تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 دی 1398 - 7:30
کد خبر : 5076

پیش‌بینی کاهش ۴۵ درصدی قیمت گوشت

پیش‌بینی کاهش ۴۵ درصدی قیمت گوشت

به گزارش تیترداغ؛ سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با توجه به اینکه در روز‌های آینده گوشت منجمد وارداتی وارد بازار خواهد شد توقع بر این است که نرخ گوشت ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش یابد.

به گزارش تیترداغ؛ سید یاسر رایگانی در نشست خبری تشریح عملکرد این سازمان در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۷ آذرماه، تعداد ۴۳۰ هزار و ۳۵۹ پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است که از این تعداد، ۳۳۳ هزار و ۸۷۰ پرونده مربوط به کالا و خدمات، ۶۲ هزار و ۵۳۴ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۳۳ هزار و ۹۵۵ پرونده مربوط به حوزه بهداشت و درمان است و در مجموع متخلفان در این بازه زمانی به پرداخت ۱۸۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

رایگانی افزود: مجموع وصولی واحدهای اجرای احکام تعزیرات در این بازه زمانی پنج هزار میلیارد ریال بوده و همچنین ۹۵۷ میلیارد ریال نیز مبلغ ریالی محکومیت به عنوان اعاده در حق شاکی برای متخلفان صادر شده است.

دریافت ارز دولتی با جعل سربرگ نشریه‌ها:

وی با اشاره به اینکه در این مدت شاهد مشکلاتی در بخش کاغذ بودیم، تاکید کرد:٢٠ پرونده عمده در این رابطه تشکیل شد که ۷ پرونده منجر به محکومیت شدند، سه پرونده نیز برائت گرفت و دو پرونده نیز به دلیل عدم صلاحیت سازمان برای مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است. متاسفانه بخشی از متولیان کاغذ خصوصاً صنعت مطبوعات با جعل سربرگ ٣٠ تا ۴۰ نشریه، مقدار زیادی ارز دولتی دریافت و آن را به نرخ ارز آزاد در بازار توزیع کردند که فرد اصلی در این پرونده با همکاری دادستانی ممنوع‌الخروج شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات در مورد مهم‌ترین آرای صادره اظهار داشت: در حوزه کالا و خدمات متهم پرونده گرانفروشی در استان یزد به پرداخت ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی و استرداد وجه حاصل از فروش کالا و ممهور کردن پروانه به مهر تخلف مرتبه اول محکوم شد. در استان تهران نیز فردی به اتهام حمل کالای قاچاق به پرداخت ۵۹۹ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

رایگانی ادامه داد: ۱۹ پرونده درخصوص قاچاق ارز، پوشاک، پارچه، سوخت و پتو در شهرستان‌های استان تهران توسط مراجع قضائی به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال تشکیل شد و در حال رسیدگی است.

وی افزود: با توجه به اینکه در روز‌های آینده گوشت منجمد وارداتی وارد بازار خواهد شد توقع بر این است که نرخ گوشت ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش یابد. نرخ گوشت گرم باید بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان باشد، اما تاکنون به این قیمت دست نیافته‌ایم.

خودرو‌های وارداتی قاچاق هستند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه خودرو‌های وارداتی قاچاق هستند، گفت: در حال حاضر واردات هرگونه خودرو به کشور ممنوع است و برخی از شرکت‌های واردات خودرو که خودرو را در فضای مجازی با قیمت پایین به فروش می‌رسانند، یقینا دارای ایراداتی هستند.

هشدار به فروشندگان آهن‌آلات:

رایگانی با هشدار به فروشندگان آهن‌آلات در شهر تهران اظهارداشت: فردی پس از خریداری محموله ۳۰ تنی آهن متوجه شد که ۶ تن کم فروشی شده است، به همین دلیل مقرر شد تا سازمان تعزیرات در بازار آهن شعبه‌ای برای رصد بیشتر آهن‌فروشان تأسیس کند.

به گفته وی، پس از افزایش قیمت بنزین، ورودی پرونده‌های تعزیراتی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

پیگیری مطالبات مردم از شرکت‌های خودروسازی:

رئیس‌سازمان تعزیرات حکومتی نیز در نشست مشترک با مدیرعامل ایران خودرو و مدیران این شرکت اظهار داشت: دو درصد از پرونده‌های سازمان تعزیرات مربوط به خودرو است اما درگیری سازمان با این موضوع به صورت تقریبی ۲۹ درصد است.
به گزارش سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری افزود: با توجه به مطالبات مردم، نمی‌توانیم به پرونده‌های خودرو بی‌تفاوت باشیم و در همین راستا از هر مکانیسمی که بتواند مشکلات مشتریان را قبل از دادرسی حل کند، استقبال می‌کنیم.

انصاری با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌های خودرو بدون اغماض انجام می‌شود، گفت: در کنار اقدامات حکمی، سازمان تعزیرات به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات به دنبال اقدامات همراهی نیز هست.

گفتنی است، در این جلسه علت عدم تحویل خودروهای این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد امکان امضای تفاهم نامه به منظور جلب رضایت مشتریان و ایفای تعهدات مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.