تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 - 9:10
کد خبر : 32830

پیشنهاد استفاده از تجربیات ایران و ونزوئلا در زمینه کارآفرینی و زنان سرپرست خانوار

پیشنهاد استفاده از تجربیات ایران و ونزوئلا در زمینه کارآفرینی و زنان سرپرست خانوار

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با طرح پیشنهاد پیوستن ونزوئلا به گروه «کشورهای ضد فساد» گفت: در زمینه‌ کارآفرینی و اشتراکاتی که در حوزه زنان سرپرست خانوار وجود دارد، باید از تجربیات دو کشور استفاده کنیم.

به گزارش تیتر داغ؛ انسیه خزعلی در دیدار با «سیلیا فلورس» همسر رئیس‌جمهور ونزوئلا ، فلسفه نشست با زنان فعال را نشان دادن نمونه کوچک از توانمندی زنان ایرانی به هیئت ونزوئلایی دانست و اظهار داشت: مدعی شکل‌گیری خشونت‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در غرب که سردمدار آن آمریکا است، هستیم. متاسفانه غرب در همین زمینه‌ها دیگران را متهم می‌کند و ما باید بتوانیم این توطئه‌ها را خنثی کنیم و چهره واقعی مقاومت و زن مقاومت را نشان دهیم.

وی ادامه داد: در ترسیم جایگاه خشونت علیه زن در غرب گفت: ما در مورد زن نسبت به غرب مطالبه‌گر هستیم؛ مدعی زمینه‌سازی غرب در مورد خشونت علیه زنان هستیم.

خزعلی با بیان اینکه آمادگی همکاری مشترک در همه زمینه‌ها را داریم و با اشاره به مشابهت شرایط دو کشور گفت: تلاشی که برای خشونت علیه کشورهای ما از طرف آمریکا و کشورهای استکباری انجام گرفته نیاز به حرکت‌های مشابه و مقاومتی دارد که به فرموده رهبر معظم انقلاب از سازش و تسلیم هزینه‌اش کمتر است.

‌وی لازمه این حرکت را اتحاد، تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین دو کشور از مسیرهای فرهنگی دانست و اضافه کرد: خانم‌ها عهده‌دار و محور مسائل فرهنگی خانواده و تاثیرگذار در نسل هستند.

خزعلی تصریح کرد: امیدوار هستیم که این حرکت‌ها بتواند تحریم‌ها، تهدیدها و تحقیرها را با شکست روبرو کند همانطور که تا به حال هم همین کار را کرده‌است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به سوابق همسر رئیس جمهور ونزوئلا پرداخت و اضافه کرد: خانم سیلیا، علاوه بر آنکه بانوی اول ونزوئلا است، خود نیز از سوابق خوبی برخوردار است از جمله اینکه فعال اجتماعی بوده و نمایندگی مجلس و دادستان کل کشور را بر عهده داشته است و در همه این موقعیت‌ها درخشیده و به عنوان یک زن مقاوم شناخته شده‌ است.

‌وی افزود: امید این را داریم که وی سردمدار حرکت زنان در بخش آمریکای لاتین و کشورهایی باشد که می‌خواهند زیر بار استکبار نباشد.

خزعلی ادامه داد: سیلیا فلورس به درستی این تعبیر را داشتند که تصویری که از کشورهای ما به جهان مخابره می‌شود با واقعیت متفاوت است و آنچه که در مافیای رسانه و امپریالیسم خبری از ما منعکس می‌شود بسیار با آنچه وجود دارد فرق می‌کند.

منبع: معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.