تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 - 7:55
کد خبر : 97162

پلیس سودان: «عمر البشیر» همچنان زندانی است

پلیس سودان: «عمر البشیر» همچنان زندانی است

دفتر اطلاع‌رسانی پلیس سودان در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان، شایعات درباره فرار عمر البشیر رئیس‌جمهور سابق این کشور را تکذیب و اعلام کرد که او همچنان در بیمارستان نظامی تحت بازداشت است.

به گزارش تیتر داغ؛ منابع سودانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان در واکنش به ادعاها مبنی بر اینکه «عمر حسن البشیر» رئیس جمهور پیشین سودان در میان زندانیان آزاد شده از زندان «کوپر» خارطوم است، تأکید کردند که وی همچنان زندانی است.

بر اساس این گزارش، دفتر اطلاع‌رسانی پلیس سودان و سایر منابع آگاه در مصاحبه با سی ان ان تأکید کردند که عمر البشیر همچنان توسط نیروهای مسلح سودان در یک بیمارستان نظامی در منطقه «ام درمان» در غرب خارطوم در بازداشت است و وی یک سال پیش به علت مشکلات جسمانی به یک بیمارستان تخصصی منتقل شده بود.

دفتر اطلاع رسانی پلیس سودان در ادامه مصاحبه با این شبکه آمریکایی افزود که عمر البشیر همچنان در بیمارستان نظامی و تحت بازداشت است و همه سران رژیم سابق سودان قبل از آزادی سایر زندانیان از زندان کوپر منتقل شده بودند.

این اظهارات در حالی است که گزارش‌های متعددی مبنی بر فرار زندانیان زندان کوپر در اوایل هفته جاری در پی حمله افراد مسلح به این زندان و حضور عمر البشیر در میان زندانیان فراری منتشر شد.

در همین راستا، «احمد هارون» یکی از مقامات سابق سودان در رژیم عمر البشیر که تحت تعقیب دادگاه کیفری بین‌المللی است، مدعی شد که به همراه شمار دیگری از مقامات سودان از زندان خارج شده است.

منبع: روسیا الیوم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.