تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 13:16
کد خبر : 26136

چگونه بهترین وکیل انحصار وراثت را در تهران پیدا کنیم؟

چگونه بهترین وکیل انحصار وراثت را در تهران پیدا کنیم؟

اولین اقدام در تقسیم ارث و مطالبه سهم الارث دریافت گواهی انحصار وراثت است. زمانیکه برای دریافت گواهی انحصار وراثت اقدام کنید، دو راهکار وجود دارد. خودتان بدون تسلط و آگاهی از قوانین و مقررات ارث اقدام کنید یا از مشاوره و وکالت متخصص وکیل انحصار وراثت تهران که بر تمام قوانین و مقررات این موضوع تسلط

اولین اقدام در تقسیم ارث و مطالبه سهم الارث دریافت گواهی انحصار وراثت است. زمانیکه برای دریافت گواهی انحصار وراثت اقدام کنید، دو راهکار وجود دارد. خودتان بدون تسلط و آگاهی از قوانین و مقررات ارث اقدام کنید یا از مشاوره و وکالت متخصص وکیل انحصار وراثت تهران که بر تمام قوانین و مقررات این موضوع تسلط دارد، بهره‌مند شوید. بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران وکیلی است که در خصوص ارث و نحوه دریافت انحصار وراثت دارای تخصص است و بدن صرف وقت و هزینه زیاد می‌تواند گواهی انحصاروراثت را برای شما از مرجع قضایی دریافت کند. در این مقاله به موضوعات ذیل پرداخته شده است:

  • وکیل انحصار وراثت
  • گواهی انحصار وراثت
  • اشخاص دارای حق درخواست انحصار وراثت
  • طبقات ارث
  • انواع گواهی انحصار وراثت
  • تفاوت انحصار وراثت محدود و نامحدود
  • دادخواست انحصار وراثت
  • مدارک لازم ارائه دادخواست انحصار وراثت
  • مالیات بر ارث
  • مرجع صالح صادرکننده گواهی انحصار وراثت
  • وکیل متخصص انحصار وراثت تهران

وکیل انحصار وراثت

وکیل متخصص انحصار وراثت، وکیلی است که با تجربه و تسلطی که در پرونده‌های ارث و میراث دارد، با صرف کمترین زمان و هزینه، گواهی انحصار وراثت را برای مراحل بعدی تقسیم ترکه و مطالبه سهم الارث از مرجع قانونی دریافت می‌کند. تقسیم ترکه بعد از صدور گواهی انحصار وراثت انجام می‌شود. تمام مراحل صدور گواهی انحصار وراثت را به وکیل انحصار وراثت در تهران بسپارید.

گواهی انحصار وراثت

بعد از فوت شخص برای تقسیم ترکه وی از سوی وراث، ذی‌نغعان متوفی مانند طلبکاران وی، نماینده قانونی یا وکیل شخص برای دریافت گواهی انحصار وراثت باید به شورای حل اختلاف دادخواست مطرح کند. مرجع صالح برای صدور گواهی انحصار وراثت، شورای حل اختلاف محل سکونت متوفی است. در گواهی انحصار صادرشده از طرف شورای حل اختلاف، تعداد وراث و میزان سهم‌الارث وراث مشخص می‌شود. در صورتیکه متوفی ورثه‌ای نداشته باشد، در آن ذکر می‌شود. نیازی به اقدام دعوای مجدد برای دریافت گواهی انحصار وجود ندارد. هریک از وارثین با مراجعه به شورای حل اختلاف می‌توانند رونوشت آن را دریافت کنند. یکی از ویژگی‌های مهم گواهی انحصار وراثت این است که در صورتیکه گواهی مربوطه صادر نشود، وارثین حق فروش و تقسیم ترکه و انتقال اموال متوفی را حتی با توافق یکدیگر ندارند.

اشخاص دارای حق درخواست انحصار وراثت

سوالی که در خصوص انحصار وراثت وجود دارد این است که چه اشخاص دارای حق درخواست انحصار وراثت به مرجع قضایی هستند؟ برطبق قانون هر یک از وارثین متوفی و هر شخصی که ثابت کند در ماترک متوفی دی‌نفع است، مانند طلبکار متوفی، می‌تواند صدور گواهی انحصار وراثت را درخواست کند.

طبقات ارث

مهم‌ترین مورد در انحصار وراثت طبقات ارث است. برطبق قانون مدنی که بر مبنای ارث در فقه شیعه است، وارثین شامل سه دسته هستند که با وجود هر طبقه، طبقه پایین‌ترارث نمی‌برد. اما برطبق همین قانون تنها زن و شوهر متوفی در همه طبقات ارث نسبت به هم سهم دارند و می‌توانند در هرطبقه‌ای باشند، برای صدور گواهی مربوطه اقدام کنند. طبقات ارث شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • طبقه اول: همسر شخص متوفی، پدر و مادر متوفی، فرزندان متوفی و در صورت نبود فرزند، نوه ‌های متوفی
  • طبقه دوم: پدربزرگ و مادربزرگ، همسر شخص متوفی، برادر و خواهر متوفی، در صورت نبود فرزندان آنها
  • طبقه سوم:همسر شخص متوفی، عمو، دایی، عمه و خاله، در صورت نبود فرزندان این اشخاص
  • در صورت نبود عمو، دایی، عمه و خاله به پدر و مادر متوفی
  • زن و شوهر عقد دائم، در تمام دسته‌ها بدون در نظر گرفتن طبقه مربوطه از هم ارث می‌برند.

چگونه بهترین وکیل انحصار وراثت را در تهران پیدا کنیم؟

انواع گواهی انحصار وراثت

وکیل انحصار وراثت در تهران توضیح داده است که انحصار وراثت دو نوع است. انحصار وراثت محدود و غیر محدود. گواهی انحصار وراثت محدود زمانی صادر می‌شود که ارزش دارایی متوفی کمتر از پانصد میلیون ریال باشد. اما برطبق بخشنامه تاریخ ۰۷/۰۷/۱۳۹۹ وزارت دادگستری، زمانی گواهی انحصار وراثت نامحدود صادر می‌شود که ارزش اموال متوفی بیشتر از پانصد میلیون ریال است. هزینه انحصار وراثت نامحدود و محدود برطبق قانون هرسال اعلام می‌شود. برای صدور انحصار وراثت نامحدود ۴۰ روز زمان و انحصار وراثت محدود ۱۰ روز زمان طول می‌کشد.

تفاوت انحصار وراثت محدود و نامحدود

گواهی انحصار‌وراثت محدود و نامحدود در نوع تشریفات صدور آن یعنی انتشار آگهی در روزنامه کثیر‌الانتشار با یکدیگر تفاوت دارند. با این توضیح که توسط شورای حل اختلاف باید گواهی انحصار وراثت نامحدود، اسامی وارثین و میزان سهم الارث آنها در روزنامه کثیر‌الانتشار در یک نوبت آگهی عمومی شود و حداقل یک ماه بعد از منتشر‌شدن آگهی گواهی مربوط توسط شورای حل اختلاق صادر می‌شود. هزینه انتشار آگهی انحصار وراثت نامحدود رایگان است. یکی از مشکلاتی که وارثین دارند این است که در مدارک ناقص یا عدم همکاری چند نفر از وراث برای درخواست صدور گواهی مربوط است. در نتیجه وکیل انحصار وراثت در تهران می‌تواند برای دریافت استعلام‌های لازم شورای حل اختلاف از اداره ثبت احوال اقدام کند. پس بدون مشاوره با وکیل متخصص انحصار وراثت زمان و هزینه‌های وارثین برای دریافت این گواهی افزایش می‌یابد.

دادخواست انحصار وراثت

دادخواست مربوطه، دادخواستی است که از طرف هریک از وراث به تنهایی یا با همدیگر و همچنین افراد ذی‌نفع در ماترک متوفی مانند اشخاص طلبکار با مدرک، به دادگاه ارائه می‌شود.

وکیل انحصار وراثت تهران، بیان می‌کند که نکته مهم در دادخواست انحصار وراثت این است که در وهله اول باید تمام وارثین اقدام کنند، اما اگر یک یا چند نفر از وراث از این کار امتناع کنند، اختلالی در روند رسیدگی برای صدور گواهی مذکور وجود ندارد.همچنین برطبق قانون و فقه شیعه، مذهب شخص در صدور انحصار وراثت تاثیردارد. زیرا هرمذهبی در ایران برطبق فقه شیعه، چگونگی تقسیم ترکه متفاوت دارد. برای همین باید در گواهی ذکرشده مذهی شخص متوفی قید شود.

مدارک لازم ارائه دادخواست انحصار وراثت

مدارک لازم برای دریافت گواهی فوق شامل مدارک متوفی و وراث به تعداد مشخص به ضمیمه دادخواست به مرجع قضایی ارائه شود. در اینجا وکیل متخصص ارث، اسناد لازم را به شرح ذیل بیان نموده است:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی
  • گواهی فوت متوفی از اداره ثبت احوال
  • استشهادیه محضری شامل مشخصات وراث، دوشخص به عنوان شاهد که وراث و متوفی را می‌شناسند و گواهی اسناد رسمی برای امضاء وراث
  • رسید گواهی مالیاتی اموال متوفی

مالیات بر ارث

یکی از مزیت‌های سپردن مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت به وکیل انحصار وراثت در تهران این است که تمام مراحل قانونی مالیات بر ارث را انجام می‌دهد. در صورتیکه ارزش اموال متوفی بیشتراز پنجاه میلیون تومان است، پراخت مالیات برارث برطبق قانون الزامی است. اگر متوفی قبل از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۹۵ فوت کرده باشد، ارائه اظهارنامه مالیاتی برای صدور گواهی مربوط لازم نیست. وسایل و لوازم منزل مسکونی متوفی مانند عتیقه‌جات و فرش و… مشمول پرداخت مالیات نیست. به سپرده بانکی متوفی ۳درصد و به قیمت ماشین وی ۲ درصد مالیات بر ارث تعلق می‌گیرد. میزان مالیات بر ارث هر شخص در طبقات ارث متفاوت است.

چگونه بهترین وکیل انحصار وراثت را در تهران پیدا کنیم؟

 

مرجع صالح صادرکننده گواهی انحصار وراثت

برطبق قانون، مرجع صالح صادرکننده گواهی انحصار وراثت، شورای حل اختلاف آخرین اقامتگاه شخص متوفی است. در صورتیکه شخصی مدعی اشتباه در صدور گواهی مذکور باشد، می‌تواند اعتراض نماید. همچنین اگر یکی از وارثین به صورت عمدی نام یکی از وارثین را مخفی کند و به مرجع قضایی مربوطه اعلام نکند، جرم کلاهبرداری صورت گرفته و به مجازات تعیین شده در قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

وکیل متخصص انحصار وراثت تهران

به دلیل اهمیت تقسیم ترکه و مطالبه سهم الارث متوفی، استفاده از وکیل انحصار وراثت در تهران در تمام مراحل صدور گواهی انحصار وراثت امری مهم است. وکیل متخصص در این زمینه با توجه به تسلط و آگاهی کامل باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه وراث و ذی‌نفع اموال متوفی می‌شود. سوالات و مشکلات حقوقی خود در مورد دعاوی ارث و میراث، صدور گواهی انحصار وراثت را با وکیل متخصص انحصار وراثت در تهران مطرح نمائید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

گروه وکلای هوداد با داشتن وکلای پایه یک در امور خانواده از جمله وکیل طلاق توافقی و وکیل ارث سعی در رفع تمام مشکلات حقوقی شما دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.