تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 12:00
کد خبر : 103664

ژنرال «آرماگدون» که پس از شورش واگنر ناپدید شده بود، برکنار شد!

ژنرال «آرماگدون» که پس از شورش واگنر ناپدید شده بود، برکنار شد!

رویترز مدعی شد که پس از ناپدید شدن فرمانده نیروی هوافضای روسیه در پی شورش نافرجام ارتش خصوصی «واگنر» در ماه ژوئن، مسکو برای این تشکیلات فرمانده جدیدی منصوب کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ ریانووستی امروز(چهارشنبه) نوشت که روسیه فرد جدیدی را به عنوان فرمانده نیروی هوافضای این کشور برگزیده است. به نوشته رویترز این اتفاق پس از آن رخ داد که ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده سابق نیروی هوافضای روسیه به‌دنبال شورش نافرجام ارتش خصوصی واگنر علیه مسکو، از انظار ناپدید شد.

رویترز نوشت: در جریان شورش ۲۲ تا ۲۴ ژوئن، سوروویکین که در مقطعی فرمانده کل عملیات جنگی روسیه در اوکراین بود، در ویدئویی ظاهر شد و با حالتی ناآرام و بدون سردوشی، از یوگنی پریگوژین، فرمانده واگنر خواست تا تسلیم شده و عقب‌نشینی کند.

پس از این شورش که در نهایت با مذاکره و توافق به پایان رسید و راه به جایی نبرد، گزارش‌های تاییدنشده رسانه‌های خارجی حاکی از آن بود که سوروویکین به‌دلیل مشارکت و همدستی احتمالی برای شورش علیه مسکو، تحت بازجویی قرار گرفته و در بازداشت خانگی به سر می برد.

یک منبع که نخواست نامش شود، در گفت‌وگو با ریانووستی گفت: سرگئی سوروویکین، فرمانده سابق نیروی هوافضای روسیه از پستش برکنار شده و ویکتور افضلوف، رئیس ستاد اصلی کارکنان نیروی هوایی، به طور موقت به عنوان فرمانده کل نیروی هوافضا فعالیت خواهد کرد.

سوروویکین که به «ژنرال آرماگدون» ملقب است، اکتبر پارسال به فرماندهی کل عملیات نظامی روسیه در اوکراین منصوب شد اما در ماه ژانویه جای خود را به والری گرایسموف داد.

منبع: رویترز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.