تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 5:50
کد خبر : 25039

چین خواهان اتحاد مسالمت آمیز با تایوان است

چین خواهان اتحاد مسالمت آمیز با تایوان است

رئیس جمهور چین خواستار اتحاد مسالمت آمیز چین و تایوان شد و اعلام کرد این اتحاد مجدد به صورت مسالمت آمیز شکل خواهد گرفت.

به گزارش تیتر داغ: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، امروز (شنبه) گفت: اتحاد مجدد با تایوان باید اتفاق بیفتد و به صورت مسالمت آمیز اتفاق خواهد افتاد.

وی که در یک جشن رسمی در تالار بزرگ مردم پکن صحبت می‌کرد، گفت: اتحاد مجدد دو ملت باید تحقق یابد و قطعاً محقق خواهد شد. این اتحاد مجدد به صورت مسالمت آمیز شکل خواهد گرفت و مطابق با منافع کلی ملت چین و هموطنان تایوانی است.

شی جین پینگ اضافه کرد: تجزیه طلبی تایوان بزرگترین مانع برای اتحاد سرزمین مادری است. کسانی که از استقلال تایوان حمایت می‌کنند در تاریخ محکوم خواهند شد.

این اظهارات رئیس جمهور چین تنها چند روز پس از اعزام هواپیما‌های جنگنده، بمب افکن و هشداردهنده ارتش چین به تایوان است که ۱۴۹ بار به سمت تایوان روانه شدند و بزرگترین مانور این کشور در آسمان تایوان را رقم زدند.

تایوان و چین در سال ۱۹۴۹ در بحبوحه جنگ داخلی از هم جدا شدند و حزب ناسیونالیست حاکم وقت به جزیره فرار کرد و کمونیست‌های مائو تسه تونگ به قدرت رسیدند.

از آن زمان، تایوان به صورت خودمختار اداره می‌شود، اما حاکمیت آن از سوی پکن رد می‌شود. پکن همچنین با ممنوعیت تایوان از طریق سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی و مخالفت با تماس‌های رسمی بین دولت این کشور و کشور‌هایی که چین را به رسمیت می‌شناسند، تلاش کرده است تا تایوان را در سطح بین المللی منزوی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.