تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 10:42
کد خبر : 104185

اوکراین: ۲۲ پهپاد ارتش روسیه را در اودسا سرنگون کردیم

اوکراین: ۲۲ پهپاد ارتش روسیه را در اودسا سرنگون کردیم

نیروی هوایی ارتش اوکراین مدعی شد که بامداد امروز یکشنبه ده‌ها پهپاد ارتش روسیه را در آسمان منطقه اودسا رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ خبرگزاری فرانسه به نقل از نیروی هوایی ارتش اوکراین مدعی شد که پدافند هوایی اوکراین بامداد امروز یکشنبه ۲۲ پهپاد روسیه را در آسمان منطقه «اودسا» رهگیری و منهدم کرده است.

در بیانیه نیروی هوایی که تلگرام منتشر شده، ادعا شده که روسیه با حملات پهپادی چند موج حمله از طرف جنوب و جنوب‌شرقی انجام داد؛ در مجموع ۲۵ پهپاد شلیک شد که نیروی هوایی اوکراین در همکاری با پدافند هوایی دیگر بخش‌های نیروهای مسلح اوکراین ۲۲ پهپاد از آنها را منهدم کردند.

ارتش روسیه در ماه‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر پارسال آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته از جمله پاتریوت در اختیار این کشور قرار دهند.

حملات پهپادی اوکراین به عمق خاک روسیه نیز افزایش یافته است. در ادامه حملات پهپادی مداوم ارتش اوکراین در هفته‌های اخیر، وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پدافند هوایی این کشور ۳ پهپاد مهاجم را در آسمان منطقه «بلگورد» رهگیری و منهدم کرد.هم‌زمان فرماندار منطقه بلگورد اعلام کرد در پی حمله موشکی ارتش اوکراین به روستایی در نزدیک مناطق مرزی یک نفر کشته شده است.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه نیز از رهگیری و انهدام یک قایق نیمه شناور اوکراینی که قصد حمله تروریستی به پل کریمه را داشت، خبر داد.در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که ارتش روسیه در یک عملیات موفقیت آمیز، یک قایق انتحاری بدون سرنشین ارتش اوکراین پیش از اجرای عملیات تروریستی خود در مجاور پل کریمه را رهگیری و منهدم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.