تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 10:32
کد خبر : 104796

پوتین: کشورهای غربی با دستان خود سیستم تجارتشان را نابود می‌کنند

پوتین: کشورهای غربی با دستان خود سیستم تجارتشان را نابود می‌کنند

رئیس‌جمهور روسیه در نشست مجمع اقتصادی شرق تأکید کرد کشورهای غربی با دستان خود در حال نابودی روابط مالی و نظام تجارتی هستند که خود ایجاد کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نشست «مجمع اقتصادی شرق» در ولادی‌وستوک اعلام کرد کشورهای غربی با دستان خود سیستم تجارت و روابط مالی را که خودشان ایجاد کردند، نابود می کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد جهانی به علت اقدامات تخریبی کشورهای غربی در حال تغییر است افزود که «در شرایط تخریب نظام مالی جهانی از طرف غرب، فهرست کشورهایی که نه بر اساس الگوهای غربی، بلکه برای کل بشریت آماده همکاری هستند، در حال گسترش است.

رئیس‌جمهور روسیه خطاب به تاجران و فعالان اقتصادی که در کشورهای غربی تحت فشار قرار دارند گفت: سرمایه‌گذاری در روسیه بهتر و مطمئن‌تر است.

به گفته پوتین «حجم تبادلات تجاری روسیه با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال گذشته ۱۳.۷ درصد و در نیمه اول امسال ۱۸.۳ درصد افزایش یافته؛ تا سال ۲۰۳۰، تولید گاز طبیعی مایع در منطقه قطب شمال باید سه برابر شود، خطوط جدیدی ایجاد خواهد شد که حاکمیت فناوری را تقویت می‌کند.»

هشتمین مجمع اقتصادی شرق امسال با شعار «در مسیر همکاری، صلح و رفاه»، از ۱۰ سپتامبر آغاز شده و تا ۱۳ ستامبر  ۲۰۲۳ ( ۱۹ تا ۲۲ شهریور) در ولادی وستوک در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور ادامه دارد. هیئت‌هایی از چندین کشور در آسیا و اروپا (نمایندگان بلاروس، قزاقستان، مغولستان، سنگاپور، فیلیپین، ویتنام، میانمار و لائوس )، چین، هند و کره شمالی در مجمع اقتصادی شرق امسال در این مجمع شرکت می‌کنند.

منبع: راشاتودی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.