تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 7:58
کد خبر : 99857

با اشاره به حملات نیروهای ترکیه؛

وزیر دفاع عراق: حاکمیت کشور خط قرمز ما است

وزیر دفاع عراق: حاکمیت کشور خط قرمز ما است

وزیر دفاع عراق با هشدار خطاب به ترکیه اعلام کرد که حاکمیت عراق خط قرمز این کشور است.

به گزارش تیتر داغ؛ «ثابت العباسی» وزیر دفاع عراق در گفتگو با شبکه سعودی الحدث، در خصوص حملات ترکیه به خاک عراق تاکید کرد: ما باید مسأله حملات ترکیه را به صورت سیاسی حل و فصل کنیم. حاکمیت عراق خط قرمز ما است. ما منافع مشترکی با ترکیه و ایران داریم که از لحاظ سیاسی باید آنها را حفظ کنیم. در عین حال به این ۲ کشور ابلاغ کرده ایم که حاکمیت عراق خط قرمز ما است.

وی تصریح کرد: خاک عراق منبع نگرانی برای هیچ کسی نخواهد بود. ما خواهان اجرای مانورهای مشترک با برخی کشورهای همسایه هستیم. دولت عراق برای تقویت نیروی ارتش و مسلح کردن آن برنامه ریزی می‌کند. ما یک سری نیروهای ویژه برای مناطق بیابانی تعیین کرده‌ایم که از سوی ائتلاف بین المللی آموزش خواهند دید.

العباسی درباره داعش تاکید کرد که تشکیلات تروریستی داعش کنترل یک وجب از خاک عراق را در دست ندارد.

وی در خصوص اردوگاه الهول بیان کرد: ما بیش از هزار و ۱۰۰ نفر را از این اردوگاه تحویل گرفته‌ایم و به اردوگاه الجدعه واقع در استان نینوا منتقل کرده‌ایم. کشورهایی که اتباع آنها در اردوگاه الهول سوریه حضور دارند باید برای بازگرداندن اتباع خود اقدام کنند تا این اردوگاه به صورت نهایی برچیده شود.

العباسی در خصوص وجود سلاح در خاک این کشور تاکید کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد از این سلاح‌ها خارج از خواست و اراده حاکمیت و کنترل دولت، استفاده شود. در خصوص آوارگان نیز باید بگویم که بازگشت آنها به مناطق آزاد شده، یکی از اولویت‌های دولت عراق به شمار می‌رود.

وزیر دفاع عراق تصریح کرد: ما هرگز اجازه مداخله هیچ جریانی را در عملکرد وزارت دفاع و ارتش عراق و سیاسی کاری در این نهادها نخواهیم داد. ما هماهنگی‌های امنیتی و اطلاعاتی بالایی با مسئولان عربستان سعودی داریم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.