تاریخ انتشار : جمعه 3 مرداد 1399 - 8:41
کد خبر : 11198

چه تست‌هایی برای افراد مشکوک به کرونا موثر است؟

چه تست‌هایی برای افراد مشکوک به کرونا موثر است؟

معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: بهترین تست‌ها برای بیماران مشکوک به کرونا تست‌های استاندارد PCR است.

به گزارش تیتر داغ؛  پیمان طبرسی معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص تست‌های تشخیصی بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر علائم بیماری سرماخوردگی مشابه علائم حاد تنفسی است و افراد می‌توانند با استراحت در منزل این بیماری را شکست دهند، اما اگر علائم بیماری شان مانند بدن درد و تب بهتر نشد باید به پزشک مراجعه کنند. این بیماران نیازمند انجام هیچ گونه تست تشخیصی نیستند.

او ادامه داد: اگر علائم بیماران شدیدتر شد و بیمار دارای شغل حساسی است که باید در محل کار خود حاضر شود و نمی‌تواند در قرنطینه باشد می‌تواند از تست‌های استاندارد PCR استفاده کند.

طبرسی گفت: در حال حاضر تست‌های تشخیصی سرولوژی جواب منفی و کاذب بالایی دارد و کمکی به تشخیص بیماری کرونا نمی‌کند.

او افزود: هنگامی که یک فرد از ریه خود تست سی‌تی اسکن می‌گیرد به میزان ۱۸۰ عکس معمولی اشعه را دریافت می‌کند به طوری که این اشعه‌ها برای فرد ضرر دارد. انجام سی‌تی اسکن از ریه افراد باید با تجویز پزشک باشد و زمانی کاربرد دارد که علائم گمراه کننده بیماری در فرد ظاهر شود.

 

طبرسی گفت: افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند با رعایت نکردن مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها دوباره به این بیماری مبتلا می‌شوند به همین دلیل انجام تست‌های آنتی بادی موثر نیست و بیشتر جنبه تحقیقاتی دارد. در ۳۰ درصد از موارد هیچ وقت جواب تست‌های آنتی بادی مثبت نخواهد شد.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.