تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1402 - 13:17
کد خبر : 102873

برای مقابله با اظهارنظر اهانت آمیز؛

چین به کمک کسب و کارهایش در فضای آنلاین آمد

چین به کمک کسب و کارهایش در فضای آنلاین آمد

رگولاتور امنیت فضای سایبری چین دستورالعمل هایی را برای مقابله با اظهار نظرهای (کامنت) اهانت آمیز علیه کسب وکارها در شبکه های اجتماعی صادر کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ این درحالی است که دولت کشور سعی دارد محیط تجاری خود را رونق بخشد.

اداره امنیت سایبری چین (CAC) اعلام کرد پلتفرم های آنلاین باید روی مقابله با اطلاعات اشتباه و گمراه کننده درباره کسب و کارها در فضای آنلاین تمرکز کنند. همچنین باید با اظهار نظر (کامنت) های اهانت آمیزی که کارآفرینان و اطلاعات خصوصی افراد در اینترنت را هدف گرفته اند، مقابله شود.

چین در سال های اخیر سعی کرده کنترل خود بر فضای سایبری و شبکه های اجتماعی بیشتر و با اخبار جعلی مقابله کند. در همین راستا در حوزه ها مختلف قوانین و دستورالعمل های جدیدی وضع کرده است.

قبل از صدور این دستور العمل و طی روزهای گذشته وزیر صنعت و اطلاعات چین اعلام کرد تمام تهیه کنندگان اپلیکیشن موبایل این کشور ملزم می شوند تا جزئیات کسب وکارشان را در اختیار دولت بگذارند. اپلیکیشن های بدون جزئیات کافی پس از یک مهلت مشخص که مارس سال آینده پایان می یابد، مجازات می شوند.

پیش از آن نیز رگولاتور فضای سایبری چین پیش نویس دستورالعملی برای سخت تر کردن محدودیت های مربوط به استفاده از اپ، پایانه های هوشمند و فروشگاه های اپلیکیشن برای کاربران زیر سن قانونی آماده کرده بود. به گفته رگولاتور عموم مردم تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی فرصت دارند بازخوردشان از دستورالعمل مذکور را ثبت کنند.

این در حالی است که قبلاً و در سال ۱۴۰۰ شمسی اداره فضای مجازی چین با احضار نمایندگان ۴ شرکت فناوری به آنها دستور داد محتوای مستهجن مربوط به کودکان را حذف کنند. همچنین اعلام کرد این شرکت‌ها به دلیل گسترش چنین محتوایی جریمه خواهند شد.

منبع: رویترز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.