به رای نیاوردن قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل

واکنش نتانیاهو به رای نیاوردن قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای به رای نیاوردن پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش تیتر داغ؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، با صدور بیانیه‌ای، عدم همراهی شورای امنیت با قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد این مسئله سبب «تشویق فروش سلاح» می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه خود مدعی شده است: «تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد در عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران یک رسوایی است.»

نتانیاهو در ادامه یادآور شد که شورای امنیت به جای مخالفت با فروش سلاح مشوق آن شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه شب در جریان نشستی مجازی پس از رأی‌گیری از اعضا قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را رد کرد.

مخالفت قابل پیش‌بینی شورای امنیت سازمان ملل متحد با طرح ایالات متحده که واشنگتن پیش‌تر برای تصویب آن رایزنی‌های زیادی با کشورهای مختلف جهان انجام داده بود، ناکامی بزرگی برای کاخ سفید چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به حساب می‌آید.

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تنها دو رأی موافق اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد را با خود همراه کرد و جدا از ایالات متحده به عنوان کشور پیشنهاد دهنده، تنها جمهوری دومینیکن به این قطعنامه پیشنهادی رأی مثبت داد.

روسیه و چین که خود را آماده کرده بودند تا در صورت تصویب قطعنامه آن را وتو کنند مخالفان جدی طرح واشنگتن بودند و یازده عضو دیگر شورای امنیت از جمله بسیاری از متحدان اروپایی ایالات متحده چون فرانسه، انگلیس و آلمان نیز به آن رأی ممتنع دادند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.