تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 12:31
کد خبر : 102531

عضو کمیته فنی پاسخ داد؛

چرا حضور مربی مطرح خارجی در تیم ملی والیبال ایران منتفی شد؟

چرا حضور مربی مطرح خارجی در تیم ملی والیبال ایران منتفی شد؟

اگرچه در جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال موضوع تقویت کادر فنی تیم ملی مطرح شد و برخی اعتقاد داشتند باید این اتفاق رخ دهد، اما در نهایت تصمیم بر ادامه همکاری با سرمربی ایرانی گرفته شد.

به گزارش تیتر داغ؛ رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ در شرایطی به پایان رسید که تیم قدرتمند لهستان برای نخستین بار در خانه به مدال طلای این رقابت‌ها رسید، از بین تیم‌های آسیایی هم تیم ملی والیبال ژاپن شگفتی‌ساز شد و عنوان سومی را از آن خود کرد.

اما ایران با افت محسوس و ارائه بازی‌های ضعیف در جایگاه چهاردهمی قرار گرفت. ثبت دو برد و ۱۰ شکست از ۱۲ بازی گواه بر افت کیفیت والیبال ایران بود. پس از کسب این نتایج ضعیف، موجی از انتقادها به کادر فنی تیم ملی والیبال مطرح شد، اما ریاست فدراسیون با حمایت از عطایی اعلام کرد قصد تقویت کادر فنی تیم ملی را دارد نه تغییر آن را.

همین موضوع سبب شد تا نام مربیان درجه یک خارجی برای دستیاری عطایی در تیم ملی ردیف شود، هر چند که برخی از مربیان از جمله آنتیگا دست رد بر سینه فدراسیون زد و برای حضور در تیم ملی پاسخ منفی داد.

در جلسه کمیته فنی که پس از لیگ ملت‌ها برگزار شد، صحبتی از تغییر سرمربی نشده بود اما اکثر کارشناسان و صاحب نظران تاکید داشتند مربی خارجی با کیفیت به عنوان دستیار در کنار بهروز عطایی قرار بگیرد، هر چند پس از جلسه اسامی کادر فنی بدون هیچ تغییری منتشر شد و تنها محمود افشاردوست مربی تیم ملی از حضور در تیم انصراف داد، سرپرست تیم هم که نقشی در کسب نتایج تیم نداشت جای خود را به مصطفی کارخانه داد.

مربیان تمرین دهنده تیم هم همچنان حضور دارند و حتی پاول متئوس مربی تمرین دهنده لهستانی تیم ملی ایران که قراردادش با فدراسیون والیبال تا پایان لیگ ملت‌های والیبال بود، برای حضور دوباره در ترکیب کادر فنی با فدراسیون به توافق رسید و به ایران برگشت.

چرا حضور مربی مطرح خارجی در تیم ملی والیبال ایران منتفی شد؟

تغییر یا تقویت کادر فنی فعلاً امکان پذیر نیست

جهانگیر سیدعباسی یکی از اعضای کمیته فنی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره خروجی جلسه کمیته فنی و تصمیماتی که گرفته شد، گفت: در جلسه کمیته فنی عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها آسیب‌شناسی شد. با توجه به اینکه تیم ملی سه مسابقه مهم پیش رو دارد عملاً تغییر یا تقویت کادر فنی امکان پذیر نیست. تیم ملی تقریباً ۲۰ روز دیگر به میزبانی ارومیه باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند، ۱۵ روز بعد از آن مسابقات بازی‌های آسیایی پیش رو تیم است و یک هفته بعد از هم تیم باید راهی برزیل شود و در مسابقات انتخاب، المپیک شرکت کند. باتوجه به فشردگی رقابت‌ها و زمان کمی که داریم، عملاً هر کسی به تیم اضافه شود نمی‌توانند تغییراتی ایجاد کند به خصوص اینکه تعداد زیادی از بازیکنان تیم هم مصدوم هستند.

باکیفیت‌ترین مربی هم بیاید نمی‌تواند کاری انجام دهد

وی ادامه داد: از سوی برخی دوستان و از جمله خودم ضرورت جذب مربی خارجی مطرح شد اما با توجه به زمان کم و فشردگی مسابقات این هدف برای بلندمدت در نظر گرفته شد. در این زمان کوتاه بیشتر هدف این است که مسائل حاشیه‌ای و روحی و روانی تیم و به خصوص کادرفنی را تقویت و به آن‌ها کمک کنیم. باکیفیت‌ترین مربی خارجی هم به تیم ملی بیاید در این فرصت کم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

عطایی از دستیارانش راضی بود

سیدعباسی گفت: بنابراین ما فعلاً باید به کادرفنی به لحاظ روحی و روانی کمک کنیم تا از این مسابقات عبور کنیم. البته عطایی در جلسه کمیته فنی عنوان کرد از دستیارانش راضی است ولی افشاردوست بنا به تصمیم شخصی خودش از حضور در تیم ملی انصراف داد که فکر می‌کنم یک نفر به جای او به کادر اضافه خواهد شد.

چرا حضور مربی مطرح خارجی در تیم ملی والیبال ایران منتفی شد؟

مربیان خارجی همه جوانب را می‌سنجند

عضو کمیته فنی تأکید کرد: در جلسه کمیته فنی به عملکرد سرمربی تیم در لیگ ملت‌ها نقد شد اما کسی به صراحت در مورد تغییر سرمربی صحبت نکرد. عطایی هم تمام نقدها را قبول داشت و بابت نتایج تیم ملی هم عذرخواهی کرد، اما جذب مربی خارجی زمان‌بر است و خود آن‌ها هم همه جوانب را می‌سنجند.

کارشناس والیبال عنوان کرد: به هر حال برای مربیان خارجی مهم است که در چه شرایطی به یک تیم اضافه می‌شوند و به لحاظ کاری چه شرایطی خواهند داشت. صرف اینکه یک فدراسیون به آن‌ها پول خوب می‌دهد دست به انتخاب نمی‌زنند و جایگاه و آینده کاریشان اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد.

وی در مورد جذب مربیان باکیفیت خارجی به والیبال ایران گفت: من قبل از جلسه کمیته فنی اسامی مربیانی را به عنوان دستیار شنیده بودم که به هیچ عنوان منطقی نبود. در حال حاضر مهم‌ترین مسئله در والیبال ایران نبود فرصت کافی برای تقویت کادر فنی است و اگر در این زمان کم تغییراتی ایجاد شود هیچ سودی نصیب والیبال نمی‌شود و تنها منابع و هزینه‌ها هدر می‌رود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.