تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 11:58
کد خبر : 103661

وحشت رسانه‌های صهیونیستی از پهپاد جدید ایرانی

وحشت رسانه‌های صهیونیستی از پهپاد جدید ایرانی

رسانه‌های عبری زبان با اشاره به رونمایی از جدیدترین پهپاد ایرانی و ویژگی‌های آن گزارش دادند که بُرد این پهپاد تمام مساحت فلسطین اشغالی را پوشش می‌دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ رسانه‌های عبری زبان به دستاوردهای نظامی وزارت دفاع ایران که طی روز گذشته رونمایی شدند واکنش نشان دادند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که رونمایی از پهپاد ایرانی «مهاجر ۱۰» چالش بزرگی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و این اقدام ایران بعد از آن صورت می‌گیرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تهران را به حمایت از حملات گسترده اخیر در اراضی اشغالی متهم کرده بود.

خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ایران با رونمایی از این پهپاد، بار دیگر اسرائیل را تهدید کرده است. یک ویدئو به زبان عبری در این خصوص منتشر شده و پیش از این شاهد وقوع چنین رویدادهایی نبوده‌ایم.

یارون اشنایدر خبرنگار این شبکه نیز بیان کرد: نکته مهم در خصوص این نوع از پهپادها بُرد آنها است که به ۲ هزار کیلومتر می‌رسد. این بدان معنی است که پهپادهای مذکور تمام مساحت اسرائیل را پوشش می‌دهند. ایرانی‌ها می‌خواهند اعلام کنند که آماده پاسخ دادن به هر حمله‌ای از جمله تهدیدات اسرائیل علیه کشورشان هستند.

وی اضافه کرد: ایران برای نخستین بار دست به این حرکت تحریک آمیز می‌زند و از سلاحی رونمایی می‌کند که می‌تواند اسرائیل را تهدید کند. این مسأله در شرایط کنونی قابل توجه است.

شبکه تلویزیون کان نیز گزارش داد: رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ اوج اقدامات ایران در سالی بود که تولید پهپادهای ایرانی متوقف نشد. این حرکت در زمانی صورت گرفت که اسرائیل شاهد موجی از عملیات علیه خود است.

سایت روزنامه هاآرتص نیز گزارش داد که این پهپاد ایرانی شبیه پهپاد پیشرفته آمریکایی از نوع Reaper ۹ MQ است. ایران از پهپاد مسلحی رونمایی کرده است که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز گذشته و به مناسبت روز «صنعت دفاعی» ضمن بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور، از پهپاد «مهاجر ۱۰» با بیشینه مداومت پروازی ۲۴ ساعت در ارتفاع ۷ هزار متری و با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی کرد.

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.