تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1402 - 10:10
کد خبر : 114397

چطور فیش حج را قانونی بخریم ؟

چطور فیش حج را قانونی بخریم ؟

مطمئناً خرید فیش حج یکی از اولین اقداماتی است که باید برای سفر به خانه خدا انجام دهیم. از آن جایی که در بازار خرید و فروش فیش های حج امکان کلاهبرداری وجود دارد، باید بدانیم که چطور فیش حج را قانونی و مطمئن بخریم و بفروشیم. به طور معمول خرید فیش حج به صورت قانونی شامل

مطمئناً خرید فیش حج یکی از اولین اقداماتی است که باید برای سفر به خانه خدا انجام دهیم. از آن جایی که در بازار خرید و فروش فیش های حج امکان کلاهبرداری وجود دارد، باید بدانیم که چطور فیش حج را قانونی و مطمئن بخریم و بفروشیم. به طور معمول خرید فیش حج به صورت قانونی شامل مراحل مشخصی می باشد. در طی این مراحل خریدار و فروشنده به دفاتر زیارتی مراجعه کرده و اسناد و مدارک خود را تحویل می دهند. بعد از تایید مدارک معامله انجام شده و مالکیت فیش حج به خریدار منتقل می شود. این روش مطمئن ترین راه برای خرید و فروش فیش حج به صورت قانونی است.

مراحل خرید فیش حج

خرید قانونی و فروش فیش حج در طی مراحل مشخصی انجام می شود. اولین قدم در این زمینه مراجعه خریدار و فروشنده به دفاتر زیارتی است البته قبل از هر اقدامی از سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره رایگان بگیرید تا با آگاهی کامل اقدام به خرید و فروش فیش حج کنید. در اولین مرحله دو طرف معامله با مدارک شناسایی خود در دفتر زیارتی حاضر می‌ شوند. اصل فیش حج نیز باید به وسیله فروشنده به دفتر زیارتی ارائه شود. بعد از ثبت رسمی اطلاعات در دفتر زیارتی، برگه درخواست مجوز برای انتقال فیش صادر می‌ شود. بعد از صدور این برگه، خریدار و فروشنده باید به دفاتر تحت نظر سازمان حج و زیارت مراجعه کنند. هدف از این کار ارائه مدارک و نیز برگه درخواست مجوز انتقال فیش حج، به سازمان حج و زیارت می باشد. با تایید سازمان حج و زیارت، معرفی نامه‌ ای برای ارائه در دفتر اسناد رسمی صادر می‌ شود. با این معرفی‌ نامه خریدار و فروشنده می‌ توانند در دفتر اسناد رسمی حضور یافته و صلح نامه ای را در جهت معامله فیش حج امضا کنند. در نهایت دفتر اسناد رسمی معامله را ثبت کرده و فیش جدید را به نام خریدار صادر می‌ کند.

قیمت فیش حج چقدر می باشد؟

قبل از فروش و خرید فیش حج از قیمت فیش واجب مطلع شوید برای دانستن این موضوع می توانید به سامانه جامع فیش حج نوراسیر یا دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت مراجعه کنید و از قیمت فیش حج مطلع شوید. توجه کنید که قیمت حج توافقی است و این موضوع بین گیرنده و واگذارکننده فیش حج مشخص می شود.

واگذاری فیش حج بر اساس مقررات سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت برای واگذاری یا فروش قانونی فیش‌ حج یک شیوه نامه اعلام کرده است. در این شیوه نامه روش خرید فیش حج با توجه به محتویات مندرج در برگه ودیعه‌ حج و با رعایت شرایط مشخص شده و ضوابط سازمان حج و زیارت فرد ودیعه‌گذار فیش حج می‌تواند فیش حج خود را فقط برای یک بار به فروش برساند با توجه به اعزام محدود حجاج در هر سال حج و بالارفتن متقاضیان قیمت فیش حج سالانه افزایش یابد.

 

چطور فیش حج را قانونی بخریم ؟

مقررات خرید و فروش فیش حج و فروش

خرید و فروش فیش حج به صورت قانونی کاملا امکان‌ پذیر است. البته این کار باید تحت شرایط معین و مطابق با مقررات موجود انجام شود. در مرحله اول باید در نظر داشت که خرید و فروش فیش حج به صورت قانونی تنها از طریق مراجعه به دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت امکان‌ پذیر است. لازم است که خریدار و فروشنده فیش حج حتما تمام مراحل انتقال مالکیت فیش را از طریق این دفاتر پیگیری کنند. نکته دیگری که وجود دارد محدودیت خرید و فروش فیش حج در استان محل سکونت طرفین معامله است.

نحوه خرید فیش حج چگونه است؟

خرید فیش حج فقط در دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت انجام می شود. هم انتقال گیرنده و هم انتقال دهنده مدارک موردنیاز جهت نقل و انتقال و اصل فیش حج جهت ثبت اطلاعات ارائه میکنند و برگه درخواست مجوز انتقال صادر می شود و سازمان حج و زیارت مجوز مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و صدور فیش حج جدید بنام خریدارجدید را میدهد.

خرید وکالتی فیش حج درست است؟

با توجه به اینکه سازمان حج و زیارت برای فیش حج وکالتی مجوز انتقال صادر نمیکند، هرگز فیش حج را وکالتی نخرید.

نحوه فروش فیش حج چگونه است؟

فروش فیش حج تنها با حضور اشخاص فروشنده و خریدار در دفاتر زیارتی مجاز و فعال دارای مجوز سازمان حج و زیارت انجام می گردد و حتما از سازمان حج و زیارت و مشاوران استانی در سراسر کشور در سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره رایگان بگیرید تا بتوانید با قیمت مناسب و مطمئن و قانونی نسبت به خرید و فروش فیش حج واجب اقدام کنید.

زمان اعزام به حج تمتع در سال های آتی، باید فیش چه سالی را داشته باشیم؟

متاسفانه با توجه به بسته بودن حج در سالهای اخیر امکان مشخص کردن زمان اعزام با توجه به تاریخ فیش حج میسر نیست ولی میتواند از کارشناسان سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره رایگان در این خصوص بگیرید.

چگونه اولویت فیش حج عمره را استعلام بگیریم و شماره اولویت فیش حج عمره را متوجه شویم؟

سازمان حج و زیارت امکان استعلام را برای فیش های بانکی محیا کرده است. میتوانید به لینک بانک ملت و ملی در سامانه جامع فیش حج نوراسیر مراجعه نمایید و استعلام اولویت اعزام فیش حج واجب و عمره را متوجه شوید.

با توجه به اینکه حج تمتع به صورت استانی است چگونه فیش حج از استان های دیگر بخریم؟

در حال عادی امکان این موضوع میسر نیست. فقط در صورتی که در استان دیگر مدارک سکونت یا سند ملکی داشته باشید میتوانید به خرید فیش حج آن استان اقدام کنید.

از کجا مشاوره رایگان برای خرید و فروش فیش حج بگیرم؟

شما میتوانید به سایت سازمان حج و زیارت و دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت اطلاعات مفید در خصوص نحوه خرید و فروش فیش حج به دست بیاورید. همچنین با جستجوی عبارت” سامانه جامع فیش حج نوراسیر “در اینترنت و مراجعه به سامانه ، میتوانید تلفنی سوالات خود را پرسیده و مشاوره رایگان با کارشناسان در تمامی استان های کشور در خصوص خرید و فروش فیش حج داشته باشد.

چطور فیش حج را قانونی بخریم ؟

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.