تاریخ انتشار : جمعه 4 تیر 1400 - 11:04
کد خبر : 21361

ورود ناوشکن انگلیسی به آب‌های روسیه با تأیید آمریکا بوده است

ورود ناوشکن انگلیسی به آب‌های روسیه با تأیید آمریکا بوده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که انگلیس حتما برای عبور ناوشکن خود از دریای سیاه با آمریکا توافق کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مطمئن هستیم اقدامات ناوشکن انگلیس که  وارد آب‌های سرزمینی روسیه شد با تایید آمریکا صورت گرفت.

او تصریح کرد: این اعضای مطبوعاتی کاخ سفید و پنتاگون بودند که به خبرنگاران توصیه کردند از لندن درباره حادثه ناو جنگی در دریای سیاه سوال کنند.

زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: دلیل آن واضح است. این کشتی برای آماده سازی تمرینات دریایی که تحت فرماندهی آمریکا برگزار می‌شد، در قسمت شمال غربی آب‌های دریای سیاه حضور داشت. کارشناسان آمریکایی خاطرنشان می‌کنند که واحد ویژه عملیات آمریکا، انگلیس و اوکراین در زمان حادثه در داخل کشتی مشغول آموزش بودند. در این شرایط، غیرممکن است انگلیس از قبل برای عبور مسالمت آمیز ناوشکن خود با برادر بزرگترش یعنی آمریکا توافقی انجام نداده باشد.

ریابکوف: به هر روشی حفاظت از مرز‌های روسیه را انجام خواهیم داد

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (پنجشنبه)، در پیامی به ورود یک ناو انگلیسی به آب‌های این کشور هشدار داد.

این مقام ارشد روس در اظهاراتی با اشاره به تجاوز اخیر انگلیس به آب‌ها این کشور گفت: «احتمال هدف قرارگرفتن ناو بعدی ازسوی بمب‌های روسی بسیار زیاد است. حفاظت از مرز‌های روسیه حتمی است و به هر روشی آن را انجام خواهیم داد.»

ریابکوف در بخشی دیگر اعلام کرد: «انگلیس باید نام ناوشکن خود را از دیفندر به اگرسور (از مدافع به مهاجم) تغییر دهد. اگر کسی قصد امتحان قدرت ما را داشته باشد در معرض خطری بزرگ قرار خواهد گرفت.»

در انتها این مقام روس هشدار داد: «از آن‌ها می‌خواهیم عاقلانه به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند. چنانچه این هشدار ما مؤثر نباشد، به بمب متوسل خواهیم شد، اما این کار را نه در مسیر ناو بلکه بر روی آن انجام خواهیم داد.»

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه همراه با سرویس مرز کنترل فدرال امنیت از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی کیپ فیولنت در کریمه توسط ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند. ناوشکن سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و  وزارت دفاع روسیه اقدامات کشتی انگلیس را به عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریای سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

پیشتر، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نزدیک شدن ناوشکن انگلیس به مرز‌های این کشور در دریای سیاه را یک تحریک آشکار از سوی انگلیس دانست.

وزارت خارجه روسیه  وابسته نظامی سفارت انگلیس و سفیر لندن در مسکو را برای توضیح در این خصوص احضار کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در واکنش به این مسئله اعلام کرد که ناوشکن  اچ ام اس دفندر «HMS Defender» که روز چهارشنبه وارد آب‌های بین المللی شد، به طور قانونی عمل می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.