تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 11:23
کد خبر : 105722

پایان تولید یک مستند درباره لالایی‌های شمال خراسان

پایان تولید یک مستند درباره لالایی‌های شمال خراسان

یکی از پژوهشگران و مستندسازان حوزه موسیقی نواحی ایران از پایان تولید یک مستند پژوهشی با موضوع لالایی‌های شمال خراسان در قالبی متفاوت خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ علی عابدی پژوهشگر و مستندساز اقوام ایران ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی توضیح داد: به تازگی فیلمبرداری مستند پژوهشی با موضوع لالایی‌های شمال خراسان را به پایان رساندم که برای خودم تجربه بسیار جالب توجه و متفاوتی بود.

وی درباره جزئیات این مستند موسیقایی گفت: این مستند ۴۵ دقیقه‌ای اثری درباره موسیقی لالایی اقوام مختلف منطقه خراسان مشتمل بر ترکمن‌ها، تات‌ها، کرمانج‌ها و ترک‌ها است که در ادامه پژوهش‌های قبلی‌ام در این عرصه و با حضور بیش از ۵۰ بانوی خراسانی از قومیت‌های مختلف تولید می‌شود.

این مستندساز درباره دیگر فعالیت‌های خود نیز توضیح داد: به تازگی تصویربرداری یک مستند به نام «بخشی» را به پایان رسانده‌ام که مشتمل بر روایت تصویری نیم‌ساعته از زندگی و آثار استاد عیسی قلی‌پور از نوازندگان شاخص موسیقی نواحی خراسان معروف به «عیسی بخشی» است. در این مستند تلاش کردیم تا به واسطه ارزشمندی‌های هنری این استاد شناخته شده موسیقی خراسان، به محل زندگی او رفته و درباره کارهای تولیدی وی و همچنین فعالیت‌های دیگری که در زندگی شخصی خود انجام می‌دهد، تصویربرداری‌هایی را انجام دهیم. در واقع می‌توان گفت این مستند پرتره‌ای از استاد قلی‌پور است که فکر می‌کنم با آثاری که قبلاً از این هنرمند پیشکسوت موسیقی تولید شده، متفاوت خواهد بود.

علی عبادی پیش از ساخت این ۲ فیلم مستندهایی درباره موسیقی منطقه خراسان به اسم «از یاد رفته‌ها» تولید کرده که حدود ۶۰ دقیقه است. در این مستند کوشیده شده بخشی از زندگی بخشی‌ها و عاشیق‌های منطقه خراسان مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.